Hoeveel mag hij hebben

quote: linde83 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2007 10:42:50'));

hoi meiden,

mijn zoon is 9 weken en krijgt nog steeds 7 voedingen van 120cc. Hij wil wel meer maar mag niet van het cb. Ook zou ik het wel lekker vinden om minder voedingen te geven zodat hij is wat langer slaapt. Hij komt nu vaak wel weer naar 2,5 uur. Ik rek het dan tot 3 uur. ('s nachts gelukkig wat langer) Hij weegt 5850 gr. Hoe moet ik dit aanpakken?

Groetjes Linde

quote: linde83 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2007 10:43:37'));

quote: linde83 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2007 10:42:50'));

hoi meiden,

mijn zoon is 9 weken en krijgt nog steeds 7 voedingen van 120cc. Hij wil wel meer maar mag niet van het cb. Ook zou ik het wel lekker vinden om minder voedingen te geven zodat hij is wat langer slaapt. Hij komt nu vaak wel weer naar 2,5 uur. Ik rek het dan tot 3 uur. ('s nachts gelukkig wat langer) Hij weegt 5850 gr. Hoe moet ik dit aanpakken?

Groetjes Linde
Volgens de verpakking mag hij 5 keer 200 ml hebben. (Dan kan je natuurlijk ook 6 keer 165 ml. geven = evenveel schepjes). Probeer gewoon hoe het gaat als je 30 ml en een schepje erbij doet. Hij drinkt het toch niet meer als hij vol zit en als hij het wel wil en opdrinkt, heb je nog kans dat hij een flesje minder op een dag drinkt ook. Met een volle maag slaapt het idd lekkerder dan wanneer je honger hebt.

Ben ik trouwens de enige die van het cb meer mocht geven dan de voorgeschreven hoeveelheid? Iedereen zegt dat het cb zo voorzichtig is, maar ik mocht bij 8 weken een volle fles meer geven dan op de verpakking stond en ik kreeg daarbij te horen dat ik wat beter naar mijn kindje mocht luisteren. Dat terwijl ik me juist precies hield aan de voorgeschreven hoeveelheden omdat ik bang was op mijn flikker te krijgen als ik een flesje meer gaf.

Ik moet zeggen dat het wel veel rust gaf, toen ik Laura gewoon gaf waar ze om vroeg en ze drinkt haar fles toch nooit leeg, waardoor ze nu niet veel meer binnen krijgt dan op de verpakking staat. Ze regelt het dus helemaal zelf.

Groetjes Ilona

Reactie voor linde83. Mijn zoontje is ook 9 weken (vorige week 5660 gram)  en zit eigenlijk al ongeveer 6 weken op 6 voedingen (120-130 cc per fles)  per dag. Hij kreeg dan om de 4 uur een fles. Het ritme was dan 7-11-15-19-23. Voor de nachtvoeding lieten we hem zelf komen. Sinds deze week zit ons ventje op 5 voedingen per dag (160 cc en laatste voeding 170 cc). Zijn ritme is nu 7-11-15-ongeveer 18.30-ongeveer 21.30. Hierna slaapt hij door tot 7 uur 's ochtends. Vanochtend moest ik hem zelfs wakker maken. Een collegaatje van mij vertelde me dat ze met 9 weken tussen de 640 en 850 cc per dag aangeboden moeten krijgen. Dit kun je dus zelf verdelen over 5 of 6 voedingen.

Ik ga dan ook maar gewoon iets meer geven. Ga beginnen met 150 cc + 5 schepjes. Kijken of hij hier langer op slaapt. Hij slaapt zoziezo niet veel en als hij wakker is wil hij niets. Niet op schoot, niet in de box, niet in de wipper. Helemaal niets. Hij huilt dan net zolang totdat hij een fles in zijn mond heeft. Erg vermoeiend!!!!
Ik hoop dat als hij iets meer voeding krijgt dat hij ook wat rustiger wordt.
Ben benieuwd.

Gewoon lekker geven, hoor!
En nog even in reactie op wat Ilona schreef: ik heb ook geen moeilijk cb, die zeggen ook gewoon geef maar wat je kindje nodig heeft, ook als dat meer is dan wat op de verpakking staat aangegeven. Maar waar het cb en nutricia het wél over eens zijn is dat je nooit meer dan 1 liter kunstvoeding per 24 uur mag geven. En als zelfs nutricia zelf dat zegt... Volgens het cb kon af en toe een extra flesje of slokje tussendoor niet heel veel kwaad, maar structureel meer dan een liter mag dus helaas niet. Arme Esther heeft het er dus maar mee te doen...

Hoi Von,
je mag gerust 5 flesjes van 160  ml geven. Dat had Quinn ook met 7 weken en 5 voedingen. Hij woog toen ongeveer 4500 gr. Vanaf de 5 kilo mag hij 5 x 180 ml.
Groetjes Veerle

ik kijk niet naar de verpakking en vraag het ook niet aan het cb.hoe weten zij nou wat mn zoontje nodig heeft.boas zou theoretisch gezien 5 keer 180 moeten/mogen,maar er past maar 150 in zn maag en zelfs dat spuugt ie nog wel eens terug of laat wat staan.na 3 uur heeft hij alweer honger.als ik het ga rekken heeft hij 2 uur later weer honger.in het begin kreeg hij  7 keer 100 en nooit tevreden.
na 3 weken tobben en doen wat er gezegd werd heb ik boas zelf laten bepalen hoevaak en hoeveel hij nodig had.zo kwam ik als vanzelf op  7 x 150 uit.inmiddels heeft hij genoeg aan 6 keer.elke 3 uur en savonds/snachts slaapt hij 2 blokjes van 5 a 6 uur.en hij doet het super!dat kon de cb-arts niet anders dan toegeven.
ons  cb laat je wel lekker zelf bepalen hoe je het doet,zolang het door de beugel kan natuurlijk.maar als je onzeker bent en advies vraagt zeggen ze wat ze uit het boek geleerd hebben,maar als je het idee hebt dat het je kindje niet past moet je je er vooral niet op vastpinnen.het enige is dat ze niet meer dan een liter per 24 uur mogen anders gaan de niertjes eraan.
groetjes kari

Terug
Bovenaan