Hoeveel rusten jullie nu eigenlijk zelf??

Ik ben (morgen) drie weken geleden bevallen van een erg lekker mannetje dat zijn rust goed pakt en mji daardoor ook lekker mijn rust geeft. Ik slaap 's nachts zo'n negen uur (met onderbrekingen voor drie flesjes)  en overdag rust ik tussen twaalf en één, maar kan dan niet slapen. Toch ben ik het  's avonds om een uur of zeven toch nog wel  aardig zat... Ik vroeg me af  hoeveel uur jullie eigenlijk rusten??  

Ik heb na mijn bevalling nog geen middag op bed gelegen, erg slecht ik weet het.
Nu had ik ook een kraamhulp die zo onwijs tegen me aan zat te kleppen, ik kwam niet eens voorbij de slaapkamerdeur. Erg irritant.
Isabel is nu 15 weken en ik merk dat het me nu een beetje begint op te breken...
Groetjes Rene

Hoi. Ik heb een ziekenhuisbevalling gehad,Teun lag in de couveuse en ik 2 etage`s hoger dus toen liep ik de hele tijd op en neer,na 4 dagen kwam ik thuis en toen heb ik s`middags wel gerust. Dat heb ik zo`n 2 weken volgehouden.
Toch heb ik te weinig gerust denk ik want ik heb nog steeds last van mijn onderkant als ik te veel heb gedaan. Probeer toch je rust nemen. Luister naar je lichaam,ik denk dat je het wel merkt als je te veel doet.
Groetjes Mikkie

Tijdens de dagen dat de kraamhulp er was heb ik steeds wel verplicht een uur of 2 geslapen. Nadat ze weg was is het er nooit meer van gekomen. Ik wilde wel, maar er kwam steeds iets tussen. Of bezoek of Jasmijn zette het op een huilen of ik moets precies op het verkeerde moment boodschappen doen.
groeten ELke

En waren jullie dan vanaf de ochtendvoeding (Joey om half zes) tot de late  avondvoeding ( Joey om half twaalf) wakker?? Of gingen jullie  tussen (in Joey's geval) bijvoorbeeld half negen en half twaalf wel slapen?? Ik twijfel nl. of ik niet heel erg veel slaap nodig heb en eventueel floradix zal gaan gebruiken  voor een meer uitgerust gevoel? Of zal ik het beter even de tijd gunnen??        

Hallo,

Ons meissie is inmiddels 17 weken en ik werd door de kraamhulp tekens
naar bed gestuurd. Eén probleem ik kon niet slapen lag te luisteren wat
er beneden allemaal gebeurde....

Maar ik merk nu echt dat ik toen gewoon mijn rust had moeten nemen. Ben nu af en toe ook doodmoe...

Lig in de avond uitgeteld op de bank met een dekentje, kan eigenlijk beter gewoon naar bed gaan.

Af en toe denk ik wel eens dat ik een hele dag zou kunnen bijtanken in
bed...maar dat doe je dan ook weer niet. Ik moet wel zeggen ons meissie
slipe rond de 6 weken al aardig door en nu leggen we haar na haar fles
rond 10 uur op bed en slaapt ze net als vanochtend door tot half
8...geweldig en masie was ook gewoon terug in slaap gevallen.

groetjes en neem gewoon je rust!!

Claudia en Maud-je

Het verschilt gewoon per persoon!

Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en dus veel rust gehad die dagen, toen ik thuis kwam vond ik het heerlijk dat ik weer wat om kon diedelen!
Overdag slapen kan ik niet zo goed, ik vind het dan al gauw zonde van mijn tijd. Maar dat is mijn eigen eigenaardigheid hoor.

Ik denk wel dat als je lichaam/geest aangeeft dat je rust nodig hebt je dit ook moet nemen!!!! Al ga je lekker op de bank een boekje lezen ofzo!

Ik herken veel in het verhaaltje van Bollemuts. Ik moest 5 dagen in het z'huis blijven. Daarna was ik overdag ook niet meer moe In het ziekenhuis ook niet hoor). De kraamverzorgster heeft me thuis verplicht naar  bed gestuurd. Toen ze weg was heb ik niet meer op bed gelegen of op de bank. Inmiddels is m'n zoontje 17 weken en ik voel me helemaal niet moe. Bij een eventuele volgende kindje zal ik niet meer "verplicht" gaan rusten. Als je het niet nodig hebt vind ik het zo'n zonde van de tijd. Als je van jezelf weet dat je slaap of rust nodig hebt moet je het gewoon doen hoor. Anders breekt het je op een gegeven moment op.

Succes.

Groetjes,

Nelly.

Terug
Bovenaan