hoeveel slaapjes op 1 dag?

Linde slaapt meestal 2x overdag, 's morgens als we haar zus naar school hebben gebracht is ze moe en gaat dan nog slapen tot ongeveer 10:30uur.
Zeker als ik na het naar school brengen even boodschappen met haar ga doen is ze echt heel moe en slaapt dan ook wat langer door.
En na de boterham en de fles 's middags gaat ze lekker slapen, vaak moet ik haar dan iets voor 15:00uur wakker maken om weer haar zus op te halen.
's nachts slaapt ze van 19:30/20:00uur tot 06:30/07:00uur.
Ik denk dat ieder kindje wel aangeeft wanneer het moe is en wil slapen, soms lastig maar ik probeer er wel rekening mee te houden door thuis te blijven zodat ze lekker naar bed kan.

groetjes Danielle.

Tijn slaapt zo'n beetje 2,5 uur per dag. De ene dag wat meer en de andere dag wat minder. Waar hij wel een handje van had was dat hij   's ochtends wel 2 uur sliep en 'smiddags maar een half uur. Ik doe hem nu 's ochtends nog maar voor maximaal een uur in bed en dan moet ik hem ook echt wakker maken, maar dan slaapt hij 's middags ook wat langer. Ik ben daar nu van de week mee begonnen en ik moet zeggen dat hij nu eigenlijk uit zichzelf al na een uur wakker wordt.
Maar wat heel belangrijk is kijk naar je eigen kindje, elk kind is anders.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Wieteke slaapt nog twee keer overdag.
's Morgens is ze altijd heel vroeg wakker (rond 6.00 u/ soms iets later). Ze is dan echt wakker en wil niet meer slapen. Als ze dan zo'n 2 uur wakker is geweest gaat ze meestal weer naar bed (dit is dus afhankelijk van hoe laat ze wakker is geworden). Ze slaapt dan vaak zo'n anderhalf uur   en 's middags na de lunch (rond 13.30 uur) gaat ze weer naar bed. Ook dan slaapt ze meestal ruim anderhalf uur.
's Avonds eten we rond 18.00 uur en dan gaat ze daarna direct naar bed (dit is dan dus rond 19.00 uur).
Ik vind het heerlijk dat ze nu overdag weer wat langer slaapt, dit is namelijk wel eens anders geweest. Op die tijden kan ik heerlijk wat voor mezelf doen (zoals nu dus).

Maar kijk naar je eigen kindje. Als Wieteke moe is (in haar oogjes wrijft of hangerig wordt) gaat ze gewoon lekker naar bed. Daarna is ze dan weer zo lekker vrolijk.

Groetjes,
Geeske & Wieteke.

Terug
Bovenaan