Hoeveel slapen jullie kindjes?

Hallo allemaal,

Soms heb ik wel eens het gevoel dat mijn zoontje van 10 maanden erg veel slaapt. Op zich niet erg hoor, wat de eerste 3 maanden was dit slapen juist een groot probleem, dus eigenlijk ben ik best blij. Maar ook ben ik nieuwsgierig hoe dat met andere kindjes van ongeveer zijn leeftijd zit.

Gemiddeld wordt hij 's ochtend om 1/2 8 wakker. Vaak gaat hij rond 10 uur weer in bed en slaapt dan ongeveer 2 uur. 's middags rond 1/2 3 slaapt hij nog een keer zo'n 1,5 uur. En 's avonds gaat hij om circa 7 uur naar bed, tot de volgende ochtend.

Als hij niet genoeg slaap krijgt, gaat hij vreselijk jengelen en wil alleen nog maar bij mij op de arm, als ik tenminste loop, want zodra ik stil ga staan of ga zitten, begint hij weer te jengelen.

De momenten dat hij wakker is is hij wel heel druk, kruipt (supersnel) en loopt de hele tijd langs de bank en achter z'n auto, dus daar wordt hij waarschijnlijk ook erg moe van.

Ik hoor graag jullie verhalen !

Tanya
 
Heerlijk toch dat hij zo veel slaapt. Het is volgens mij niet eens zo heel extreem. Toen mijn zoontje tien maanden was sliep hij alleen nog maar 's middags anderhalf uur. Hij is altijd een slechte slaper geweest, maar sliep meestal wel lekker door, ging alleen pas om acht uur naar bed en was dan om 6 uur weer wakker. Ach ja, alles went. Geniet van de uurtjes dat hij lekker slaapt, kom je lekker nog ergens aan toe!
 
Lijkt me echt niet overdreven veel hoor. Het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere. Die van mij slapen ook ongeveer zoveel,maar ik heb ook vrij veel slaap nodig dus ze zullen het daar wel van hebben.
 
Hoi Tanya,

Alsof ik mijn eigen verhaal lees!
Mijn zoontje van ruim 9 maanden is precies hetzelfde. Als hij wakker is, is hij vreselijk druk, heel ondernemend enzo. Het slapen ( 2 maal 1,5 á 2 uur) gaat probleemloos, sterker nog ik heb de indruk dat hij het heerlijk vind om naar bed te gaan. 's Morgens is hij vaak wel wat vroeger wakker (tussen 6.00 en 6.30) maar als ik 's avonds wat langer op wil houden met het idee van; dan slaapt hij misschien wat langer door, krijg ik de kous op mijn kop, om 19.00 gaat het lampje gewoon uit en is hij bekaf, het uitrekken heeft geen zin want 's morgens is hij er gewoon weer in alle vroegte. Heb het toevallig gisteren nagevraagd op het CB. Voor een actief kind is het helemaal niet raar dat het op dag wat meer slaapt, en 's morgens vroeg wakker gaat (waarschijnlijk) vanzelf over. Hun advies was in iedergeval, lekker in dit ritme houden, hij doet het er goed op, is altijd vrolijk en ontwikkeld zich prima!
 
mijn dochtertje is 11maanden,en gaat s-avonds om 18.30uur naar bed,tot de volgende morgen 6.30 a 6.45uur.
dan gaat ze om 8.30uur weer naar bed tot ongeveer 10.00uur en dan smiddags weer om ongeveer 1uur tot een uur of 3,dus ze slapen ongeveer wel hetzelfde op een dag,maar dochter is ook een ondernemend type en is dus ook echt moe,als ze naar bed gaat,ik leg haar op bed en dan slaapt ze meteen alle 3 de keren,dus ik ga ervan uit dat ze het nodig heeft,zolang ze slaapt,gaat ze bij mijn nog 2keer overdag naar bed.
groetjes,ps fijn om te horen,dat het vroeg wakker worden over gaat.....
 
Hoi, hey, dat klinkt net als mijn dochter destijds. Zij sliep ook mega-veel, vond ik althans.
Vonden ze op het CB ook trouwens, maar ze zeiden altijd, zolang ze zich goed ontwikkeld, is het geen punt. Nou, dat leek me wel logisch en waar punt.
Tot de leeftijd van 1,5 jaar was ze 2 - 3 x 1,5 uur wakker per dag.
Tenslotte moest ik ook wel eens ergens heen enzo, dan was het die dag ±3x 1,5 uur wakker, maar ook zeer regelmatig slechts 2x 1,5 uur wakker op een dag.
Ze heeft er niets van gekregen, ze liep met 11 maanden los, de rest van haar ontwikkeling verliep ook vlot.
Zoonlief sliep stuk minder in het eerste jaar, in het 2e levensjaar wel, hij ging toen over naar 1 grote slaap 's middags. Hij was toen wakker van ±9.00 uur tot 11.00 uur, en van 16.00 uur tot 18.30 uur.Mijn dochter ging toen net naar school... School heeft eerste halfjaar nooit mijn zoon gezien, die sliep dan..........

Nou, succes , en zolang je een tevreden mannetje hebt, lekker laten slapen........
doeg
 
Terug
Bovenaan