Hoeveel slapen jullie kindjes?

Hoi,
Mijn zoontje had duidelijk een heel ander ritme dan die van jullie. Toen hij een maand of 6 was is hij naar 1 slaapje op een dag gegaan. En vanaf die tijd is het ritme eigenlijk hetzelfde gebleven.
Hij is meestal erg vroeg wakker...zo rond 6.00/6.30 en dan gaat hij om ongeveer 11.30/12.00 er weer in. Meestal slaapt hij tot een uurtje of 3. Langer dan half 4 laat ik hem dan niet slapen, anders wil hij 's avonds niet zo goed. En sávonds gaat hij om ongeveer 19.30 weer naar bed.
Wel heel verschillend he? het ene kindje bij de andere. Want er zijn ook wel kindertjes die heel weinig slapen...die van m'n zus slaapt soms maar een half uurtje tot een uurtje op een dag.
Zo dat was het wel zo'n beetje...veel succes met je zoontje en geniet er maar lekker van dat hij zo goed kan slapen.
Groetjes Renate
 
hallo,

mijn zoontje van 5 1/2 maand gaat pas rond half tien savonds naar bed. Dan slaapt hij tot 6 uur of 6.30 smorgens.

Soms zijn er avonden dat hij pas rond half elf naar bed gaat, dan wordt hij wakker om 7,30 ongeveer.

als ik hem smorgens zijn eerste voeding geef, dan verschoon ik hem, dan speelt hij nog een uurtje, en als hij moe begint te worden begint hij chanterig te doen, dus geef ik hem nog een v oeding, Borstvoeding bedoel ik dan, verschoon hem nogmaals en ligt hij rond tien uur weer in bed. Meestal kruip ik dan ook weer in bed en slapen we tot 13.00 uur,

Dan blijft hij wakker tot 16,00 uur ongeveer, en als hij weer chanterig begint te worden, leg ik hem in bed en slaapt hij anderhalf uur tot twee uur.

De rest van de avond blijft hij wakker en speels en vraagt constant om aandacht. Best vermoeiend. Ik doe hem meestal savonds pas in bad, rond negen uur begint hij al moe te worden en een beetje zeurderig te worden.

Ik moet hem niet te vroeg in bed leggen, want dan is hij boos en begint hard te huilen en slaapt hij helemaal niet meer. echt als hij zelf pas aangeeft dat hij echt moe is mag ik hem in bed leggen. hij heeft nu al een sterk willetje. Maar tis een schatje, mmmmm

Groetjes...
 
Hoi laatste anoniem,

Het lijkt me best lastig voor jullie dat jullie zoontje zo laat naar bed gaat s'avonds. Dan heb j etoch helemaal geen avond meer voor jezelf. Is het geen idee om hem bij zijn ochtendslaapje van 10.00 na 1,5 a 2 uur wakker te maken en dan om 14.30 nog eens naar bed te doen ipv van 16.00? Ik snap best dat als hij van 16-18 uur slaapt hij niet alweer om 19.30 naar bed wil. Dus toch misschien dat ochtendslaapje wat inkorten en s'middags wat eerder naar bed? Lijkt me wel zo prettig voor jullie!
Succes ermee! Marieke
 
Terug
Bovenaan