Hoeveel newborn kleertjes?

Ik weet het niet meer precies want uiteindelijk koop je soms ook nog wat bij maar:
6 mutsjes, 12 rompertjes 50/56, 5 broekjes, 8 shirtjes (ik had alleen maar shirtjes met lange mouwen want ze werd eind september geboren), ontelbaar veel sokken, 2 jurkjes+maillotjes, 6 boxpakjes, 3 overslag vestjes, 2 'buiten' vestjes en 1 berenpakje my 50 en 1 berenpakje maat 56. De boxpakjes gebruikte ik de eerste maand echt heel veel, zag er zo heerlijk uit 

De uitzetlijst van de consumentenbond is heel handig. Daar staan ook aantallen op. Die heb ik gebruikt.

Ons dochtertje is in januari geboren, maar rompers met lange mouwen heb ik bijna niet gebruikt. Heel onhandig als je daar kleding met lange mouwen overheen moet doen. Overslagrompers zijn wel heel handig (bijv van dr Hema).

Ik zag het al eerder staan, maar een dikke winterjas is echt niet handig. Daar krijg je zo'n ukkie bijna niet in. Wij hebben, naast vestjes, ook gebruikt gemaakt van dekentjes in de wandelwagen en maxi cosi. Onze kraamzorg gebruikte een hele fijne wollen dekentje die ook bij hen verkrijgbaar is (kraamzorg zuid gelderland). Ik kan totaal niet tegen wol, maar van deze had ik op de een of andere manier geen last!

Hier eind okt uitgerekend, baby'tje wordt aan de kleine kant geschat (ca. 3000gr na 40 weken) en heb nu het volgende:

MAAT 50
- 4 rompers lange mouw, 2 rompers korte mouw
- 6 broekjes
- 8 shirtjes lange mouw
- 6 mutsjes (gekregen, oeps)
- heel veel sokken, denk wel 20 paar (gekregen)

MAAT 56:
- 4 rompers lange mouw
- 4 broekjes
- 6 shirtjes
- 3 boxpakjes
- 1 vestje

Krijg van alle kanten te horen dat ik veel te veel heb, maar ik voel me hier fijn bij!

Succes!!

Ik had teveel.. Als ik het over mocht doen had ik minder gekocht. Want vestjes ed zijn niet handig bij een pasgeboren baby (dekentjes wel). En ik had ook leuke tuinbroekjes en andere leuke dingen, maar sommige kleding is gewoon alleen maar leuk en zit niet fijn of je bent heel lang bezig met aan-uitkleden tijdens verschonen. Ik heb daarom ook veel kleding helemaal niet gebruikt en is nu te klein. Is gewoon zonde. Als je van maat 50 en 56 koopt wat in de meeste uitzetlijsten staat heb je echt genoeg in het begin. Ook omdat je natuurlijk niet weet hoe groot je kindje zal zijn bij de geboorte. Eigenlijk moet je gewoon even ervaren welke kleding je handig/prettig vindt voor je kindje. In de eerste week kun je snel wat bij laten halen of bestellen mocht dat nodig zijn. Ik zou wel rompers zonder mouw adviseren, lang is echt vreselijk om daar nog weer wat overheen aan te moeten trekken en ben ook fan van overslagrompers.

Terug
Bovenaan