Hoeveel kleertjes???

Dameeees! Ik zit weer met een vraag waar ik het antwoord niet goed op weet.. Hoeveel kleertjes hebben onze kindjes nou nodig? Ik ben bang strax te weinig kleertjes te hebben, omdat ze gaat spugen en ze 5 keer p/d nieuwe kleertjes aan moet?

Ik heb een paar 62/68 setjes/jurkjes. Voor de rest heb ik bijna alles in maat 50/56. Ik maak even eenn lijstje, denken jullie dat het genoeg is of moet ik nog wat kopen? Ik merkte trouwens dat ik maar 2 broekjes heb hahah. Heb wel veel jurkjes etc, maar broekjes/leggings moeten er strax wel onder he :))

-12 rompertjes mouwloos.
-3 hele pakjes, hoe heet nou ziets, waarbij bovenkant en onderkant aan elkaar vast zitten, lange mouwtjes.
-4 shirtjes.
-8 paar sokjes.
-3 mutsjes.
-3 jurkjes, romperachtig.
-1 slaapzakje maat 62.

Dit was het geloof ik. Ben ook bang om teveel te halen waardoor ik veel niet gebruikte kleertjes ga overhouden... Ze groeien immers heel snel he de eerste weekjes al?

Als je bij je shirtjes nou een paar zachte broekjes of leggings doet, dan heb je zeker wel voldoende. Mijn ervaring is dat je meer nodig hebt van de bovenstukjes (shirtjes, jurkjes etc.), dan van de onderstukjes (broekjes, leggings etc.). Als je minder kleertjes hebt, moet je automatisch meer wassen, maar het spul is zo klein dat het ook zo droog is. Ervaring leert ook dat een boel mensen nog met kleren komen, dus ik verwacht niet dat je te weinig hebt, maar ja, dat is heel persoonlijk. Mijn startgarderobe voor mijn eerste was kleiner als de jouwe nu is en daar redde ik het ook mee.
Het is ook handiger om dingen aan te schaffen als je weet welke maat je kleintje heeft.
Succes!

Lekker veel rompertjes zeg!
Volgens mij heb je een prima uitzet en je krijgt inderdaad nog veel kleertjes erbij. En anders stuur je je man er toch op uit of bestelt wat op hema.nl?

Misschien nog handig:
Slob broekjes (met sokjes er aan vast)

Haha, ik dacht er gister nog over na!
Zat de was te doen en denk bij mezelf: Volgens mij ben ik doorgeslagen.

Heb op dit moment ongeveer

1 pakje maatje 50 (shirt, broekje, vestje)
5 rompertjes maatje 50
10 rompertjes maatje 56
10 rompertjes maatje 62
5 boxpakjes maatje 56
7 boxpakjes maatje 62

6 Vestjes
1 jasje
10 shirtjes lange mouw
14 shirtjes korte mouw
10 broekjes
6 mutsjes
8 paar sokjes
10 slabbetjes
2 pyama's

En dan nog wat kleding maatje 68.
Heel veel gekregen hoor! ( mijn zusje werkt bij de kinderafdeling van de H&M vandaar).

zoo bibi85
jij bent zker wel goed voorbereid haha..
ik heb maar een paar vestjes en broekjes en truitjes en ook 12 rompertjes enzz...

en meestal krijg je van kraambezoek ook nog wel kleding..

Heb zoveel dat ik de tel inmiddels kwijt ben. Maar 6 setjes werd me aangeraden door kraamzorg, wel handig voor de eerste dagen als je van die pakjes hebt met voetjes etc. aan elkaar. Da's beter voor als de baby zichzelf nog niet goed warm kan houden. Wij hebben er maar 1 van, misschien nog maar even bijhalen... Verder hebben we voorlopig genoeg tm maatje 68, veel gekregen.

Zoo hee ik ook hoor.ik heb ook erg veel.. maar wel maar een paar boxpakjes 3 geloof ik in maat 50/56 veel leggings rokjes etc zo lief he haha.
je hebt geloof ik wel genoeg hoor..komt vast goed je krijgt ook nog een boel he als je bevallen bent is mijn ervaring ook inderdaad.

Goed bezig allemaal, heb gisteren ook even de invetaris opgemaakt.
Dacht dat ik al behoorlijk losgeslagen was, maar blijkt dat ik nog best een beetje bij mag shoppen.
Bij de eerste wisten we het geslacht niet dus had ik een paar unisex pakjes voor de eerste dagen en is mijn man vervolgens uitgebreid gaan shoppen toen de kleine geboren was.

Nu we weten dat het een meisje wordt ben ik veel gerichter aan het shoppen, vind het bijna een beetje spannend, zorg wel dat het eerste pakje toch unisex is.
Haha voor het geval de verloskundige toch niet de juiste bril op had tijdens de echo.

Over die boxpakjes met voeten eraan vast, heb ik de ervaring dat ze nooit echt lekker zitten.
De verhouding beenlengte komt niet overeen met dat van de baby waardoor de voeten ergens in het pijpje blijven hangen.
Mijn zoontje is in december geboren en een lange broek met sokjes werkte ook prima, daarnaast liggen ze toch 20 van de 24 uur met de voeten onder de dekens.

Terug
Bovenaan