Hoeveel mcgram vitamine D geven jullie?

heyhey

nathalia krijgt elke ochtend 5 druppeltjes.
gewoon zo, hup in haar mond. niet van een lepeltje of wat dan ook.
(ze vind het heerlijk hoor, begint al te lachen als ze sochtends op de commode ligt. mv weet het dondersgoed hahaha en als ik het even vergeet, wijst ze met haar handje naar de vit.druppels hahaha)

maar nathalia krijgt gewoon halfvolle melk.
weet niet hoe het zit met opvolgmelk.
zodra we konden overstappen, hebben we dat gelijk gedaan.
vind dit veel makkelijker en een heeeel stuk goedkoper.

liefs, do

hoi, daniël krijgt gewone melk en daarbij op advies van het cb hier 10 druppels vit D van davitamon.
dit werd bij mijn laatse bezoek nog nadrukkelijk vermeld, i.v.m. recent onderzoek hiernaar.

liefs marina

Hoi,

Djamila (12 mnden) drink nog steeds opvolgmelk van Nutrilon en ik ga zo overstappen naar de peutermelk van nutrilon. Ik drink geen melk en mijn man drink alleen op z'n werk. Dus vindt ik   het ook makkelijker zo geen gedoe met de houdbaarheids datum. En het is 1 blik per maand hier kost het 9,99 euro.

Groetjes,
Vanesca

Hoi hoi,

Ik snap er even niks meer van. Toen ik de laatste keer op het bureau was, onze meis was toen 11 maanden, werd gezegd dat je alleen vitamine D moest geven als je gewone melk gaf.
Maar zoals ik het nu begrijp moet je het dus ook al geven als ze opvolgmelk drinken. Dat zit daar toch gewoon standaard in.
Onze meid krijgt peutermelk, omdat ze de gewone melk niet drinkt helaas. Had het liever anders gezien maar goed. Ik ben zelf   geen melkdrinker, walg er echt van, dus ik ben al blij dat ze de peutermelk drinkt. Is wel wat duurder, maarja dat is dan maar zo.

Ik moet over een maand weer naar het bureau en zal het dan nog maar eens even navragen. Want ik snap het niet meer echt, of ligt dat aan mij?

Groetjes Anne

Wij geven geen opvolgmelk meer, op het pyjamapapje 's avonds na dan. Tussen de middag krijgt ze gewone melk opgewarmd. Van ons cb moeten we daarom per dag 10 druppels extra vit D geven.

Groetjes Femke

Hoi,

De laatste keer dt ik met Yordi naar het cb ben geweest, was in januari, toen kreeg Yordi ook gewone melk en mij is toen gewoon verteld dat hij 5 druppels vitamine d moet hebben, dus die geef ik dus ook gewoon nog steeds.
In april moeten we weer naar het cb. Zal dan eens even vragen of het nu dan indd 10 druppels moeten worden, maar tot die tijd geef ik gewoon 5 druppels.
We komen elke dag eigenlijk wel buiten.

Liefs marielle

Dag moeders,

Is niet mijn bedoeling om jullie ook in de war te brengen.
Tot dinsdag dacht ik ook dat wanneer de kleine 300ml opvolgmelk kreeg, dat ze dan genoeg vitaminen binnenkreeg.

Ik heb zojuist even de cb gebeld (van Haarlemmermeer), en de verpleegster zei dat ze sinds 1 januari nieuwe richtlijnen toepassen... Kindertjes onder de vier jaar die niet meer dan een halve liter opvolgmelk drinken dienen 10 microgram extra vitaminen d binnen te krijgen.. ongeacht het weer en etc... en de verpakkingen van vitamine d potjes zullen nog worden aangepast...

Nou ik doe het maar gewoon... heb het dubbel gecheckt... Zal wel dan he... soms moet ik maar geloven wat ze zeggen .

Trouwens, mijn dochter heeft na de prik in haar arm een grote rode plek rondom de prikplek nu... volgens mij is het vandaag wel ietsie lichter dan gister... is dit normaal?

groetjes Jess

Nou meiden ik weet niks van nieuwe richtlijnen ik heb net de gebruiksaanwijzing van de vitamine D druppels lees maar na want als er nieuwe richtlijnen zijn moet het zeker daar vermeld in staan en landelijk bekend zijn en het verschil met 5 of 10 druppels heeft te maken of je een donker kindje heb of een blank de mijne worden bestempeld als donker dus 10 druppels maar als je veel buiten kom maak het lichaam wat meer vitaminen aan dan als je binnen zit futloos. Ik zou zeggen lees de bijsluiter goed .Maar ik ga toch even het cb bellen. Daarom geef ik in de winter 10 druppels en als het weer wat warmer word 5 druppels ook in overleg met cb dat doe ik bij milton ook allang.
groetjes lisette

Terug
Bovenaan