Hoeveel mensen bij je bevalling?

hoi

het preciese aantal weet ik niet.maar de verloskundige is er en een kraamhulp en je man/vriend en jijzelf natuurlijk en ik vond dat meer als zat hoor op dat moment wil je niet te veel mensen om je heen hebben.echt geloof me.maar je kan het altijd navragen aan je vk natuurlijk wat je zelf wilt.gr wendy 6,5 wk zwanger tweede

In theorie mag je de Amsterdam ArenA afhuren, volgens mij.  Afleiding is alleen wel funest voor je bevalling. Als je je niet 100 % kan concentreren zet de bevalling vaak niet goed door. Dus je moet je afvragen of je zoveel afleiding wilt hebben. Ik heb er voor gekozen om alleen mijn man er bij te hebben. Aan mijn lijf en bed geen polonaise.

Ik geef zelfs een kraamfeest omdat ik niet wil dat er elke dag iemand aan het kraamebed staat. Lekker tijd voor mij en mijn man om aan ons kindje te wennen en lekker van deze dagen te genieten. Ouders en zussen mogen natuurlijk wel in de kraamtijd komen en hele goeie vrienden bij uitzondering. Nee hoor, ik kies voor de rust...

Groetjes, Marisa

Hoi hoi,

Volgens mij heeft Marisa gelijk en is er geen maximun aantal mensen. Maar ik kan me voorstellen dat een vk er geen behoefte aan heeft dat de hele slaapkamer vol staat met familie en vrienden. Je moet gewoon even met haar overleggen.

Mijn man en ik hebben gekozen voor alleen de vk en de kraamhulp. Aan mijn bed ook geen polonaise! Brr... ik moet er niet aan denken. Ik zou niet mezelf kunnen zijn met familie of vrienden erbij. Stel dat ik het pijnlijk vind en ik me lekker zou willen aanstellen (kan soms helpen): met familie erbij zou ik me groot willen houden. De stoere meid willen zijn. Nee hoor, wij kiezen voor intiem.

Ik denk dat als je in het ziekenhuis moet (of wilt) bevallen dat het dan ook wel beperkt zal zijn. Maar ook dat zou je kunnen overleggen.

Succes.

Gr. Tamara.

Me kleine is al bijna 11 wkn en zelf had ik naast de   verloskundige en kraamverpleegster me vriend bij me, me zus met haar baby van 5 wkn en haar schoonmoeder, mijn schoonmoeder, schoonzus en me beste vriendin.
nou in totaal had ik er 9 mensen bij, en ik heb me niet groot gehouden. Voor de bevalling wilde ik niet zoveel maar door de pijn zie je scheel en het maaktje mij niet meer uit was blij dat er zoveel handen waren om mijn rug en benen te maseren en achtera ben ik er heel blij om. Het was me eerste wist niet wat ik moest verwachten dus wilde ik de belangrijkste mensen in me leven dicht bij me hebben.
Gewoon doen wat jij zelf wilt. Ik denk wel dat als je zoveel pijn heb dat het je niet eens zo boeien als Noah en zijn hele ark erbij zouden komen.

Ik denk dat je heel je kamer wel vol kan zetten, alleen denk ik niet dat ik daar behoefte aan zou hebben.

Ik en mijn vriend (ook hij mag een zeggenschap hierin hebben vind ik( hebben dan ook besloten om in eerste instantie lekker met zijn 2en te blijven (buiten kraamhulp en VK).

Succes meid!

X Saskia 31 wk

Ik ben met mijn eerste gewoon thuis bevallen met behalve de vk (met stagaire) en kraamhulp mijn man en mijn moeder... Mijn moeder wilde dat zo heel graag, en achteraf gezien ben ik echt heel blij dat zij er ook bij was..
Op het moment zelf had ik het niet zo in de gaten omdat ik best in mezelf was, maar ze waren er gewoon om je handje vast te houden en bij het persen mijn benen haha..
Nee, meer hoeft van mij ook niet!
Gr. Anne-Marie

De ark van Noach met zijn hele inwonersaantal lijkt me materiaal voor een slapstick, ik zou in ieder geval kijken, maar bij mij waren mijn man, verloskundige, kraamhulp (vriendin van mijn moeder) en mijn moeder erbij. We zouden mijn schoonmoeder ook nog bellen, maar die moest wel anderhalf uur rijden en wij dachten dat we nog tijd zat hadden nadat de eerste drie cm in 6 uur waren gegaan. De vk zou om 12.15 uur terugkomen en dan zouden we mijn schoonmoeder bellen. Dat hebben we niet gedaan. De volgende 7 cm kwamen in anderhalf uur. Er was er dus een minder dan waar we op gerekend hadden! Overigens vond ik het geklets van moeder, verloskundige en kraamhulp een beetje  irritant omdat ik steeds moest waarschuwen dat ik ging persen. Daarom zou ik er niet de hele straat bij uitnodigen. Let er alleen wel op dat je alleen mensen uitnodigt waar je je genoeg bij op je gemak voelt om ook eens een keer goed te schelden of te schreeuwen, dan krijg je geen valse gevoelens van schaamte.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan