Hoeveel melk en drinken

Hoi,

Ik ben erg benieuwd naar hoeveel jullie kindjes drinken. Fenna is 10 maaden en heeft nu nog 3 x 180ml melk ('s ochtends, tussen de middag en voor ze naar bed gaat 's avonds), waarvan 1 deels in papvorm wordt gegeven. Verder eet ze na haar warme hap ook yoghurt. 's Middags probeer ik haar wat slokjes water te geven uit een beker, maar dat gaat nog niet helemaal goed. Ik ben al even niet bij het cb geweest en telefonisch deden ze hier wat vaag over. Wat geven jullie en welke hoeveelheden?

Groetjes, Esther
 
Hoi Esther, het cb vertelde mij dat ik moest afbouwen naar 3 x 150 ml en daarnaast ander drinken. Ook onze dochter drinkt eigenlijk niets naast haar "gewone" melk, behalve verse jus d'orange. Tja, het is me er eentje! ;-) Dus, de cb's vertellen weer allemaal andere dingen qua hoeveelheden. Raar eigenlijk he?
Gelukkig hoor ik overal om me heen van volleerde moeders dat kinderen echt wel gaan eten en drinken als ze trek of dorst hebben, dus daar ga ik dan maar van uit. Is niet makkelijk, maar maakt het wel makkelijker voor jezelf. Groetjes!
 
Hoi Esther,
Hier het schema van ons meisje, bijna 10 maanden.
's Morgens Bambix pap van 180 cc melk uit een bordje.
's Middags een boterham met smeerkaas,leverworst of appelstroop en een flesje van 90 cc melk.
Tussendoor een flesje water of roosvicee, ongeveer 50 cc.
's Avonds warm eten en een Danoontje.
Voor het naar bed gaan nog een fles van 180 cc melk.
Dit op advies van het CB.
Wanneer ze de laatste fles niet meer leeg drinkt mag ik af gaan bouwen, zodat ze wat vroeger naar bed kan.
Laatste fles is om 20:00.
Succes! Groetjes, Sjoukje.
 
ons mannetje krijgt het volgende

7.30: 180 cc met bambix pap in bordje
10.00: potje fruit

12.45: 180cc nutrilon

15.45: flesje thee 180cc met 1 schepje nutrilon

17.45: warm eten met danoontje

19.45: 180cc nutrilon met rijstebloem en dan op bed
 
Terug
Bovenaan