hoeveel kinderen wens je?

A

Anoniem

Guest
hoeveel kinderen zou je graag willen?

hoeveel heb je er nu?

en verschilt het met wat je vroeger dacht?

ik wilde vroeger toen ik nog zelf kind was altijd twee kinderen
inmiddels heb ik er een
en onze wens zou zijn er nog drie bij

We hebben nu een kindje.
We hebben altijd geroepen dat we twee een mooi aantal vonden.
Na de bevalling riep ik eentje is meer dan genoeg en nu twijfel ik zelfs
of het er bij twee zal blijven. Hahahahahaha....
Als het tenminste allemaal zal lukken  natuurlijk!

Er heb er altijd 3 gewild! Nu hebben we 1 dochtertje en mijn vriend vind het helemaal prima zo(die heeft altijd gezegt dat hij het bij eentje wil laten).
Jij vind het heerlijk zo, en zou er geen tweede (of derde) bij willen.
Ik riep na de bevalling ook: noooooooooit meer! Nu vind ik het nog prima zo, zou er niet aan moeten denken om nu al een tweede te krijgen, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat die wens er niet meer komt...
En dan hebben we dus een probleempje....maar goed, dat zien we dan wel weer!

wij hebben 2 kids, een dochter van 4,5 jaar en een zoon van 7 mnd., wij hebben altijd gezegd dat we graag 2 kinderen zouden willen en dat is gelukt!  wij zijn heel blij en gelukkig met onze kinderen en ons gezinnetje is compleet zo, ik zit dan ook sterk na te denken over een sterelisatie, maar aan de andere kant maakt het dan echt zo defintief......

groetjes susanne

Hé ladies,

ik heb zelf een broer en een zus en op een of andere manier was in mijn gedachten bestond een gezin uit ten minste 3 kinderen. Dat we zo ontzettend veel moeite moesten doen voor een kindje, had ik (gelukkig) niet verwacht. Ik kijk er dan ook nu heel anders tegenaan. Ik ben zo ontzettend gelukkig dat onze kinderwens überhaupt is uitgekomen, dat ik niet durf te rekenen op nog zo'n wonder. Ik zou het nu nog niet willen, maar over een jaartje ofzo, denk ik toch wel klaar te zijn voor een tweede kindje. Maar, mocht dat niet lukken, dan voel ik me echt gezegend met ons zoontje. Ook overwegen mijn man en ik adoptie, maar dat is zo'n tijdrovend proces, daar zijn we nog niet uit (we staan al wel op de wachtlijst)

groetjes
Mie

Ik  fantaseerde  vroeger over  minstens drie. Gezien onze financiele situatie is twee al veel en ik realiseer me dat ik alles wat ik aan aandacht en liefde aan onze oudste geef, nooit zo uitgebreid aan een "tweede" kan geven, dus misschien blijft het wel bij één. Dat wringt dan wel een beetje hoor; want ergens zou ik er nog heel graag   een kindje bij willen.

Hallo

Vroeger wilde ik altijd 4 kinderen: 1 vond ik zielig, 2 zo weinig drie oneven leek me ook niet alles, dus kwam ik op vier.

NU vind ik 4 kinderen wel wat veel, vooral praktisch gezien. Er zijn bijna geen auto's waar 4 zitjes in passen, huizen waarbij je ieder een eigen slaapkamer kunt bieden zijnn niet te betalen en financieel is het natuurlijk ook niet alles. Maar toch vind ik 4 nog altijd een heel mooi aantal.

We zien het wel, we hebben nu 1 gezond mannetje en hopen binnenkort op een tweede, daarna zien wel wanneer het weer gaat kriebelen, misschien zeggen we daarna wel dat het genoeg is.

Carina

Hey Mie!
Wat leuk en spannend dat jullie op de lijst staan voor adoptie!
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Als het zwanger worden nu niet was gelukt en we konden echt geen kinderen krijgen had ik echt wel een kindje willen adopteren!
Ik kan me geen leven zonder kind (eren) voor stellen en je helpt er zo'n kindje ook nog eens zo ontzettend mee!
Heb al een aantal keer zo'n programma gezien (weet niet hoe het heet...op ned 1, 2 of 3??) van mensen die dan een kindje hebben geadopteerd, die ze dan gaan halen in het land waar het kindje vandaan komt.
Zooo mooi, pfff dan lopen de tranen over mijn wangen hoor! Maar aan de andere kant vind ik het ook altijd zooo zielig voor de mensen die dat kindje moeten afstaan..vooral nu je zelf een kind hebt. Dan stel ik me dat al helemaal voor, dat ik mijn dochtertje zou moeten afstaan omdat ik niet voor haar kan zorgen...vreselijk.
Maar je weet dan natuurlijk wel (bijna) zeker dat je kind het goed gaat krijgen, en dat is natuurlijk het belangrijkste!
Er was van de week ook een stel dat dus een adoptiekindje gingen ophalen, maar die hadden er al 1 met een handicap. Daar heb ik ook zo'n respect voor! Dat mensen een kindje adopteren en dan heel bewust kiezen voor een kindje met een handicap, echt super!

Terug
Bovenaan