Hoeveel newborn kleertjes?

<p>Hoi allemaal, ik lees en hoor overal wat anders, dus hopelijk verzamel ik hier nuttige informatie! Hoeveel newborn kleertjes en welke maat kochten jullie voor de geboorte?</p><p> </p>

Maat 50 voor de geboorte. Ik had 2 pakjes maat 50 en op dag 2 zijn daar nog 2 pakjes bijgekocht. Verder had ik 6 pakjes maat 56.
En iets van 8 mouwloze rompers en 4 rompers met lange mouwen.
Oja en 1 vestje als jas. Paar mutsen, 8 paar sokken en veel sloffen (gekregen).
Succes!

Ik had veel en veel te veel ? mijn meisje paste maat 50 al amper. Dus die hebben we twee weken gebruikt. Met name rompers had ik teveel omdat ik dacht dat ze veel spuitluiers zou hebben enzo. Ik denk vier pakjes of setjes is voldoende. Met vier rompers. En wat lekkere sokjes.

Maat 56 had ik ietsje meer omdat ze die langer dragen ging. Denk zo'n 10 setjes en 10 rompers. Maar ook dat is vrij veel hoor want ze heeft veel maar een paar keer aangehad ?

Maja het blijft leuk hè dat kleine spul? ik denk dat het mijn financiële kledingredder is geweest dat wij niet wisten of ze een meisje of jongen was.

En de tip die ik 100 x gekregen heb en niet heb gebruikt: het is zo besteld ?

Wij hebben ook ontzettend veel! De keuze is reuze! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mij verbaas hoe lang onze zoon maat 50 aan kan hij is nu 7 weken en nu pas wordt 50 te klein en gaan we echt over naar 56.

Wij hadden heel veel maat 50-56 en dat ging deels ook wel echt 2 maanden mee. Maar als je kindje groot is bij de geboorte dan heb je weinig aan maat 50 ?.
sowieso kocht ik vooral rompers in maat 50-56 ipv maat 50 of 56 en vanaf de 2e week tot het niet meer kon had ik zo veel mogelijk overslagrompers. Wij hadden ook een vestje voor naar buiten , maar dat was een onding : gewatteerd en dat is onmogelijk aan te krijgen bij een baby die niet meerwerkt. De oplossing was berenpakjes, dat werkte echt fantastisch voor naar buiten (septemberbaby dus juist perfect zo in de herfst/winter).

Ik heb heel veel. En wat ik niet gebruik gaat naar mn zwangere nichtje of op vinted. Ik weet nu al dat ik teveel heb maar ik ben niet iemand die elke dag de wasmachine aan heeft staan dus wil wel voldoende hebben om de week mee door te komen.. Al heb ik wel veel meer dan dat. Lieve verwend dan verwaarloosd noemen we dat maar haha

Ik had niet zo veel. Genoeg voor elke dag een schone outfit en dan wassen door de weeks. Had een pakje in 44 de rest 50 en 56. Heb 44 bij moeten kopen omdat ons meisje zo klein was. Rompers had ik wel veel.

Jullie zeggen allemaal "ik had veel" maar wat is dan teveel? Ik zou graag aantallen horen, nu weet ik alsnog niet zo goed wat ik moet kopen.

Terug
Bovenaan