Hoeveel per dag

Dhymaris is nu op 1 dag na 12wk. Vorige wk snapte ik er nog niks van want toen kwam ze ineens weer in de nacht voor een fles. Nu slaapt ze sinds afgelopen donderdag van 8 tot 6/7 de volgende dag. Heerlijk eigenlijk hahaha. Vraag me wel af wat jullie kindjes op een dag drinken (die maar 4 flessen krijgen). Dhymaris komt nu op de 700 a 750 ml per dag. Ze drinkt wel veel beter nu ze maar 4 flessen krijgt. Ze was 10dg geleden bijna 5 kg. Moet aankomende vrijdag weer naar cb buro, twijfel nog of ik zal vertellen dat ze maar 4 flessen krijgt. Wat vinden jullie ervan?

andries drinkt ook 4 flessen van 180 cc. ik heb dat gewoon eerlijk verteld op het cb, en kreeg de reactie die ik verwachte. fles te weinig, moet 5de fles van 180 cc. nou dat wil hij niet, tis geen hongerig kind. hij groeit overigens precies volgens de lijn. dag daarna moest ik naar de kinderarts, en die stelde dezelfde vraag. en die zei: nou prima hij heeft gewoon niet meer nodig. hij groeit prima, mooi houden zo. dus ik negeer het cb ( had het ook niet gedaan hoor) en naar de kinderarts geluisterd.

margreet moeder van andries.
12+5 dgn met 12 wkn 5400 gram, 59 cm.

Olivia drinkt ook 4 flessen van 200 cc en die gaan niet altijd op (ongeveer 3x 200 cc en dan eentje van 180 of 190 cc). Ik moet vrijdag ook naar het cb maar ga het ook gewoon zeggen. Bij ons lijken ze daar niet zo moeilijk over te doen als het kind maar groeit ;)

Olivia is 13 weken.

Hier 5 flessen van 180 waarvan de laatste vaak 200 is voor ie gaat slapen en overdag gaan ze niet altijd helemaal tot op de bodem leeg. Maarrrrrr hij loopt de laatste week weer enorm te kloten en komt ook snachts weer voor een fles.... bah!

Quintus is gister 12 weken oud geworden

Ook toevallig, vlak nadat ik het vorige berichtje typte had Olivia ineens een stuk eerder honger dan normaal. Heb maar eens een grotere fles gemaakt en jawel hoor, ze heeft 240 cc gedronken! Waarschijnlijk komt er weer een groeispurt aan ;)

Fleur drinkt 4 voedingen van 200cc maar drinkt ze niet altijd helemaal op. Ze is nu denk ik ongeveer 6500 gram, om het bureau 2 weken geleden vonden ze het prima. Maar je moet gewoon doen waar je kind behoefte aan heeft!! Als ze tevreden is is het toch goed!!

Liefs Liesbeth
Fleur 13w5d ongeveer 6500 gram en 61 cm

Quinn is nu 12 weken en sinds vandaag zitten we op flessen van 180cc en dan 5 voedings. We geven eerst 150 in de fles en de laatste fles deden we altijd 180 in.
Maar de flessen gingen iedere keer schoon leeg en quinn kwam dan ook wat eerder voor de fles, dus vandaag opgehoogd naar 180cc. Soms laat hij nu wat in de fles staan.
Doe gewoon waar je kindje behoefte aan heeft en volg je moeder gevoel. Zolang je meisje lekker tevreden is, is dat het aller belangrijkste.

Liefs marielle

Rebecca word morgen 21 weken (en vorige week dinsdag ong 5500gram), en in het ziekenhuis kreeg ze tot ong 3 weken geleden 6 flessen van 130 en is 2 weken geleden op 5 van 150 gezet. Maar mevrouw wilt totaal niet meer drinken, en die laatste al helemaal niet eens wakker worden, dus via de sonde. Per vandaag besloten om 4 flessen van 180 te gaan geven. En mevrouw is veel beterder wakker als we fles aanbieden, ok nu drinkt ze max halve fles, maar merk dat ze wel meer drinkt dan voorheen, en echt er wat van zeggen kan ik pas over een paar dagen.
Ik zou het wel zeggen bij het CB, maar ook duidelijk zeggen dat ze die laatste niet wilt, en ze dit zelf heeft aangegeven, En als ze nog steeds netjes groeit, ach zou ik me er niet te druk over maken. En dan braaf ja en nee zeggen, kijken welke adviezen ze je geven, en eruit oppikken waar je wat aan hebt, doen we in het dagelijks leven toch ook met alle goed bedoelde adviezen..........

Groetjes Pauline

Terug
Bovenaan