Hoeveel kinderen?

Las ergens dat iemand zei dat het gezin compleet was.
Nu vroeg ik me ineens af, hoeveel kinderen wil iedereen? En wanneer weet je of je compleet bent?

Zelf hebben we zo lang geworsteld met de vraag, nog wel een derde of niet.
Nu is de derde op komst, maar tijdens deze zwangerschap dacht ik nog heel vaak, een vierde zou ook wel erg leuk zijn.
Dat denk ik nu niet meer, na alle kwalen ed. Ook heb ik zo'n bekkenklachten, dat een volgende zwangerschap ook afgeraden wordt, dus dan is het duidelijk.

Maar ik was gewoon benieuwd hoe iedereen hier over denkt.
En ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor, voor als iemand er lang over heeft gedaan zwanger te worden, het is gewoon interesse!
 
Sophie, erg slim om erbij te zetten dat je niemand voor het hoofd wil stoten want je krijgt geheid een reactie!!!

Nou ik denk dat wij net zoals jou zaten, de 3e wilden we heel graag en toen dacht ik ach een 4e is ook leuk! maar dat heb ik ff op een laag pitje gezet want toen ik zwanger was van de 3e vond ik het wel mooi geweest!
Maar toen onze 3e 1 jaar werd kreeg ik de kriebel flink terug en mijn man wilde ook graag een 4e! dus de keus was snel gemaakt!
nu ben ik zwanger van de 4e en laatste (ja mijn hart zegt 5 maar mijn verstand 4!)
het is nu klaar en dat is de eerste keer dat ik dat zeg hoor!
4 kindjes is super!!!
wel hebben we ze snel op elkaar, de oudste zal net 5 zijn als de baby er is..

liefs
 
Ik ben nu in verwachting van onze eerste. Ik wil zeker 2 kinderen, een broertje of zusje voor de eerste vind ik wel belangrijk.

Ik twijfel tussen 2-3 kinderen.

Nu ga ik weer twijfelen wanneer wil ik weer beginnen voor een tweede..Kort nadat ik van de eerste ben bevallen of met een paar jaar verschil er tussen.. Genoeg om later nog eens goed om over na te denken.
Eerst maar even genieten van de 1ste en kijken hoe alles gaat..:)

 
Ik ben nu in verwachting van onze eerste. Ik wil zeker 2 kinderen, een broertje of zusje voor de eerste vind ik wel belangrijk.

Ik twijfel tussen 2-3 kinderen.

Nu ga ik weer twijfelen wanneer wil ik weer beginnen voor een tweede..Kort nadat ik van de eerste ben bevallen of met een paar jaar verschil er tussen.. Genoeg om later nog eens goed om over na te denken.
Eerst maar even genieten van de 1ste en kijken hoe alles gaat..:)

 
ik ben nu in verwachting van onze 3de.
Mijn dochter is nu 6 en ik was 19 toen ze geboren is.
Mijn zoon is nu 2,5. Nu hopen we in november ons 3de kindje te krijgen. En dit is ook wel de laatste keer. Mijn gezin is compleet als de kleine er is.
Ben nu 26 dus nog redelijk jong.
Maar ook erg druk bezet. Dus om er dan nog een 4de bij te krijgen? Nee voor mij is het goed zo.

dames allemaal succes met de zwangerschap.

groet sjoukje
 
Ik heb nu een zoontje van 15 maanden en we willen nu graag een tweede. Ik wilde al wel eerder een tweede, maar mijn man nog niet. Ook ik twijfel tussen 2 en 3. Bij 3 ben ik bang, dat er altijd 1 alleen is. Een collega van mij heeft 3 meiden en die heeft het ervaren als 3 is 1 teveel of 1 te weinig, maar onze buren hebben 3 meiden en die ervaren dat weer helemaal niet zo.
Maar praktisch gezien is 2 prima, dan hoeven er ook geen 2 op 1 kamer en ik zou echt niet weg willen uit dit huis.
Nu maar hopen dat de 2de zwangerschap snel komt, duim voor me!
 
Ik heb nu een zoontje van 15 maanden en we willen nu graag een tweede. Ik wilde al wel eerder een tweede, maar mijn man nog niet. Ook ik twijfel tussen 2 en 3. Bij 3 ben ik bang, dat er altijd 1 alleen is. Een collega van mij heeft 3 meiden en die heeft het ervaren als 3 is 1 teveel of 1 te weinig, maar onze buren hebben 3 meiden en die ervaren dat weer helemaal niet zo.
Maar praktisch gezien is 2 prima, dan hoeven er ook geen 2 op 1 kamer en ik zou echt niet weg willen uit dit huis.
Nu maar hopen dat de 2de zwangerschap snel komt, duim voor me!
 
dit is het 2e kindje wat ik op de wereld mag zetten.
voor nu zeg ik: ons gezinnetje is zo compleet,
maar moet eerlijk zeggen: ik weet niet wat de toekomst ons brengt.
ben pas 21 en mn vriend 28 dus wie weet.....

tussen onze meiden zit straks 2 jaar en 4 maanden

liefs, do
 
Terug
Bovenaan