Hoeveel kleding kochten jullie ongeveer?

Sommige maat 50 zijn net zo groot als andere maat 62 ;) ik kijk nooit naar maten maar kijk met iets wat past in de winkels..
Hij is niet heel groot maar zoals ik zei hij heeft van 50 tot 62 in zijn kastje liggen haha.
Wilde er ook vooral mee zeggen dat niet iedere 50 perse klein valt.. En sommige merken zijn echt zo breed niet normaal..

Ik had 14 rompers maat 50/56
8 pakjes maat 50 
2 pakjes maat 56
ik ben vooral fan van hele boxpakjes ipv los truitje/broekje want met steeds optillen ben je hele tijd dat truitje naar beneden aan het trekken
baby geboren met gewicht van 3695 gram en heeft maat 50 tot 6 weken ongeveer aangehad. 
vanaf 2 weken ben ik met maatje 56 begonnen maar het is heel merkafhankelijk. Nu is ze 9 weken en weegt 5440. Er is nog 1 pakje 50 wat nog net past, verder draagt ze 56 of 62 maar ik heb ook bijvoorbeeld kleertjes 62 van Z8 die nog veel te groot zijn. De rompers maat 50/56 zijn nu inmiddels ook aan vervanging toe.

Veel rompers en sokken! Voor de rest ligt t aan t seizoen.. had 3 boxpakjes van maatje 50 en 3 broekjes en truitjes 3 weken aan gehad. Maat 56 zeker wel meer denk zo'n 8 stuks

Ik had veel te veel?? (ook gekregen trouwens).
Heb weinig maat 50 gekocht omdat ik wist dat het een lange dame zou worden. Maar mocht ze eerder komen  had ik iig een maatje wat zou passen. 
Ook in maat 56 heeft ze niet lang gezeten. 
Mijn advies, neem niet te veel in huis. Je kleed ze ook niet 3x per dag om ofzo. Ik weet niet wanneer je uitgerekend bent maar hoop voor jou dat je niet aan de rompers met lange mouwen moet, vond ik zo'n gedoe om daar nog een shirt over heen te trekken bij een pasgeboren baby.. ?
Mijn idee was ook slapen met pyjama aan, nou in ons geval was dat geen succes ze slapen wanneer ze willen en bijna heel de dag. Dus ik gaf meestal een joggingbroekje met een truitje aan. En af en toe was ze leuk gekleed. Het belangrijkste is natuurlijk dat het lekker en comfortabel ligt voor de kleine spruit. 
Toevallig gisteren haar kleding uitgezocht ze heeft 2 hele grote bakken van ikea vol. ?? van maat 50 tm 86. Ze is nu 14 maanden en draagt al maat 92. Het gaat zo snel. En ja als ze groter worden krijgen ze wel vaker schone kleren aan haha? #ikwilzellufetenmam

1 a 2 mooie setjes in maat 50 voor direct na de bevalling.
8 rompertjes maat 56
4 box pakjes maat 56
4 losse broekjes + 4 truitjes maat 56/62
Hangt ook een beetje af van het seizoen natuurlijk. En ga er ook van uit dat je een hoop krijgt van mensen, je kunt ook vragen of ze een beetje willen spreiden qua maten, zodat niet iedereen met setjes in 56 aan komt waar ze na 1 a 2 maanden al uit zijn. 
En, ik weet niet of er meer mensen zijn die dit herkennen, maar 'tshirtjes met korte mouwen had ik er heel veel van, ik dacht handig in de winter met een vest en dan in de zomer zonder, maar uiteindelijk bijna niet gedragen. Veel meer truitjes dan vestjes (gedoe) en shirtje lange mouw of direct een romper als 't heel heet was. 

@mama van Bibi, heel herkenbaar, die van mij laat ik tegenwoordig eten in zo'n verfschort van Ikea met mouwen, dat scheelt een hoop;) 

Ik heb juist heel veel in maat 68/74 van visite gekregen, omdat ze allemaal dachten dat je al veel kleine maatjes krijgt ? En eerlijk gezegd heel veel kleding die ik cadeau heb gekregen vond ik niet leuk dus ik zou daar niet te veel op rekenen
Ik zou ook veel boxpakjes kopen! Dat is echt zo handig zeker als ze met een rits open gaan. 
Ik had:
- 1 heel mooi geboorte-setje maat 50
- 5 overslagrompers (veel handiger als ze net geboren zijn) 3 normale rompers maat 56
- 5 setjes kleding (ze slapen de hele dag, let er dus op dat het lekker zit! Geen jeans etc. dat gebruik je nooit.)
- 6 paar sokken (Bambino)
- 3 boxpakjes (had ze bijna altijd aan)
- 3 mutsen (tip: koop in verschillende groottes, de ene newborn muts is te groot en de andere te klein)
Ik had bijna alles in maat 56 maar je kunt best nog wel 1/2 maanden maat 50 aan, achteraf had ik dat liever gehad.
HEMA valt heel breed. Mijn dochter van 6 maanden heeft nu nog steeds veel truitjes van HEMA maat 62 aan en ze is nu ruim 70cm. Broeken zijn wel snel te kort. Maar goed dat moet je ook allemaal een beetje ontdekken wat bij die van jou past.
Mijn advies, koop zoveel je wilt, ze zijn maar zo kort klein. Als je iets wilt besparen door dat dan met dure dingen als meubels ?

Terug
Bovenaan