Hoeveel op het voorhand de suikerboontjes in de doosjes stoppen?

hoi
ik woon ik belgie en ben nederlandse
en ik heb mijn doopsuiker rond week 30 klaargezet en in de kelder geplaatste
ik heb doopsuikers gegeven in een glazen potje en jam (zelfklaargemaakt)
je kan nooit weten als je dan toch vroeg bevalt dat je dan alles nog moet doen
klaar zetten dat is ook niks
groetjes

ps. waar heb jij de je doosjes gevonden
          in de winkel of via internet
mama van Ash (2-11-06) en 6w2d zwagner  

Hoi Hoi

Ik heb zelf zakjes gemaakt van tule(stof). Zowel voor een jongen(blauw) als een meisje(roze). Dit gaat onze dochter trakteren op school. Ik heb er 4 stuks (grote witte)in gedaan. Ik had uit het geboorte kaartjes boek een foto genomen van het kaartje en bewerkt op de pc en de jongens en/of meisjes naam erop gezet. De kaartjes zijn gelamineerden met lint aan de zakjes vast gemaakt. Ik bewaar het in een grote tupperware doos op een donkere koele plek (het is toch chocola). Ik wilde er eerst 8 stuks in doen maar ja het is hard en niet iedereen(vooral kinderen) vind het lekker. Daar zijn wij Hollanders goed in wat de boer niet ken dat eet hij niet. In Belgie is het echt traditie zoals bij ons beschuit met muisjes. Voor de kraamvisite doe ik grote petit fours, bitterkoekje met creme en blauwe of roze muisjes er boven op. Deze keer wilde ik iets anders, plaats van iedere keer stuiterende muisjes door je huis(hihihi). En voor de kinderen heb ik van die kleine zuigflesjes met manna erin. Wij hebben het ons dit keer lekker makkelijk gemaakt.Misschien een tip voor degene die nog niet weten wat ze willen doen.
gr Naatje74

Hey,

Maandag of dinsdag mag ik ze afhalen want vandaag waren ze er nog niet bij.
Ik heb deze in de winkel besteld,ik had eerst op internet gekeken en wist ongeveer wat ik wou,zo van die plastieke bollen zo voor dan iets in te steken.
Maar een vriendin van mij zei,we zullen anders is gaan kijken naar de winkel dan zie je het int echt en ben blij dat ik dat gedaan heb want int echt waren die bollen dus totaal niet zo mooi en heb dan doosjes genomen,heb 35 roze doosjes en 35 grijze en dan 15 emmertjes met een roze tule in en 15 met een grijze dus zijn er honderd en heb zes kilo suikerboontjes gekocht.
Ik zal ze dan thuis zelf vullen.
Ik moet 22O euro betalen ervoor,zonder de lintjes dus het zal ongeveer 240 euro zijn of zo,en uiteindelijk is dit toch niet zoveel he want ja heb er dan toch 100 he en zijn echt heel mooi hoor.
Ik heb eigenlijk ook geen gedacht wat dit kost maar ja :)
Liefs orchideke

Ik kom uit het midden van Nederland en hier heb ik het nog nooit gezien of gehoord. Maar ik volg wel de tvserie de Pfaffjes en daar had ik het wel gezien, blijkbaar idd een gebruik wat meer voorkomt richting het zuiden.

Nou, ik vind het ook wel een hoop geld hoor! Ik vond de geboortekaartjes al zo duur. Als dit er dan nog bijkomt.....

Maar goed, die tule kan  je ook op de markt halen, dan ben je al een stuk goedkoper uit.

Ik woon zelf in Zuid-Holland, waar dit niet echt een gebruik is om de kraamvisite wat mee te geven. Gewoon beschuit met muisjes tijdens de visite, en dat is het dan....

Het is inderdaad heftig veel geld zeg! Hier in Limburg geef je wel iets mee, maar ik doe er niet aan mee dit keer want het kost weer geld en van alle dingen die ik ooit heb gekregen bij de geboorte van een baby heb ik er geen een bewaard......het gaat zo weer de prullenbak in. Dus ja, ik doe het als limburger op zijn hollands dit keer, beschuit met muisjes en dat was het :)

Wij doen ook aan geboortebedankjes (want dat is dan weer een ander woord ervoor) ik heb er 55 stuks, een fotobolleke (snowglobe) waar onze dean zijn foto in komt met hieraan een zakje tule met hierin twee boontjes of pepermunthartjes, kaartje en minispeentje eraan en klaar, ik ben ook iets van 150 euro kwijt in totaal denk ik.

Ik weet niet of het hier gebruikelijk is (in braboland nederland) maar vond het een leuk idee om mensen te bedanken voor kraamvisite met iets blijvends voor hun.

Ik ben ze nu aan het maken :p ze moeten woensdag klaar zijn , dan als dean geboren is leuke foto maken 55 keer afdrukken en dan mogen mijn vriend en mijn moeder knippen voor in de bollekes hihi..

Terug
Bovenaan