Hallo Leonie,
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Als je op internet bij marktplaats kijkt dan kun je je babykamer voor een prikkie krijgen, je bent dan maar een paar honderd euro kwijt ipv een paar duizend. Toen wij ons 1e kindje kregen hebben wij alles nieuw gekocht maar de meubeltjes lijden helemaal niets, ons 2e en 3e kindje hebben er allemaal gebruik van gemaakt en nog (het is nu 7 jaar oud) ziet er als nieuw uit! Onze jongste dochter (nu 1 jaar) heeft deze kamer nu in gebruik.
De box en kinderstoel hadden wij al verkocht via marktplaats maar toen ik zwanger was hebben wij gewoon weer via marktplaats een kinderstoel en box gekocht en die zien er gewoon nog heel goed uit!
Zo staan er ook tig badsets op marktplaats, die je voor een prikkie kunt kopen en waar niets mis mee is, dit heb ik ook gedaan, een complete set voor 25 euro!! Je bent een dief van je eigen portomonee als je het niet doet vind ik. (bij de 1e had ik dit dus allemaal nieuw gekocht maar we hadden het na onze 2e kind allemaal verkocht)
Als je borstvoeding geeft dan kost het je voor de voeding verder niets, mocht je flesvoeding gaan geven dan kost het ongeveer 10 euro per pak en daar doe je ongeveer 1 week mee (in het begin, later worden het er 2 in de week).
Als je de échte pampers wilt gaan gebruiken dan kost je dat ongeveer 10 euro per pak (ik kijk altijd waar ze in de reclame zijn want dat is altijd wel ergens het geval dan is het iets goedkoper 3 pakken voor 22,50 bij etos of kruidvat óf trekpleister, ah, c1000, kortom gewoon in de gaten houden) Je hebt ongeveer 1 tot 1,5 pak in de week nodig.
Je kunt natuurlijk ook gewoon de eigen merk luiers kopen, (die van de kruidvat staan goed bekend) dan ben je een stuk goedkoper uit dus ook hier kun je het zo duur maken als je zelf wilt!
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik wens jullie veel succes met de keuze wél of geen kind, het is voor iedereen verschillend ik ben bv gestopt met werken toen wij ons 1e kindje kregen, we moeten het met een stuk minder doen maar ik zie de kinderen wél zelf opgroeien, we hebben nu inmiddels 3 kinderen (7, 4 en 1 jaar) en nu ben ik aan het solliciteren voor een baan voor 16 uur in de week zodat wij daar het staangeld voor de camping kunnen betalen, zoals ik dus al zeg je kunt het zo duur maken als je zelf wilt maar als de wil er is voor kinderen dan komt het echt wel goed hoor!
groetjes Oelie