hoeveel slaapjes?

Hoi hoi,

Onze Cas slaapt ook nog twee keer per dag: van 11.00 tot 13.00 en van 16.00 tot 18.00 (eerst lag dit een uur tot anderhalf uur eerder). Hij slaapt op van die rare tijden, wij denken dat hij de overgang naar 1 slaapje aan het maken is.

Ieder kind is weer anders. Bij vrienden van ons sliep de kleine met 12 maanden nog maar 1 keer en bij een kennis sliep de kleine tot bijna 2 nog 2 keer. Onze Cas is heel erg actief en druk en heeft die twee keer ook echt nodig.

Als jouw kleine dat nog nodig heeft, dan is dat gewoon zo. Niks mee aan de hand.

Groetjes Tamara.

hoi,

mijn dochtertje van 16 maanden slaapt meestal nog maar een keer van 10.30 tot 13.30. soms is het 2 keer en dan slaapt ze van 10.00 tot 11.30 en dan gaat ze smiddags van 13.30 tot 16.00 nog een keer slapen. het is dus nog erg wisselend.

groeten eveline

Ons zoontje van 18 maanden verbreekt alle records.....;

-'s morgen 9.30; wakker maken!
-13.00 - 17uur middag slaapje
-20.00 weer naar bed..

Dit ritme heeft hij al sinds ie een maand of 9 was..
Altijd al een slaapkop geweest,
hij zal het nodig hebben....

quote: ikke mama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-07-2008 14:47:09'));

Ons zoontje van 18 maanden verbreekt alle records.....;

-'s morgen 9.30; wakker maken!
-13.00 - 17uur middag slaapje
-20.00 weer naar bed..

Dit ritme heeft hij al sinds ie een maand of 9 was..
Altijd al een slaapkop geweest,
hij zal het nodig hebben....

Dan is onze tweeling van 17 maanden ook recordhouder, als het om de nachten gaat. Ze slapen 's nachts van 19:00 tot 8:30 (als ze de vorige dag naar oppas zijn geweest tot 9:30). Dit doen ze al vanaf 6 maanden.

Overdag slapen ze tussen de 2 tot 3 uur, afhankelijk hoe moe ze zijn en of ze van elkaar wakker worden. Het is wel wisselend hoe laat ze overdag slapen, dat kan al om 11.00 uur zijn, maar dat kan ook 13:00 uur zijn.

groetjes,
Martine

Bedankt voor jullie reacties.

Onze dochter zit nog steeds tussen 1 en 2 slaapjes in. Ik kijk het per dag gewoon aan. Als ze moe is, gaat ze naar bed en als ze het kan volhouden tot de lunch, doen we dat. De ene dag dus 1 en de andere dag bijv. weer 2 slaapjes.

Geen gestress dus (meer).

Groetjes

Hoi Grietje, lijkt me ook de beste manier.
mijn dochter zat sinds 11 maanden al op 1 slaapje (thuis), en 2 slaapjes (ko). Toen ze rond 13 maanden los ging lopen heeft ze een periode (ruim een maand) weer iedere dag 2 slaapjes nodig gehad. Inmiddels (17 mnd) 1 slaapje, ook op de ko.
naar je kind kijken werkt prima, als ze hier moe is doe ik haar ook wel eens al rond 11 uur naar bed, dan hoeft ze 's middags niet nog een keer.

hoi

mijn zoontje is 17 maanden en slaapt 1x tussen de middag ergens
meestal rond 12,30 gaat ie, omdat ik met schooltijden zit

als hij een keer heel vroeg wakke is smorgens, of ziek is, dan slaapt hij 2x

Hoi

Onze zoon 16 maanden heeft genoeg aan 1 dutje
tussen de middag rond 12 uur en slaapt dan 2 uurtjes

Maar is dan wel weer om 7 uur s' avonds echt moe
en gaat dan naar bed

groetjes Melissa

Terug
Bovenaan