hoeveel slaapjes?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben even nieuwsgierig: hoeveel slaapjes hebben jullie kleintjes per dag?

Mijn dochter (13,5 maand) slaapt 's-ochtends (1,5 a 2 uur)  en 's-middags (minimaal 1 uur en soms 1,5). Op het kdv vroegen ze of ze nu 1x per dag mag slapen omdat zij denken dat ze daar aan toe zou zijn.  Wij hadden daar nog helemaal niet over nagedacht en dus hebben we afgesproken dat ze op het  kdv ook gewoon nog twee slaapjes per dag doet.  Wij hebben wel het idee dat ze daar gewoon nog behoefte aan heeft. Ze heeft zeker tot 11 maanden nog drie slaapjes per dag gehad.

Haar (slaap)schemaatje is nu:

7.30 uur wakker
9.00 - 10.30 uur slapen
12.30/13.00- 14.00 uur  uur slapen
en dan 's-avonds 19.00/19.30 uur weer voor de nacht.

Nu ben ik wel benieuwd hoeveel slaapjes jullie kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd per dag hebben.

He grietje!

Mijn dochterje is nu net 14 maanden en doet al sinds dat ze 11 maanden was 1 slaapje op de dag. Ze staat rond 7.30 uur op en gaat rond 11.30-12.00 uur weer naar bed. Dan slaapt ze meestel 2 uurtjes, soms 1,5. En 's avonds ligt ze er tussen half 8 en 8 uur weer lekker in. Dit gaat prima zo! Maar het kan natuurlijk goed dat jouw kleintje meer slaap nodig heeft.

Groetjes!

mijn zoontje is nu 14 maandjes, sinds hij 9 maanden is doet hij nog maar 1 slaap, meetsal van ong kwart over 1 tot ong half 5, maar soms ook maar 1 of 2 uurtjes.

s'ochtends is hij tussen 8 en half 9 wakker en hij gaat er om kwart over negen weer in

Max is nu bijna 17 maanden en altijd, overdag dan, een slechte slaper geweest. Sinds een aantal maanden heeft hij het ritme om 1 x per dag een slaapje te doen. Meestal gaat hij rond het middaguur zijn bedje in en slaapt hij ongeveer 1 tot 1,5 uur. Vorige week vond hij zichzelf al een hele grote vent en hij wilde hij overdag helemaal niet meer slapen. 's Avonds hebben we absoluut niet te klagen. Rond half 8 gaat hij naar bed en dan slaapt hij meestal tot half 8 de volgende ochtend. Maar ja, ieder kindje is anders. Als ze behoefte hebben aan meer slaap, dan gewoon lekker laten slapen.

mijn man van 14 maanden slaapt van half 12 tot half 2. Op het kdv doen ze dat ook/ Hij gaat rond 18:30 naar bed en slaapt dan tot 6:30. Hij komt wel rond 4 uur nog voor een klein flesje. Hij heeft dan ook echt honger.

Hij doet dit sinds hij 1 jaar is. Maar ieder kind is anders. Je hebt ze die slapen met 2 jaar nog 2 keer.

Hallo,
onze Ramon is 15 maanden en slaapt nog 2 keer op een dag - 's ochtends van 10.30 tot 12.30 en 's middags van 15.30 tot 16.30 hoewel.....'s middags ligt hij meestal gezellig op bed te kletsen, hem dan maar niet op bed leggen is geen optie - dan haalt hij het niet tot het avondeten en hij vindt het zelf ook wel lekker om even tot zichzelf te komen in zijn eigen bedje. Groetjes,
Pauline

Hoi!

Esther slaapt op de creche (3 dagen in de week) 1 keer per dag 2 uur, omdat ze tijdens haar 2e slaapje de laatste tijd telkens alleen maar aan het kletsen en keten was in bed, en de andere kindjes wakker hield.

Thuis slaapt ze  2 keer op een dag.  Na haar fruithap valt ze om van de slaap en ligt dan om 10.00 alweer in bed, en slaapt dan 2 uur. 's middags leg ik haar  rond 14.30 weer in bed en slaapt ze ook 1,5 à 2 uur. (Waarvan soms ook wel een halfuurtje kletsen voor ze echt slaapt). Om 19.00 ligt ze weer in bed en slaapt tot 7.00 's ochtends. Een dikke slaapkop dus. Maar blijkbaar heeft ze het nodig. Ik heb zelf ook veel slaap nodig dus dat heeft ze denk ik van mij! Ik denk dat je vanzelf merkt  wanneer er een slaapje weggelaten kan worden. Tot die tijd laten we het lekker zo, zij doet het prima op die 2 slaapjes en is dan rond etenstijd 's avonds zelfs ook nog gezellig.  En voor ons is het wel relaxed om 2 keer op een dag even wat tijd voor jezelf te hebben!

groetjes,
Anna

Terug
Bovenaan