Hoeveel rusten jullie nu eigenlijk zelf??

Ik slaap eigenlijk alleen maar bij als ik een *****nacht gehad heb waarin Lynn een paar uur wakker is geweest. Ik heb ook nog een dochter van 3,5 die alleen op maandag en woensdag naar het kdv gaat, dus echt rusten gaat ook niet.
De verloskundige (of je huisarts) kan ook je ijzergehalte weer meten, bij mij deed ze dat in de kraamweek, toen moest ik alsnog aan de ijzertabletten.

Ik denk dat heel veel moeders onderschatten wat het met je doet, zo'n bevalling en dan het feit dat je een nieuw mensje op de wereld hebt gezet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook tot die groep behoor. Ik heb na het vertrek van de kraamhulp ook niet meer geslapen overdag. Terwijl ik het eigenlijk nog wel heel hard nodig heb. Mijn dochtertje is nu 10 weken oud en is ook 's nachts nog erg onrustig.
Maar ook ik vind overdag slapen zonde van mijn tijd. En daarnaast heb ik nog een dochterje van 4, waarvoor ik vier keer per dag heen en weer moet naar school. Voor slapen gun ik mezelf dan geen tijd, ik zal dan eerder gaan stofzuigen, strijken en opruimen.. Maar ook ik ben geen supervrouw en merk dat ik nu toch wel erg moe ben.
Dus mijn advies; Pak die rust nu het nog kan!

hoi
ik ben 6 weken terug bevallen en onze zoon sliep de 5e nacht al door en doet dat nog steeds met enkel een keer een uitzondering dus ik heb in de kraamtijd mijn rust gehad
dacht ik ik ben nu erg moe maar ga eigenlijk nooit slapen smiddags gun me daar geen tijd voor
groetjes ineke

Jeske is nu 5 weken.
Ik ben vanaf week 33 in mijn zwangerschap heel erg ziek geweest en zelfs veel afgevallen daardoor. Ik was dus eigenlijk ook al niet op kracht voor de bevalling en nu extra vermoeid. Ik heb dagelijks het gevoel alsof ik een marathon heb gelopen en kan me maar slecht concentreren. 's nachts slaap ik van 23:00 tot 2:30 en van 3:30 tot 7:30. Ik ga vaak 's middags op bed liggen maar kan maar niet in slaap komen. Als je dat wel kunt moet je het zeker doen denk ik. Bevallen en zwanger zijn geweest is toch niet zomaar iets.

Terug
Bovenaan