Hoeveel slapen jullie kindjes overdag?

<p>Hoi, ik ben nieuwsgierig.. mijn zoontje is 9 weken oud en slaapt heel wisselend tussen zijn voedingen.. soms 3 uur achter elkaar, soms maar een halfuurtje en soms eventjes om daarna heel hard te huilen van vermoeidheid maar niet te willen/kunnen slapen, wat ik ook doe!</p><p>Nu heeft hij om 6 uur de fles gehad, een halfuurtje geslapen, het is nu half 9 en meneer gaapt heel hard, maar slapen ho maar. Ook niet als ik een slaapliedje zing, de wipstoel beweeg, een ruisje opzet, zijn ogen dichtwrijf...</p><p>Ik ben daarom heel benieuwd naar hoeveel jullie kindjes op deze leeftijd sliepen/slapen.</p>

Mijn dochter is een weekje jonger maar ik herken het wel. Sommige dagen slaapt ze zo een paar uur tussen de voedingen en soms maar 30-45 minuten. Dan gaapt ze veel maar wil echt niet slapen. Ze gaat niet huilen dus ik laat het maar zo, maar handig is het soms niet. Ben ik net aan het opruimen wordt mevrouw wakker en kan ik weer stoppen. Gelukkig slaapt ze snachts wel heel goed en dan vind ik het overdag al snel minder erg als ze minder slaapt. Slaapt jou zoontje snachts goed? 

@annee: ja snachts gaat over het algrmeen prima! 5/6/7uur achter elkaar. Maar overdag is soms om gek van te worden.. nu ook weer, hij slaapt nog steeds niet maar ligt wel met tussenpozen keihard te huilen..ook al zou ik de horlepiep dansen niks krijgt hem in slaap! We lopen al bij een kinderarts vanwege zijn reflux en ik heb daar al meerdere malen aangegeven dat slapen overdag echt drama kan zijn, maar dan krijg ik t advies om in te bakeren en elk slaapje in bed te doen en dat weiger ik. Ik heb hem een week elke middag ingebakert in bed gelegd maar hij zet urenlang de boel op stelten waardoor ik constant naar boven kan lopen...
Overdag slaapt huj dus in de box, wipstoel of bij ons maar nu op het moment werkt weer niks... hij wordt nu stil van een ruisapp op mn telefoon waar ik knettergek van wordt haha maar dan gaat hij liggen brabbelen in plaats van slapen... 

Mijn dochter is bijna 6 weken en wij hebben precies hetzelfde qua slapen. In de nacht lang en goed achter elkaar, maar overdag heel onregelmatig. Alleen huilt mijn dochter niet. Wel kom je daardoor overdag nergens aan toe, dat vind ik persoonlijk erg lastig. Of ik probeer binnen 20 minuten het hele huis aan kant te maken of als ze 3 uur lang slaapt, is het precies wanneer ze bij mij slaapt haha dus dan is opstaan ook geen optie meer. 

@momofabeautifulgirl: zo herkenbaar! Ik probeer altijd 1 slaapje bij mama of papa te plannen, gewoon omdat knuffelen voor allebei lekker is! Maar dat zijn inderdaad ook altijd de slaapjes die heeel lang duren. Vanmiddag zat ik ook doodstil omdat hij sliep maar ik zet altijd een kan thee naast me zodat ik niet volledig zit uit te drogen, maar ik moest daardoor zo nodig plassen! Ik legde hem dus heeeeel voorzichtig weg, en bam wakker ! 
Ik heb nu dik 2 uur met een huilende baby gezeten, die nu 15 minuten voor voedingstijd ij slaap valt.. ?  
Ik weet dat ik het huishouden wat neer op zijn beloop moet laten met een baby, maar met huisdieren en lichtelijk autistische trekjes is dat soms wel erg lastig! 

Hoi, 
bij mijn zoontje was het ook heel wisselend op die leeftijd, maar meestal toch wel 1 langere slaap smiddags. Meestal 1,5 a 2 uur.. We proberen hem nooit langer dan 1:15 wakker te houden.
wat betreft het bij je houden is bij mij de draagzak een uitkomst. Kan hij lekker tegen me aan hangen terwijl ik een wasje op hang of eten kook.. ?

@marma: ik probeer hem inderdaad ook niet langer dan dat wakker te houden maar hij wordt zelf elke keer wakker. Ik wil graag andere voeding proberen want misschien voedt dit niet voldoende ofzo.. ga ik ook met de arts overleggen. Ik heb een draagzak en doek, De zak vindt hij niks, ik ooj niet trouwens, de doek gebruik ik regelmatig. Maar aangezien ik een slechte knie heb vraagt dat lichamelijk wel vrij veel. 

Maar wanneer hij huilbuien heeft dan heeft hij dat tijsens dragen ook, niet heel handig als je vastgeknoopt in een doek zit haha

Misschien zou het ook nog kunnen helpen als je een shirt of iets dergelijks bij hem/haar legt met slapen. Zo heeft de baby toch de geur van papa of mama bij zich dit kan rustgevend zijn. Eventueel inderdaad inbakeren of iets aan de zijkanten leggen zodat ze voelt dat ze veilig is. In bed is het namelijk erg leeg waardoor ze het onveilige gevoel misschien kunnen ervaren. 

Terug
Bovenaan