Hoeveel rondes

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames (en miscchien heren),

Ben net nieuw op het forum. Mijn man en ik hebben besloten dat we voor een tweede kindje gaan. Wat ik eigenlijk onwijs spannend vind. Zelfs zo erg dat soms de twijfel toeslaat. Maar ben van mening dat al mijn angsten weg worden genomen zodra ik zwanger ben. Angsten bedoel ik meer oppas regelen etc. Geen grote bezwaren dus ;-)

Sinds gister ben ik gestopt met de pil en wacht op mijn menstuatie. Maar ben heel erg benieuwd binnen hoeveel rondes jullie zwanger zijn geraakt (voor de mensen die net zwanger zijn of al eenkindje hebben) Ben benieuwd hoevaak het voor komt dat dames binnen 1 a 2 rondes al zwanger zijn.

Liefs,

Dabi

Hoi Dabi

Ik was bij de eerste ronde meteen zwanger maar moet er wel bij zeggen dat ik een spiraaltje had. (over het al gemeen  ben je dan wat sneller zwanger maar hoeft niet)

Als wij voor de tweede gaan ben ik heel benieuwd of dat dan ook zo is want het zegt niks heb ik gehoord.

veel succes met klussen en ik duim voor je dat je ook meteen zwanger ben.
probeer niet gespannen te zijn, wat ik om me heen hoor, van vriendinnen die voor de tweede gaan (of derde), dat alles gewoon gaat (go with the floy). Je maakt je er sneller drukker over dan dat het in de praktijk zal gaan.

groetjes  Quinta SUCCES

Hey Quinta,

Bedankt voor je berichtje! En wat goed dat het bij jullie al in de eerste ronde raak was!

Ben zelf niet van plan om me heel druk te maken. Ik zou het heel leuk vinden als ik zwanger zou zijn, maar het is geen must. Maar stop met de pil om te kijken of het lukt. Maar stress zorgt er alleen maar voor dat het langer duurd. Dus dat wil ik wel voorkomen.

Maar ga voor mezelf, en natuurlijk ook voor alle dames hier op het forum, duimen dat het ons gaat lukken!

Overigens was ik bij de eerste na een curritage ook na de eerste ronde zwanger. Dus wie weet!

Hoi Dabi83

Wat leuk...net als ik nieuw op het forum. Zit er nu een weekje op denk ik.
Mijn vriend en ik hebben ook besloten dat we voor een tweede gaan. De eerste keer was ik echt meteen zwanger. We hadden besloten ervoor te gaan en twee weken later bleek ik niet ongesteld te worden. Was heel leuk, ook heel gewenst uiteraard, maar zo snel was ook wel effe slikken hoor, haha.

We zijn het vanaf deze maand weer aan het proberen. Ik moet zeggen dat ik denk at ik er veel te veel mee bezig ben, dit omdat ik stiekem een klein beetje hoop en verwacht dat het nu wel weer zo snel zal gaan, wat natuurlijk nergens op slaat. Kan nu wel 2 jaar duren bij wijze van. Maar goed, verwacht rond dinsdag mijn menstruatie zo'n beetje (weet het niet exact, heb erg onregelmatige cyclus) dus ik zie wel.

Jij  ook veel succes!

Groetjes Mellow

hoi Dabi,

Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje. Van ons eerste kindje was ik meteen de eerste ronde zwanger, en toen we besloten voor een tweede te gaan was ik ook daarvan in de eerste ronde al zwanger!!!!
Ik ben denk dus erg vruchtbaar en ik kon redelijk goed mijn eisprong inschatten!!
Of het was gewoon toeval!!
Maar goed, het kan dus echt hoor gewoon in de eerste ronde zwanger raken.
Heb overigens wel beide keren eerst 2 maanden "ontpilt". Dat zal ook wel helpen denk ik!! En ik ben nog redelijk jong (24) dus dat scheelt ook denk ik!!

heel veel succes, hopelijk ben je snel zwanger!!

x romaty

Hoi Dabi,

Van mijn eerste kindje was ik gelijk zwanger. Dit verwachtte ik totaal niet omdat ik eerst dacht te moeten 'ontpillen' en we waren er nog niet echt mee bezig. Ik ben nu zwanger van mijn 2de en die was er bij poging 3. Al met al best snel dus.
Succes met zwanger worden!

X Linda

Ik was van mijn 1e kind bij de 3e ronde zwanger.
Bij de 2e weten we het nog niet want daarvoor zitten we nu in de 1e ronde.....dus dat hoor je nog van me ;-)
Doe ook mee bij het onderwerp "NOD in maart".

Maar ik kan me ook helemaal vinden in je "angsten".
Sowieso is het allemaal weer even spannend als bij een 1e merk ik: maar toch anders.
Wij vroegen ons ook af of we het allemaal weer zo soepel geregeld zouden krijgen qua opvang en financiën, en bedachten ons dat we onze zoon van 1,5 uit het ledikant naar een groter bed zouden moeten verplaatsen, en hoe zou hij daar op reageren?,  moeten we een duowagen aanschaffen?,  enz enz.
Allemaal van die pietluttige dingen eigenlijk....
Waarop we uiteindelijk concludeerden: niet meer over in zitten...het zal zich uiteindelijk vanzelf wel wijzen.
We willen gewoon heel graag een 2e en  willen onze wens niet af laten hangen van "eventuele" problemen die we voorzien.

Dus lekker aan de gang de komende tijd en in spanning de dingen die komen gaan afwachten!
;-)

Groetjes Lena

hai Dabi,

Mn vriend en ik hadden op dag 8 van mn cyclus besloten voor een kindje te gaan. En op dag 12 ben ik zwanger geraakt (als ik terugreken natuurlijk). De eerste ronde dus. Ik moet er dan wel bijzeggen dat ik nooit aan de pil ben geweest (altijd rubbertjes), dus ik hoefde niet te ontpillen!!

xx
Mama van Navara

Terug
Bovenaan