Hoeveel op het voorhand de suikerboontjes in de doosjes stoppen?

Hey,

Morgen of maandag mag ik men suikerboontjes halen en de doosjes ervan maar hoeveel opt voorhand zou ik ze beginnen vullen?
Heb daar totaal geen gedacht van,iemand tips?
Liefs orchideke

30 weekjes

Hey,

Ik begrijp je vraag niet zo goed,bedoel je waarvoor die suikerboontjes dienen?
Voor de geboorte he :)
Zal met keizersnede bevallen dus als er voor de datum geen weeen zijn zal het 26 oktober zijn dat ik binnen moet dus is wel gemakkelijk dat ik het dan al weet he maar ja ik ga ze dus zelf in doosjes stoppen en ja weet niet goed hoeveel op het voorhand ik dit best doe want ja als ik het te vroeg doe zullen die smelten he :)
Liefs orchideke

Hey,

Je hoeft je niet blond te voelen hoor :)
Zal het even anders uitdrukken...
Suikerboontjes = doopsuiker
Je bent wss van nederland he en daarmee dat je het niet zal begrijpen,is niet erg hoor.
Ik weet zelfs niet of jullie in nederland ook doopsuiker geven als het kindje er is???

Liefs orchideke

Hallo!

Ik moest ook even nadenken wat je bedoelde met suikerboontjes.
In Nederland kennen we die traditie (neem ik aan?) helemaal niet zo. Wij serveren beschuit met muisjes (anijsbolletjes in de kleuren wit/roze of wit/blauw) aan de kraamvisite. Suikerbonen ken ik eerder van bruiloften dan geboorten....

Maar je vraag was, hoe lang vantevoren klaar maken? Hoe lang blijft het goed? Moet het in de koelkast? Ik zou zorgen dat het een week of 2-3 voor je keizersnee klaar is.Dan kan je de rest van de tijd besteden aan de laatste voorbereidingen.

Groetjes,

NathalieMS
(35w+2)

Ja tis dat dat ik dus niet weet hoe lang ze goed blijven...
In ieder geval als ik ze heb zal er wel een vervaldatum op staan he,op elke doos dan en ja ze zitten dan ook maar in een kartonnen doos dus denk al ik ze dan al klaar maak dat het niet echt kwaad kan en ook we zijn dan in de winter al bijna en is het niet meer zo warm he,ah ja is juist in nederland beschuit met muisjes :)
Ja soms vergeet ik dat dit een nederlandse site en en ja met men vlaams dan :)
Liefs orchideke

Ik wist wel gelijk wat je met suikerboontjes bedoelde, ben wel nederlander  en woon (nederlands)  limburg, hier is het volgens mij wel redelijk gangbaar dat je van die doopsuiker gebruikt. Ik heb het in ieder geval vaak gekregen bij een geboorte en heb voor   de geboorte van mijn zoontje ook een paar van die dingen in een stoffen lapje gewikkeld met een lintje erom. Je zou ze kunnen maken en daarna op een koele droge plek zetten, de kelder bijvoorbeeld kan wel als je ze in een plastiek doosje doet ofzo. Volgens mij gaat het ook niet echt meer warm worden dus volgens mij kan je gewoon alles vullen!

jane 36+3

Terug
Bovenaan