Hoeveel mensen bij je bevalling?

Ik ga de bevalling thuis doen samen met mijn man, de verloskundige en de kraamhulp. Ik zou nooit moeder of schoonmoeder erbij willen....
Moet er echt niet aan denken....
Iedereen is weer anders, wel grappig dat sommigen dat echt wel willen, vriendin of wie dan ook er nog bij.

groetjes Mariska
37 weken en 6 dagen

Bij mijn eerste bevalling alleen mijn vriend en het gehele ok team ;-)).
Bij de tweede bevalling, mijn vriend, mijn vader, mijn moeder, mijn zus, een goede vriendin, een verpleegkundige en de gyneacoloog en ik vond het heerlijk om al die mensen om me heen te hebben.
Eerlijk is eerlijk, het was wel wat krap in de verloskamer, maar iedereen heeft mij geholpen!

Bij mijn eerste waren naast 'de staff' mijn vriend en moeder aanwezig.
Vond het heerlijk om mijn moeder erbij te hebben en zij vond het ook geweldig om de geboorte van haar eerste kleinkind mee te maken!
Nou heeft mijn moeder het afgelopen jaar tegen de kanker gevochten en gewonnen!!!
Maar ze is nog ontzettend zwak... toch hopen mijn moeder en ik allebei dat ze er ook dit keer weer bij kan zijn... desnoods laat ik haar wel slapen op een matrasje bij mij thuis zodat ze er op het moment suprem toch bij kan zijn!
Ik vind het geweldig om bij zo'n belangrijke gebeurtenis mijn meest vertrouwde persoon (mijn moeder) erbij te hebben!!!

Groetjes Nika 18w1

Hoi,

het ligt er ook aan waar je gaat bevallen. Bij ons heeft het ziekenhuis aangegeven dat ik, naast mijn man, één iemand extra erbij zou mogen hebben als ik dat zou willen. Bij mijn vorige twee bevallingen heb ik alleen mijn man erbij gehad en dat wil ik nu weer. Natuurlijk was er wel steeds een gynaecoloog en verpleegkundige bij, maar dat spreekt voor zich.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan