hoeveel mogen kindjes (18 maanden) maximaal drinken?

A

Anoniem

Guest
Heey meiden.

zoals jullie al hebben gezien een vraag over het drinken.
Anne-Sophie zou wel heel de dag willen drinken en dan alleen maar roosvicee.
Ik probeer het een beetje te beperken zodat ze nu 1,5 liter op een dag drinkt. Heb het gevoel dat het anders echt teveel wordt.
Als het aan haar ligt zou ze dus nog veel meer drinken.
Moet ik me daar zorgen over maken of is het gewoon normaal?
M'n man had het al over suikerziekte enz.
Maar ik heb echt geen idee of het echt teveel is wat ze drinkt.
Ik heb al thee enz geprobeerd omdat daar geen suiker in zit maar dat wil ze echt niet. En dan blijft ze wel zeuren dat ze wil drinken dus dan toch maar weer roosvicee. Ik meng het wel met veel water dus het is niet heel zoet ofzo.
Wat denken jullie? Moet ik hier wat mee of gewoon lekker laten drinken?
Ze eet trouwens ook gewoon goed. 's ochtends en 's middags 1 boterham en 's avonds een niet zo'n groot prakje.
Tussendoortjes krijgt ze heel weinig.
Ik hoop iets van jullie te horen.

Groeten Marianne

Hoi,

Jesse drinkt ook vrij veel en dan het liefst diksap.maar zijn vader drinkt ook heel veel.
Jesse dinkt s'ochtends 2 x diksap van 150, s'middags 120 melk, 150 diksap, sávonds meestal ook nog wat diksap en papfles van 250 s'ochtends ook

Ik denk dat je pas zorgen moet maken, als  ze ook suf is of hyper aktief, of vaak niet lekker is.Dabetis, zouden ze dan evt hebben.

Groetjes Linda

Hoi volgens mij is het limiet 1 liter per dag waarvan 300cc melk.

Mijn zoontje is ook een grote drinker en het liefst roosvicee, maar van de week bij de tandarts werd me verteld dat ik daar erg mee moest oppassen, o.a. voor z'n gebit, maar ook omdat hij dan erg aan zoet gaat wennen. Dus hij krijgt nu één beker roosvicee per dag, en verder alleen maar water. Hij is het er niet mee eens, maar jammer dan!

ook doordat ze zoveel drinken, willen ze vaak niet eten! Daar zijn wij nu dus ook achter gekomen!

Dus hou het een beetje in de gaten en proberen kleine beetjes op vaste moment aan te bieden,

op dit moment zit er hier al een halve liter in deze ochtend! 200cc pap, en 2 keer 150cc roosvicee (hij is ziek, dus mocht 1 beker extra)

Groetjes
Angelique

Hoi!

Ik weet niet hoeveel kindjes van 1,5 jaar mogen drinken.
Tara is 1,5 jaar en drinkt 's ochtends 180 cc opvolgmelk, 's middags 150 ml water (ik geef haar al meer dan een half jaar geen roosvicee) en 's avonds 120 cc opvolgmelk en 70-80 cc water. Veder haalt ze uit haar fruit ook vocht.

Groetjes,
Shivana

Toevallig heb ik deze vraag gesteld bij het CB. Ze vonden meer dan 1,5 liter wel veel omdat ze ook nog vocht uit groente en fruit halen. Mijn man en ik vonden dat laatste (vocht uit groente en fruit) wat overdreven. Want hoeveel vocht zou daar nou werkelijk uitkomen? Onze dochter drinkt ook zoveel. Wij zijn eigenlijk van mening dat het goed is dat ze veel drinkt. Ook voor de spijsvertering enz. We zijn er niet op geminderd. Ze geeft zelf wel aan als er iets te veel of te weinig gegeven wordt! Ik denk dat dat het geen kwaad kan. Ze ziet er supergezond uit!

Hoi Marianne,

Jennifer begint 's ochtends met een fles melk, daarna krijgt ze van mij altijd eerst een beker thee. Na een uur haal ik deze weg (koud en dat vind ik zelf ook niet lekker). Daarna krijgt ze over de hele dag 2 bekers met diksap. Wil ze meer dan krijgt ze gewoon water. Bij de lunch nog een klein bekertje melk.

Deze gewoonte heb ik er vanaf het begin ingestampt. De ene keer drinkt ze wel de thee op en de andere keer niet. Prima vind ik ook goed.

Ik denk omdat jouw dochter zoveel drinkt ze ook minder honger heeft. Jennifer eet 's middags 2 boterhammen, anders red ze het niet tot half 6! En 's avonds een klein bordje vol. Natuurlijk is het de ene dag anders dan de andere dag.
Mijn neefje had dat namenlijk ook, dus is mijn broer hem wat minder te drinken gaan even en na een tijdje begon hij iets meer te eten. Hij is best wel dun, dus dat mag dan ook wel he!!!

Ieder kind is ook weer anders..

gr. Ilone

Bedankt voor de reacties.
Anne-Sophie drinkt rond de 1,5 liter op een dag.
Ze drinkt geen melk alleen maar roosvicee (met heel veel water)
Volgens het bureau geeft het niet dat ze geen melk drinkt en mag ze gewoon roosvicee. Ze moet de roosvicee wel achter elkaar opdrinken anders is het idd slecht voor de tandjes. Maar daar heeft ze dus geen probleem mee want zo'n beker van 200cc is zo leeg. Ik heb ook wel m'n vaste tijden waarop ik drinken geef. Ik heb ook al geprobeerd om water en thee te geven (vanaf het begin al)   maar dit drinkt ze echt niet.
Ik vind het zo zielig om als ze dorst heeft niks te geven.

@ Ilona: is 1 boterham te weinig 's middags? Ik denk dat ze misschien nog wel meer brood zou kunnen eten maar aangezien ze al vrij stevig is...

En ik weet niet meer precies wie het schreef over het vocht in fruit,
Het ligt er natuurlijk aan wat voor fruit ze eten. Een banaan is niet zo veel vocht als een mandarijn oid.
Anne-Sophie eet heel   graag mandarijn dus dat krijgt ze ook nog binnen

Ik zal de eerst volgende keer als ik met Roderick naar het CB moet (25 nov) vragen hoeveel vocht ze maximaal mag.
Misschien moet ze dan toch maar wat minderen.

Groetjes Marianne

Hoi Marianne,

mijn dochtje is ook hollands welvaren zeg maar (12kg) hihi ... maar moet toch echt 2 boterhammen eten anders heeft ze om 4 uur al echt honger.
's ochtends krijgt ze wel 1 boterham en halverwege de ochtend nog 1 heel stuks fruit! In de middag krijgt ze vaak wat lekkers zoals rozijntje of een koekje.

Weet je dat je nu ook roosvicee speciaal voor in de melk heb??? Misschien kun je dat eens uitproberen. Je weet maar nooit.

Het blijft altijd lastig, maar wat ik zei  klopt misschien wel hoor, doordat ze zoveel drinkt heeft ze ook  minder honger. En haar lichaampje is nu ook gewend om zoveel te drinken....
Ben wel benieuwd wat het CB hierover adviseert. Ook omdat mijn neefje zoveel drinkt.

gr. Ilone

Terug
Bovenaan