Hoeveel 'melk' voeding?

Lieve dames,

Ik word een beetje onzeker van alle tegenstrijdige adviezen voor wat betreft eten&drinken.

Warren krijgt nu het volgende op een dag:

+/- 06.30: wakker: bv
08.45: weer naar bed, meestal 1,5 uur.
+/- 10.30: 2 stuks fruit óf 1 fruit met yoghurt en rijstebloem (ik doe de ene dag de ene, de andere dag de andere)
12.45: bv en daarna weer naar bed
14.30: 1 à 2 boterhammen + beetje slappe diksap
16.30: rijstewafeltje oid
18.00: warm eten, meneertje eet behoorlijk de laatste tijd, makkelijk 250 gr. Als hij daarna nog honger heeft nog wat yoghurt.
19.30 bv en slapen tot 06.30

Nu ben ik overal aan het zoeken en vragen of ik de middag bv kan laten vallen. Echt enthousiast drinken doet hij niet, en hij eet al minimaal 150ml yoghurt op een dag, dus ik denk dat hij wel genoeg 'melk' binnenkrijgt, maar zoals ik al zei: de adviezen zijn erg tegenstrijdig.

Zijn er nog mama's die bv geven en zo ja, hoeveel/vaak?
Ik weet dat je bv en fv niet écht mag vergelijken (tenminste, dat zei het CB...) maar hoeveel cc fv krijgt een kindje van ruim 10 maanden?

Ik ben het kolfen 's middags zooooo beu, maar zie het ook niet zitten me nu nog in fv te gaan verdiepen (geen idee hoe dat werkt, lekker suf hè).

Dus vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ideeën hierover.

Liefs,
Evje

He hoi,

Mijn dochter is bijna 10 maanden, en ze krijgt het volgende...

7.00 fles pap 200cc
10.00 fruithap met een beetje drinken(diksap)
12.00 broodje + flesje melk 100cc(maar meestal wil ze dit niet en de laatste tijd geef ik meestal wat anders)

15.00 bakje yoghurt en een nijntje koekje of soepstengel

17.00 warm eten

19.00 papfles 200cc

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is!!

Hoi Hoi
Mijn dochter is ook bijna tien maand.
Van Cb hebbe ze me aangeraden dat de kleine wel zo 500cc flesvoeding op een dag mag hebben.
Mn dag indeling ziet dr bijna zo uit als die van karin.
Van t cb gaven ze ook aan dat als de kleine eens ver onder de 500c komt te zitten is t ook wel handig om extra vit d te geven.

Hoi,

Mijn dochter Julia is al helemaal van de opvolgmelk af. Ze wilde geen opvolgmelk meer en en ze krijgt nu gewone halfvolle melk. En dit is haar voedingsschema:

7.00 uur s morgens bord pap met ongeveer 150 ml halfvolle melk
Daarna gaat ze weer naar bed en na haar slaapje

150 ml halfvolle melk en fruithap

bij het middag eten broodje en beker thee met melk

daarna weer slapen en als ze weer wakker is fruit of koekje en drinken/thee met melk en tot aan het warm eten naar behoefte nog diksap of roosvicee.

Ongeveer 18.00 uur warm eten + toet en darna nog een beetje drinken en zo rond half 7 gaat ze weer naar bed en slaapt ze tot de volgende ochtend.

Ik vind het knap dat je het zolang volhoudt met de bv, maar volgens mij denk ik dat je moet luisteren naar de signalen van Warren en gewoon lekker de middag bv laten vervallen, scheelt een hoop stress...Als je maar zorgt dat je zoon minimaal 500 cc vocht op een dag binnenkrijgt...

Succes in ieder geval!

Groetjes!

Floors schema lijkt ook op dat van Karin. Alleen krijgt Floor 's ochtends pap met een lepel en 's avonds gewoon een fles melk.

Inderdaad als er minder dan 500 cc melk binnen komt vitamine d geven, maar als je bv geeft doe je dat toch al denk ik.

liefs,

T

onze Julia zit op het volgende schema:
- 's morgens fles 180cc + 6 schepjes (soms laat ze er wat van staan, andere keer gaat hij leeg.
- tussendoor fruit en sap (soms roosvicee, af en toe milde appelsap van appelsientje)
- boterham met smeerkaas/jam of appelstroop
- fles 180cc + 6 schepjes
- tussendoor koekje, drinken (zie hierboven)
- warm eten (vers of potje, afhankelijk van wat wij eten) en een toetje
- voor het slapen nog 180cc + 6 schepjes

Meestal is de eerste fles tussen 6 en 7, en de laatste rond 8 uur. Ze gaat om half 9 haar bed in en slaapt dan tot de volgende ochtend 6 of 7 ;-).

Ik heb ook een papfles geprobeerd, maar daar heeft ze geen zin in....helaas.

Liefs Marit

Ik geef ook nog borstvoeding. Rick en Tom krijgen het alleen 's morgens nog
dit is hun schema:
6.30/7.00 waker
BV
fruithap met liga
boterham met ontbijtkoek en beker (150ml) opvolgmelk of thee
koekje met halve beker roosvicee
warm eten + yogurt
soms nog klein beetje water
19.30/20.00 slapen

De middag voeding kan je dus best laten vervallen. en ip daarvan thee of sap geven.
succes!

Onze Julia krijgt hetzelfde als de Julia van Marit.
Alleen krijgt onze Julia 's ochtends ook pap in de fles.
En 's middags drinkt ze de fles niet altijd meer leeg. Ligt er ook aan hoeveel brood ze heeft gegeten.

Zo te lezen lijken de meeste schema's wel op elkaar.
En ik zou gewoon goed naar de signalen van Warren luisteren. Als hij tevreden is, dan doe je het vast goed!

Liefs Maartje

Terug
Bovenaan