hoeveel keer en hoelang slapen jullie kindjes nog??

Hallo,
Onze meid heeft eigenlijk geen vast slaapschema.
Ze is rond half acht wakker, daarna gaat ze in bad en krijgt rond half 9 de 1e fles. Rond 12 uur krijgt ze haar fruithapje en een sapje en rond 14 uur een bordje pap. Dan weer om 17 uur een potje en sapje en om 20 uur de laatste fles.
De enige vast slaaptijd is ongeveer een uurtje na de 1e fles. Ze slaapt gewoon in de woonkamer in de box. De rest van de dag slaapt ze zoals het haar uitkomt. De ene dag meer dan de andere. 's nachts slaapt ze prima. Van ongeveer half 9 tot half 8.
Zijn er meer die het zo doen?
Groetjes Renate (mama van Indy 6 mnd)

Bij  Siebe  is  iedere  dag anders. De ene keer gaat hij meteen weer slapen na de vroege voeding en slaapt hij tot ongeveer 9 uur. Daarna gaat hij rond 13 uur weer naar bed en rond een uurtje of 17.30 uur nog heel even, afhankelijk van hoe lang zijn slaapjes geduurd hebben.

De andere keer blijft hij na zijn vroege voeding wakker en gaat hij rond 11 uur naar bed en slaapt dan meestal tot een uur of 13. Dan weer rond een uur of 17 uur.

Vandaag is hij echt alle draad kwijt, want hij sliep tot 7.15, nadat hij me de halve nacht heeft wakker gehouden (3de nacht al weer). Toen van 10 tot 11 (hij begon te huilen en zijn broer en nichtje stonden aan zijn bed voor ik er erg in had, grrrrr!!!). Daarna van 13 tot 15 uur en nu is hij nog steeds wakker, maar ligt wel te huilen, dus ik ga hem maar in bad en naar bed doen. Hij is heel erg moe, is ook flink verkouden en krijgt ook nog tandjes, dus tja, het valt ook niet mee om groot te worden.......

Standaard gaat hij rond 19 uur in bad, krijgt de fles en ligt er meestal rond 19.30 uur in.

En Renate, toen ik alleen Merijn nog maar had, deed ik het eigenlijk de eerste maanden ook zoals jij. Merijn lag toch zeker totdat hij een half jaar was altijd in de box of in de kinderwagen te slapen. Ik vond dat heerlijk, omdat ik zo erg vaak naar hem kon kijken. Toen kon dat natuurlijk nog, omdat het stil in huis was. Er liep niet zo'n tetterend manneke rond zoals nu, dus helaas voor Siebe moet hij in zijn bedje slapen. Ik ben  Merijn op zeker moment wel in zijn bedje gaan leggen om te voorkomen dat hij er niet meer in wilde overdag, maar gelukkig ging die overgang zonder problemen.

Groetjes Fonske.

Yoëll is van 10 september, dus nu 6 maanden en 11 dagen.

7.30 230cc fles
9.30 fruit
dan slapen tot een uur of 11 (en anders maar een half uur)
11.30 boterham en 230cc fles
Als hij maar een half uur geslapen heeft gaat hij om 12.30 slapen, dan slaapt hij een uur hooguit.
16.30 groente en toetje
soms een half uurtje slapen
20.30 230cc fles met pap
Slapen tot een uur of 7.

Op dit moment is het compleet chaos met Yoëll en slapen (vooral 's nachts) dus hij heeft qua slapen niet zo'n strak schema.
Hij heeft nooit veel geslapen overdag.

Pauline

Hier is mijn schema. Hjerre is nu ruim acht en eenhalve maand oud, maar het schema wisselt de laatste tijd sterk!

8 uur wordt hij wakker
Half 9 zijn flesje: 240 ml ( dit lijkt veel, maar Hjerre heeft in de ochtend een berehonger!)

Daarna lekker spelen.
Rond 11 uur half 12 een fruithapje.
Om half 12/ 12 uur naar bed

Om 13.00 wordt hij wakker en krijgt hij een boterham met een drupje diksap in een beker om het leren drinken te leren( lukt nog voor geen meter)
Daarna weer lekker spelen

Om half drie een flesje van 210
Om drie uur naar bed

Om vijf uur wakker en krijgt hij zijn groentehap
Om half zes/ zes uur is hij het echt zat en gaat naar bed.
Voor het slapen gaan krijgt hij nog een klein flesje van 150 mm

Tegenwoordig wilt hij 's middags niet altijd meer slapen. Hij wil wel naar bed, maar alleen om te gillen. En een lol dat ie dan heeft. Vaak wilt hij er dan om 4 uur weer uit!

Groetjes Hanneke

Tijn is maandag 6 maanden en dit is zijn schema:
7.30 fles van 210
8.30-10.45 slapen
11.00 fruit
12.30 fles van 210
13.00-14.45 slapen
15.00 beetje sap en rijstewafeltje
16.30 groente
18.30 fles van 210
19.00 slapen

Groetjes Danielle (mv Tijn 26-09)

hallo,
wilde ffe reageren. leuk om te lezen hoe verschillend ieders indeling is met hun kindje. Mijn zoontje is 8,5 maand en heeft het volgende ritme:
uur of 7 wakker, flesje melk.
9.00-9.30 naar bed.
10.30-11.00 uur fruithapje
12.00 uur boterham en flesje melk
12.30=13.00 uur naar bed
14.30-15.00 uur wakker; roosvice en koekje
17.00 uur warme maaltijd met toetje.
18.00 uur naar bed
20.00 uur papfles en rond 20.30 slapen.

Momenteel heeft hij de waterpokken:-(( dus wijkt een beetje van zijn ritme af, maar i kmoet zeggen: een ideaal ritme.

groetjes,
kim

Hello Ladies,

Wat me opvalt aan alle schema's is dat jullie geen fles meer voor de nacht geven?
Dat doen wij dus nog wel altijd. Begin echt aan mezelf te twijfelen nu...
Wij geven Mats (van 7 maanden)  rond 23:00 de laatste fles (maken we m wel wakker voor), maar misschien is dat helemaal niet (meer) nodig(?)
Dat doen we eigenlijk al een hele tijd (destijds aangeraden door het CB), zodat ie niet wakker wordt s nachts.
Is het wel de bedoeling dat een kind zo lang (ik las iets van 20:00 naar bed en dan doorslapen tot volgende ochtend) zonder eten/ drinken zit?

Wie oh wie?

Bedankt alvast,

Groetjes Bolbuikie

Marissa (8 maanden) krijgt ook nog een fles om circa 22.00 uur. Ze krijgt om circa 17.30 uur een groente hapje en rond 19.00 19.30 uur is ze zo moe dat ze naar bed gaat en ik vind het dan ook zo kort op elkaar zitten, dan drinkt ze de fles nooit leeg, waardoor ze sochtend heel vroeg wakker wordt. Dus dan maar de fles wat later nog geven. Die drinkt ze dan wel slapend leeg. En ze slaapt dan tot circa 07.45 uur. Verschilt ook wel. Ben benieuwd trouwens hoe het morgen gaat, nu de klok straks vooruit gaat.

Overdag slaapt ze best nog wel veel. Vaak houdt ze het nog maar 2 a 2,5 uur uit en dan heeft ze het al weer gehad.

Terug
Bovenaan