Hoeveel slapen jullie babies?

Mijn dochter is inmiddels 7 weken oud! Ze drinkt en groeit goed, maar slaapt zo weinig. Na een cluster van voedingen (borstvoeding) in de avond slaapt ze ongeveer van 1 uur 'snachts tot ik haar om 7 uur wakker maak voor een voeding. Daarna slaapt ze rustig weer door tot na elven. De rest van de dag is ze dan praktisch wakker en maakt ze hooguit een kort slaapje van een half uur als we bijvoorbeeld lekker buiten wandelen. Ze slaapt dan in totaal ongeveer 11 uur lang (gemiddelde baby schijnt 16 uur te slapen). Ze lijkt er heel gezond onder, moet ik mij zorgen maken of is dat niet nodig. En hoeveel slapen jullie babies nu?

Hoi,

Mijn zoontje is 12 weken oud en is een echte slaapkop.Toen hij 7 weken was sliep  hij van 's avonds 19.00 uur tot 4.00 uur en na de nachtvoeding weer tot 7.30 uur. Overdag sliep hij veel maar op hele onregelmatige tijden.
Jouw kindje krijgt bv en mijn zoontje fv. Op fv schijnen kindjes wat langer achter elkaar te slapen, omdat bv sneller verteert. Maar als ze wat weken ouder is kun je er miscchien wat meer structuur in brengen door op vaste tijden te voeden en toch daarna even op bed te leggen. Dat doe ik nu ook en het helpt echt, hij slaapt nu op regelmatigere tijden en 's nachts door (vanaf 21.00 uur tot 7.00 uur). Jouw dochter slaapt misschien overdag niet zoveel, maar is ze ook lastig/ huilerig? Miscchien heeft ze gewoon niet zo veel slaap nodig overdag. Alle kindjes zijn weer anders en hebben ook allemaal weer een ander ritme. Succes ermee!

Hoi,

Tess slaapt overdag ook niet tot nauwlijks, 's nachts slaapt ze wel goed, van 2200 tot 5-6 uur. Dan weer van 6-7 tot 10. Daarna alleen 30 min slaapjes. Ze is wel moe maar wil gewoon niet langer. Aan het einde van de dag is ze kapot en huilt ze heel veel. Ik heb alles al geprobeerd, rust en regelmaat, bakeren, laten huilen, troosten... Je bent dus niet de enige!

Groetjes Nands, mv Tess

hier nog geen dag slaper..
snacht gaat het prima, dan slaapt  ze vanaf laatste voeding tussen 10-11 door tot 6-7 smorgens, dan flesje en dan slaapt ze weer door tot 10-11. maar daarna zijn het ook hazeslaapjes van 30 minuutjes/uurtje. Hooguit 2 uurtjes een keer.
Overdag vind ze het veels te leuk om beneden te zijn en aandacht te krijgen..einde van de dag is het mekkeren en huilen van de slaap!.
(hier ook van alles geprobeerd)

We laten haar dan maar wakker want slapen wil ze niet. Rond 8-9 uur s;avonds slaapt ze wel weer.
Lijkt wel of als het donker is het geen probleem is maar zodra het licht is...

Ze slaapt snacht goed dus opzich ben ik dik tevreden.

Hier nog eentje die overdag weinig slaapt. Na de fles 's ochtend slaapt
hij nog wel, maar na de fles van 11.30 uur is hij tot ongeveer 21.00
uur wakker. Ook met wat hazeslaapjes tussendoor. Vanaf 21.00 uur slaapt
hij eigenlijk wel weer goed. Jamie krijgt dan om 23.30 uur de laatste
fles en slaapt dan ook nog door tot 07.30 uur.

Ook ik ben tervreden zolang hij 's nacht maar slaapt. Hij doet het
verder goed. Hij eet goed, poept goed en groeit goed, dus ik maak me
geen zorgen.

Groetjes Natasja

Hoi,

Mijn zoontje Yesse is inmiddels alweer 10 weken en slaapt van 7 - 7... en krijgt flesvoeding... ze zeggen inderdaad dat dat scheelt... mijn oudste kreeg volledige borstvoeding... voordat hij van 7 - 7 sliep waren we wel enkele maanden verder...

Daarbij denk ik dat het ene kind het andere niet is... het komt allemaal vanzelf goed en ritme komt er vanzelf wel in...

Groeten Caroline (moeder van Jornt (bijna 2) en Yesse, (10 weken))

onze Bram wordt woensdag 5 weken, en hij slaapt als een roos   maar na zijn flesje in de middag ( rond 4 uur) slaapt hij niet meer totdat hij zijn fles krijgt rond 20;30 uur.dan gaat hij naar bed, en slaapt tot ongeveer 1 uur  , dan krijgt hij weer een flesje en dan slaapt hij tot 5 uur half 6.. hij slaapt sinds vrijdag eigelijk zo lang, daarvoor was het nog stees om de drie uur.
dus die 4 a 5 uur ertussen vind ik heeeeerlijk.

Wat heerlijk zeggen al die slapers..
Mijn zoontje is 9 weken. Hij krijgt om  23 uur zijn laatste fles, dan is hij vanaf 2:30 uur wakker. Wij rekken dan met een speentje tot 4:00 uur. Dan is hij weer wakker  rond  6:00 uur en we rekken dan tot 7 uur. Overdag slaapt hij  steeds  kwartiertjes. Ik hoop dat hij  ooit nog door  gaat slapen....  

Terug
Bovenaan