Hoeveel pampers inslaan en welke merk?

<p>Hoi allen,</p><p>Ik ben nu 15 weken zwanger en het duurt nog even, maar ik zie nu dat er bij bol pampers en in supermarkten aanbiedingen zijn. Ik kom er ook achter dat er bij bijvoorbeeld het merk Pampers verschillende soorten hebben, zoals premium protection, harmonie, dry.</p><p>Nu is mijn vraag hoeveel luiers van maat 1 is het handig om in te slaan? Welke merk en soort raden jullie aan?</p><p>groetjes,</p><p>Linnie</p>
 
Zou niet teveel van maat 1 kopen. Een baby past al snel maat 2. Mijn oudste dochter woog 3570 gram bij de geboorte en heeft ongeveer 2 weken maat 1 aan gehad. Dat waren 2 grote pakken die ik toen gebruikte. Mijn jongste dochter woog 3000 gram dus die heeft ietsje langer maat 1 aan gehad, maar zodra ze 4 kg was ging ze al in maat 2.

Ik gebruikte bij m'n oudste Kruidvat en nu bij de jongste Etos. Ook vaak leuke aanbiedingen.
Dus koop 2 pakken maat 1 en alvast een pak maat 2. Je komt er pas achter welk merk je fijn vind als je ze gebruikt.
 
Hooi, 
Die aanbiedingen komen heel vaak bij bol.com langs dus ik zou echt niet je nu soort van gehaast voelen om het daarom al in te slaan. 
Verder zou ik net als hierboven oppassen met te veel van 1 maat. Mijn dochter begon met maat 0. Had van beide maten 1 pak gekocht. 
Ik wist dat mijn dochter met 37 weken geboren werd en wat kleiner was dus ik moest maat 0 wel. Maar ik zou echt niet te veel doen! Beter bijhalen dan overhebben... 
 
 
Bij AH zijn de pampers ook geregeld 1+1, bij etos soms 2+2. Ook hier waren we snel uit maat 1, een maand box kan al teveel zijn. Zou lekker beginnen met 2/3 pakken. Kruidvat valt iets kleiner dan pampers, hier gingen we van Pampers 1 naar kruidvat 2 en daarna pampers 2. Tussendoor ook nog een luiertaart opgemaakt en toen waren we zo weer week verder;)
 
Ik kreeg een flinke kerel van bijna 9 pond dus ik heb veel luiers moeten weggeven omdat ze al te klein waren, en ik had niet eens zo groot ingeslagen. Dus als je al wilt inslaan (wat echt niet nodig is want heel vaak in de aanbieding) zou ik grotere maatjes kopen. Ik ben begonnen met Pampers maar uiteindelijk overgestapt op Kruidvat. Ook heel goed en een stuk voordeliger. 
 
Die van de Kruidvat vind ik voor New born erg fijn! Ik had 1 pak maat 1 en nog wat uit babyboxen e.d. heb 1 pak maat 1 gebruikt, onze dochter woog 4100 gram met de geboorte. En sliep al snel snachts meer dan 4 uur, dus lekte het door. Dus na een week hebben we maat 2 gekocht. In principe hoef je niet veel in te slaan, je hebt het zo besteld als het nodig is!
 
Ik heb voor twee weken aan maat 1 in huis.
Goed om te weten is dat je bij de Kruidvat ongeopende pakken luiers van hun eigen merk  gratis kunt ruilen voor een grotere maat. 
 
Hier ook 2 grote kinderen van 4000/4500 gram en maat 1 had ik maar 1 pak van gelukkig. We konden direct over op maat 2. Maat 2 dragen ze vaak tot 3 maanden ongeveer, vaak zodra je verlof voorbij is gaan kindjes naar maat 3. Ik werk op een kinderdagverblijf en we hebben wel maat 2 luiers maar gebruiken ze erg weinig!

Ik zou ook nog niet teveel inslaan, luiers zijn elke week wel in de aanbieding. En misschien koop je nu 15 pakken pampers en kan je kindje er niet tegen en moet je overstappen op kruidvat bijvoorbeeld.. daar zit je dan met je 15 pakken haha.

Ik ben zelf fan van kruidvat luiers. Het hoeven van mij echt geen pampers te zijn, vind ik zoooo zonde van m'n geld. Ze verdwijnen allemaal in de prullenbak. Kruidvat is ook heel vaak in de aanbieding en je kunt ongeopende pakken omruilen in de winkel voor een maatje groter (ook zonder bon) Ideaal.
Vaak bestel ik online (boven de €50 gratis thuisbezorgd) dus dan bestel ik een paar pakken luiers en de volgende dag staan ze voor de deur!
 
Terug
Bovenaan