hoeveel kost een kindje?

hallo allemaal,

mijn vriend en ik hebben het over kinderen gehad en het we willen er toch wel 1,als het mag lukken.
alleen ik moet dan van baan veranderen wat bij mijn huidige baan kan ik niet partime werken.
dat is opzich geen probleem.
alleen we weten niet wat een kind kan gaan kosten, ruwweg.
denk aan kinderkamer,wagen, luiers voeding, kleding enz.
wie weet ongeveer het per maand zou kunnen kosten????

alvast bedankt.

groetje leonie

Hallo Leonie,

Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Als je op internet bij marktplaats kijkt dan kun je je babykamer voor een prikkie krijgen, je bent dan maar een paar honderd euro kwijt ipv een paar duizend. Toen wij ons 1e kindje kregen hebben wij alles nieuw gekocht maar de meubeltjes lijden helemaal niets, ons 2e en 3e kindje hebben er allemaal gebruik van gemaakt en nog (het is nu 7 jaar oud) ziet er als nieuw uit! Onze jongste dochter (nu 1 jaar) heeft deze kamer nu in gebruik.  
De box en kinderstoel hadden wij al verkocht via marktplaats maar toen ik zwanger was hebben wij gewoon weer via marktplaats een kinderstoel en box gekocht en die zien er gewoon nog heel goed uit!
Zo staan er ook tig badsets op marktplaats, die je voor een prikkie kunt kopen en waar niets mis mee is, dit heb ik ook gedaan, een complete set voor 25 euro!! Je bent een dief van je eigen portomonee als je het niet doet vind ik. (bij de 1e had ik dit dus allemaal nieuw gekocht maar we hadden het na onze 2e kind allemaal verkocht)

Als je borstvoeding geeft dan kost het je voor de voeding verder niets, mocht je flesvoeding gaan geven dan kost het ongeveer 10 euro per pak en daar doe je ongeveer 1 week mee (in het begin, later worden het er 2 in de week).  

Als je de  échte pampers wilt gaan gebruiken dan kost je dat ongeveer 10 euro per pak (ik  kijk altijd waar ze in de reclame zijn want dat is altijd wel ergens het geval dan is  het iets goedkoper 3 pakken voor 22,50 bij etos of kruidvat óf trekpleister, ah, c1000, kortom gewoon in de gaten houden) Je hebt ongeveer 1 tot 1,5 pak in de week nodig.
Je kunt natuurlijk  ook gewoon de  eigen merk luiers kopen,  (die van de kruidvat staan goed bekend) dan ben je een stuk goedkoper uit dus ook hier kun je het zo duur maken als je zelf wilt!  

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik wens jullie veel succes met de keuze wél of geen kind, het is voor iedereen verschillend ik ben bv gestopt met werken toen wij ons 1e kindje kregen, we moeten het met een stuk minder doen maar ik zie de kinderen wél zelf opgroeien, we hebben nu inmiddels 3 kinderen (7, 4 en 1 jaar) en nu ben ik aan het solliciteren voor een baan voor 16 uur in de week zodat wij daar het staangeld voor de camping kunnen betalen, zoals ik dus al zeg je kunt het zo duur maken als je zelf wilt maar als de wil er is voor kinderen dan komt het echt wel goed hoor!

groetjes Oelie

hey!

ik ben het helemaal eens met mn voorganger.
marktplaats, de idiale place to be!
de kamer, kinderwagen,box hebben we gekregen, van ouders,schoonvader en een collega.
dat scheelde ons dus behoorlijk veel geld.
luiers heb ik eigen merk van de ah. erg goed spul!
en veel goedkoper dan pampers.
de eerste 5 weken heb ik bv gegeven. toen dat niet meer ging, overgestapt naar nutrilon1
(10 euro per pak) toen mn dochtertje 6 maanden was, kwam de ah met eigen merk voeding.
die heb ik toen uitgeprobeerd (6 euro per pak), mn dochter reageerde er goed op, dus ingeslagen voor het leven.
(was toen nog eens in de reclame 2e pak halve prijs)
na een jaar overgestapt naar echte melk. (nog goedkoper)
qua eten kan je vanaf 4 maanden beginnen met groente en fruit.
dat kan uit potjes, of vers met de pot mee (stukken goedkoper)
qua kleding, je kan merk kleding kopen, maar je kan ook naar de zeeman en wibra (waar ze hele leuke kleertjes hebben hoor)

dus ja, je kan het zo duur maken als je zelf wilt.

daar komt oo kbij, dat je kinderbijslag krijgt (krijgt iedereen) en kindertoeslag (hangt van je inkomen af)
moet eerlijk zeggen, door die toeslagen, kost nathalia ons in princiepe (nog) helemaal niks.
wij krijgen 80 euro per maand kindertoeslag en 195 euro kinderbijslag per kwartaal.
als je gewoon eigen merk dingen haalt, red je dit makkelijk met de toeslagen.

heelveel succes met jullie keuze.
een kind krijgen is echt het mooiste wat er is :D

groetjes, do
mama van nathalia, 14 maanden.

Haha dat wil zeggen dat ik het eens ben met bovenstaande reacties.
Alhoewel ik zelf niets van marktplaats afgehaald heb was het voor ons ook allemaal niet zo duur. De kinderwagen was in de aanbieding, de box hebben we gekregen van mijn vader(die het wel via internet gekocht heeft) en de hele babykamer is ook tweedehands. Het bedje hebben we gekregen van een vriendin van mn vader, haar kinderen hebben erin gelegen en het heeft niets geleden. De kast en de commode die hadden we al, die stonden al op mijn kamer toen ik een jaar of 8 was volgens mij. Er was niets mis mee en heb deze dus gebruik voor mijn dochter. Zelfs gebruik ik wel frisovoeding voor mn kleintje, maar dat is 8,75 per pak. Ook hebben ze nog goedkopere en die voldoen ook aan de eisen hoor. De luiers die ik gebruik zijn van de kruitvat, echt ideaal.
Ik vind het eerlijk gezegd heel erg meevallen wat het allemaal kost. De kindertoeslag en kinderbijslag die leg ik opzij voor grotere uitgaven. (zoals de duowagen die ik nu moet kopen of omdat wij nu aan het wachten zijn op een ander huis om de kinderkamer op de knappen) Nu de tweede baby eraan komt, ben ik soms wel een beetje bang dat het teveel gaat kosten, maar als ik goed nadenk dan valt het wel mee. Ik ben namelijk zo erg dat ik blijf kopen haha. Bij de zeeman vind ik de kleertjes echt geweldig en elke keer dan koop ik wel nieuwe. In steeds grotere maten en ik heb nu dus echt al genoeg kleren voor het komende half jaar en misschien wel komend jaar. Voor de tweede heb ik natuurlijk nog heel veel kleertjes van mn dochtertje omdat zij pas 5,5 maanden is. En mocht de tweede een jongetje zijn, zelfs dan heb ik al veel kleertjes, want heb echt heel veel gekocht. Zodat het niet ineens veel geld is, maar steeds een beetje. Dus maak je keuze niet om het geld, want dat is zeer zeker wel te doen hoor. En zoals hierboven al gemeld is, je krijgt kinderbijslag en kindertoeslag (als je niet een te hoog inkomen hebt, maar als je dat zou hebben dan zou je je niet druk maken om het geld denk ik zo ;) ) dus het kost je niet veel hoor. En sites zoals marktplaats is er niet voor niets :) Ook heb je twee gratis sites waar je wel eens babydingen gratis mag afhalen. www.haalgratisaf.nl en www.gratisaftehalen.nl  Veel suc6 met je keuze!

groetjes Lydia

Hoi,

De aanschaf van bijv bedje en box ed kun je idd beperken door 2e hands te kopen, kijk alleen wel uit met bijv een 2e hands maxi-cosi, zorg dat je zeker weet dat hij deugdelijk is, wat een kindje per maand kost, ligt voor een deel ook aan jezelf, al kun je een schatting denk ik wel vinden op cbs.nl
En alvast alle geluk toegewenst.

Gr MJ

voor meubeltjes kun je ook naar ikea:) is ook niet duur, en luiers hebben wij van de c1000 11 euro voor 74 stuks geloof ik. ik vind dat als de pampers in de aanbieding zijn ook nog erg duur.
en borstvoeding, schijn je het eerste half jaar 700 euro op te kunnen besparen.

Hoi,

Hierboven heb je al heel veel tips gekregen. Maar je moet natuurlijk ook niet vergeten dat dit niet alles is wat je nodig hebt. Mijn moeder zegt altijd: je blijft altijd kind van je ouders..... daarmee bedoel ik te zeggen dat elke leeftijd zijn kosten meedraagt. Ze moeten straks naar school, een nieuwe (of tweedehands fiets) En ga zo nog maar even door...Misschien denk je; pffff zover vooruit kijken. Maar ook dat zijn kosten, en meestal hoger dan in de babytijd. Maar ook hier ligt het eraan hoe je leeft. Sommige dingen kun je natuurlijk zo duur maken zoals je zelf wilt..

Succes

Hi,

Je kunt het allemaal zo duur maken als je wilt. Over de pamper luiers: het scheelt in de aanbieding maar 2 cent per luier, pampers of eigen merk. Wij hebben lang het kruidvat merk gebruikt, maar nu wij pampers gebruiken, hebben we er stukken minder van nodig. Dus alles bij elkaar zullen de luiers elkaar niks uit maken.

De grootste klap komt vaak door het parttime gaan werken en het inkomen wat achter uit gaat. Wat je kunt doen (hebben wij wel gedaan), is alvast gaan leven naar het loon dat je straks krijgt. Het loon wat wij dus overhielden hebben wij in de kinderkamer e.d. gestoken. Ook lang niet alles nieuw, maar een beetje geschipperd: soms wel nieuw, soms tweedehands.

Vaak ga je met een kindje anders leven. Minder stappen, minder uit eten, etc.

Wij vinden het hier wel mee vallen. We leven nog steeds erg leuk, gaan tot nu toe elk jaar op vakantie en doen nog vaak leuke dingen of gaan uit eten. Wel sparen we minder. Maar dat nemen we voor lief. We hebben al wat spaartegoed kunnen opbouwen en nu is dat minder. Scheelt ook dat we nog veel aan te verbouwen en opknappen zijn, dus daar gaat ook veel spaargeld in zitten.

Let goed op aanbiedingen! Dat kan soms echt schelen.

Succes.

Terug
Bovenaan