Hoeveel slapen baby's van 7 maanden?

Hoi Allemaal
Mijn zoontje Julian is nu 7 maanden en overdag slaapt hij heel weinig.
Hij slaapt 's morgens van 9 tot 9.30,
's middags van 12.30 tot 13.30
en soms nog van 16.00 tot 16.30.
's nachts slaapt hij wel heel goed van 19.30 tot 7.00 uur.
Ik vaag me af hoeveel andere baby's slapen en vanaf wanneer ze een langer middagdutje gaan doen?
Alvast bedankt voor de reacties.
groetjes Marisca
 
Hoi Marisca, ik geloof niet dat er ergens voorgeschreven staat hoeveel een kindje moet slapen. Amke sliep ook altijd erg weinig. En als ik weg was geweest en ze had 5 minuten in de auto geslapen dan hoefde ik haar ook niet meer in bed te leggen want dan sliep ze toch niet meer. Nu is ze 14 maand en kan ze lopen en nu slaapt ze tussen de middag 1 1/2 tot 2 1/2 uur. Ik denk dus dat als jou zoontje gaat lopen dat die dan meer rust nodig heeft.
Groetjes Suzanne
 
hoi marisca

wat je misschien ook nog zou kunnen proberen i.p.v 3slaapjes naar 2 slaapjes.
mijn zoontje is bijna 8 mnd en hij sliep ook niet veel opde dag en s'nachts werdt hij ook zo'n 5 keer wakker hij ging 3 keer naar bed en nu 2 keer s'ochtends van 9.45 tot 11.00
en s'middags van 13.30 tot15.00 en s'avonds gaat hij om19.30 tot 7.30 maar wordt meestal wel een paar keer wakker.
succes
groetjes sandra
 
hoi marisca,
min zoontje is bijna 7 maanden en slaapt ook niet heel erg veel.
s'morgens soms een klein uurtje in de box, maar soms ook niet.
s'middags van half 1 tot drie uur
en dan soms rond zes uur nog eventjes.
dan gaat hij om 8 uur naar bed en slaapt dan door tot de volgende ochtend half 8.

ieder kind is anders en als hij overdag niet vervelend ervan is is het prima toch???
elk mens heeft ander slaapbehoefte, als je voor baby's maar wel rustmomenten inbouwd en dat doen we dus ik zou me geen zorgen maken.
groetjes
 

Anouk is ook 7 maanden, maar slaapt wel erg veel, bijna net zoveel nog als een paar weken na de geboorte.
Ze slaapt 's avonds van 20:30/21:00 tot de volgende morgen ergens tussen 8:30/10:00
en dan van 11:00 tot 12:00 en daarna van 14:00 tot 15:00 en dan weer van 17:00/17:30 tot 19:00/19:30 en dan om 20:30/21:00 weer. Erg hé zoveel. Maar als ik nou bv.                     's middags ga winkelen dan slaat ze met gemak een slaapje over.
 
hallo,

Thijn is nu 5,5 mnd dus geen info voor jou. Wel vraag ik me af hoe je van 3 naar 2 slaapjes gaat zoals hiervoor gesuggereerd werd.Je kind dan maar wakker houden??? Thijn slaapt wel 4 of 5 x op een dag een uurtje en is max 2 uur wakker tussendoor en dan wordt hij echt vervelend en hou ik het niet vol om hem nog ff een uur te vermaken zodat hij minder slaapjes doet. Als ik ga winkelen dan gaat het wel omdat hij dan wat te zien heeft maar verder .

gr Ineken en Thijn
 
Mijn zoontje van 6 mnd slaapt 's nachts ook heel aardig, maar overdag doet hij alleen een paar slaapjes van max. 3 kwartier. Hij slaapt ook niet echt op vaste tijden, want dat werkt gewoon niet. Ik heb me er maar bij neergelegd en leg hem gewoon te slapen zodra hij moe wordt. En tegenwoordig slaapt hij soms aan het eind van de ochtend al wat langer. Hij doet dan gewoon 2 of 3 van die hazenslaapjes achter elkaar, maar ik moet 'm tussendoor wel weer in slaap helpen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het bij hem na verloop van tijd wel beter zal gaan. Het heeft ook lang geduurd voor hij 's nachts langer door kon slapen en dat is uiteindelijk toch ook gelukt.
 
hoi,

Oh das zo verschillend per kind inderdaad.

Mijn zoontje vanaf een maand of 6 2 keer uurtje, vanaf 7mnd 2 keer 3 kwartier en nu met 10 mnd 1 keer 3 kwartier en vanaf hij 2 mnd is sliep hij al van 7 tot 7...dus das dan wel lekker ...

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan