hoeveel slaap???

Nou, wat veel slaapkoppen hebben we hier op het forum haha. Wel erg lekker hoor mama's...
Skip heeft dit (helaas) niet zo. Hij gaat rond half 8 (met dit weer ook vaak pas 20.00 uur of nog wat later) naar bed en is dan rond half 7 wakker. Toen we hem om 19.00 uur in bed legde was meneer vaak om 05.15 uur wakker ;(
Hier hebben we dus wat aan gedaan door hem later naar bed te brengen, want dat vonden we toch wel érg vroeg. Na een aantal weken later naar bed, wordt hij nu ook later wakker, gelukkig!
's Middags slaapt hij soms nog wel 3 uur, soms langer, maar dan heeft hij 's avonds wel moeite om in slaap te komen. Ik wil hem nu voortaan wat eerder in bed gaan leggen, zodat er meer tijd komt tussen middagslaap en de avondslaap ;)

Groetjes, Noor mv Skip en Bo.

Met het warme weer gaat hij 's avonds wat later naar bed maar normaal slaapt hij ongeveer van  19 tot 7uur. Na het middageten gaat hij ook nog even slapen, maar dat is hooguit twee uur. Dan roept hij vaak al eerder "mama uit" ;-)
Groetjes Laura en Thom

Chris heeft een nogal zuiders ritme de laatste twee maanden....gevolg van vakantie, warm weer en hele gezin dat zich in het zuiden waant...

Hij slaapt nu in de vakantie tot half 9, gaat er 's avonds om 22:00 uur in !!!
en slaapt 's middags zo'n  2 uur....
Het ritme moet straks dus echt helemaal om als de scholen weer beginnen.
dus dat wordt lastig

hij heeft overdag zijn slaap echt nodig, maar 's avonds is het dan bal...mmmm...ik moet geloof ik wat strenger worden.....

Jasper gaat er 's avonds om 8 uur in en is  rond half 7 weer wakker. Hij slaapt 's middags meestal van 1 tot ongeveer half 4/4 uur mits hij dan wel thuis slaapt. Op het kdv is dit vaak een uurtje. Hij kan wel heel goed zonder zijn middagslaapje. Hij wilde een paar keer niet slapen 's middags, maar gelukkig blijft hij daar wel vrolijk onder. Met dagjes weg slaapt hij een uur of anderhalf in de buggy. Best makkelijk dus!

groet,
Jacqueline

Enzo gaat meestal kwart voor acht naar zijn mandje en snurkt door tot 's morgens 8 uur.
Hij slaapt 's middags van 2 tot half 4 maar als hij zijn middagdutje mist dan is het ook niet echt een ramp.

liefs
di silva

Isis gaat om 19.00/19.15 uur naar bed, en de ene  dag valt ze direct in slaap maar de andere dag ligt ze nog een tijdje te kletsen. Meestal slaapt ze om uiterlijk 20.00 uur. 's-Morgens wordt ze meestal tussen 07.00 en 08.00 uur wakker, met uitschieters naar beneden (zoals vanochtend, 06.10 uur...) en naar boven (afgelopen weekend, 08.45 uur!!). 's-Middags slaapt ze zo'n anderhalf tot twee uur, nu met het warme weer iets minder (de zon staat 's-middags op haar kamer dus erg warm).

Groetjes,
Myrna, mv Isis en Nika

Ben trouwens zo blij dat ik dit gewoon hier kan schrijven... Isis heeft eigenlijk pas sinds de geboorte van Nika (april 2008) een vast ritme qua slaapjes overdag! Tot die tijd had ze vaak nog twee slaapjes nodig, en was elke dag weer een verrassing qua slaapjes. Ik ben echt blij dat ze nu een lekker vast ritme heeft waar ze het prima op doet! Is ook een stuk makkelijker voor mama, zeker nu er nog een baby bij is...

Groetjes,
Myrna, mv Isis en Nika

Terug
Bovenaan