Hoeveel melk?

A

Anoniem

Guest
Mijn zoon is bijna 14 maanden.
Hij krijgt 's morgens in bed een fles melk (100 cc water en 100 cc halfvolle melk), en voordat hij naar bed gaat weer hetzelfde. Na het eten krijgt hij vaak nog een klein beetje yoghurt.

Ik weet dat dit eigenlijk teveel is maar hoe doen jullie dit dan?
Als ik Thijs 's morgens geen melk in bed geeft, is het gelijk al drama.

Volgens mij is het niet teveel hoor. En moeten ze nog rond de 300 ml melkproducten per dag binnen krijgen (melk/yoghurt)

Fleur begint de dag om 8u met 210 opvolgmelk en een halve boterham
12 uur 2 boterhammen (en halve beker halfvolle melk)
tussen 2 en 3 fruit
tussen 5 en 6 warm en schaaltje yoghurt
tussendoor heb ik een beker diksap en daar drinkt ze een hele beker van per dag.

En als ze niet voldoende warm eten op heeft, maken wij haar savonds wakker voor een fles van 210ml.

Maar waarom denk jij dat het teveel is, laat Thijs hierdoor ander voedsel staan? Wanneer Fleur haar eten niet meer zou eten, stop ik met de flessen maar ze vindt ze nu nog heerlijk, dus waarom niet. Ik ga volgende wk dinsdag naar het cb en kan wel even vragen of het teveel is, maar volgens mij niet hoor.

Fleur is nu 15.5 maand en is zeker niet de grootste (66 cm en 7.5 kg)

Hoi, Lijkt me ook niet teveel...Volgen mij mogen ze ook 300cc p.d.
Luna(15 maanden)  krijgt 's morgens 150cc door haar pap
                                                                     tussen de middag 100cc lauw in flesje
                                                                       5 uur 100cc lauw in fles
                                                                      half 8 grote danoon met yoghurt of ander toetje.

he wat grappig, ik was net aan het twijfelen of we niet te lang door gingen met de fles!
Kamiel is 15 maanden eet sochtends een bordje pap of   1,5 boterham.
Rond half tien 120 ml opvolgmelk
11 uur fruit
12.00 boterham
na zn slaapje om 15.00 uur 120ml opvolgmelk
tussen 17.00 uur en 18.00 uur warm eten en net voor het slapen gaan 120ml fles.
Verder tussendoor thee, melk aanmaak waar hij trek in heeft...
groetjes Leonie

mijn dochter van 14 maanden krijgt 's morgens pap gemaakt van 180 ml opvolgmelk. ze hing ook altijd 's avonds nog erg aan de laatste fles,maar deze krijgt ze sinds 1 maandje niet meer,sinds ze ziek was en hem liet staan. ze vindt het nu ook prima om zonder naar bed te gaan! verder krijgt ze eigenlijk weinig melk,wel sapjes,water en thee.
geven jullie ook nog extra vitamine d nu ze minder melk binnen krijgen? ik weet niet meer precies hoe dat zit namelijk...

mijn dochter van 14 maanden krijgt 's morgens pap gemaakt van 180 ml opvolgmelk. ze hing ook altijd 's avonds nog erg aan de laatste fles,maar deze krijgt ze sinds 1 maandje niet meer,sinds ze ziek was en hem liet staan. ze vindt het nu ook prima om zonder naar bed te gaan! verder krijgt ze eigenlijk weinig melk,wel sapjes,water en thee.
geven jullie ook nog extra vitamine d nu ze minder melk binnen krijgen? ik weet niet meer precies hoe dat zit namelijk...

Terug
Bovenaan