Hoeveel slapen jullie kindjes?

Hallo,

Ik vroeg me af hoeveel jullie kindjes slapen nu...
Tom is 27-02-2007 geboren, op de creche viel het ze op dat Tom nog veel slaap nodig heeft. Ik dacht, tis een baby, die slapen nou eenmaal veel... ik weet niet wat 'normaal' is, of wat het gemiddelde is...

Ik voed nu om de 4 uur, tussen elke voeding slaapt hij wel eventjes.
mijn schema, hoe het meestal verloopt:

06:00 - 10:00 voeden, drinkt maar heel eventjes  en slapen.
10:00 - 14:00 voeden, in de box, spelen, toch nog een uurtje slapen
18:00 - 22:00 voeden, in de box, spelen, 2 uurtjes slapen
22:00 - 02:00 voeden drinkt maar heel eventjes, slapen...jammeren om speentje soms moet ik er 8x uit, hij wil dat ook niet meer drinken, maar zonder speentje wil hij niet slapen.
02:00 - 06:00 voeden drinkt maar heel eventjes, slapen...jammeren om speentje soms moet ik er 8x uit, hij wil dat ook niet meer drinken, maar zonder speentje wil hij niet slapen.

Ik dacht, misschien slaapt hij overdag gewoon te veel, dat hij 's nachts daarom zo jengelig is... ik weet ook niet echt wat normaal is voor een babytje...

Jullie ervaring?

Bvd :)
Liefs NENS

Hoi Nens,

Nick is van 10-03-07. En slaapt ook nog na elke voeding. De ene keer slaapt hij een uurtje de ander keer gerust 2,5 uur.
Maar ik moet zeggen dat hij s'nachts wel goed slaapt. Ik zit nu ook nog op 6 voedingen, dus voor mij ook 1 nachtvoeding. Maar Nick heeft gelukkig niet zo een zuigbehoefte, hij heeft niet elke keer zijn speentje nodig. Hij gebruikt hem meer als troost.

Misschien inbakeren ????
( weet hier zelf niet veel van af, maar mijn zusje doet het ook met haar dochter, zij slaapt ook heel onrustig en bij haar helpt het)

Groetjes,
Monique

Damian is nu 11 weken en slaapt nog erg veel.
Hij krijgt overdag om de 3 uur eten waartussen hij ongeveer 1 uurtje wakker is waarna hij gaat jengelen (= moe) en weer naar bed gaat. 's avonds krijgt hij tussen 21.00 en 21.30 uur zijn laatste fles en slaapt dan de klok rond!! Heerlijk, erg snel maar ik ben er wel blij mee . Wij hebben dus een echt slaapkoppie, lijkt op z'n vader die slaapt ook graag hihi.

Groetjes Nancy en Damian

Hoi Nens,
mijn dochter is van 25 feb. Ook zij krijgt om ongeveer 06.00 uur de fles. Hierna slapen.
Vaak slaapt ze door tot ongeveer 09.30 uur. Dan in bad/wassen en aankleden  (om de dag in bad). Om 10.00 uur de fles. Hierna spelen in de box, op ons bed of wipkip( ongeveer een uurtje).  Bij eerste signaal moeheid in bed.  Slaapt in principe dan tot ongeveer 14.00 uur, weer voeden en dan ga ik vaak de deur uit. Of even winkelen of zoals vandaag naar het CB. Hierna is ze vaak wel uit haar ritme, wil dan niet alleen spelen maar ook niet naar bed. Dus speel ik of mijn man een poosje met haar (half uur/uur). Dan merken we dat ze moe wordt, gaat ze weer naar bed. Om 18.00 uur de vierde fles, spelen, slapen. Soms tot aan de laatste voeding van 22.00 uur, soms wordt ze rond 21.00 uur wakker. Lekker kroelen en knuffelen.
Dit op de dagen dat ik vrij ben. Werk als verpleegkundige in ziekenhuis. Heb tot nu toe  veel avonddiensten gehad  en dan komt het "schema"perfect uit met wegbrengen naar de oppas en ophalen door papa.
Nu kunnen de tijden van de voeding welees een half uur verspringen hoor, geeft echter de laatste voeding nooit na 22.00 uur anders wordt ze heel vroeg wakker de volgende dag.....
Groetjes, Anne

Hoi Nens,

Beetje domme opmerking van de creche!! Daar zouden kinderen ten eerste veel meer moeten slapen omdat ze gewoon veel meer indrukken op doen dat thuis...

Ik heb een kindje van ( op een paar dagen) na dezelfde leeftijd, in het begin sliep ze bijna niet overdag, veel huilen en jengelen. Ik ben toen ( na 4 weken was ik inmiddels gebroken) een vrij strak schema gaan aanhouden: een uurtje wakker of vijf kwartier (incl voedingstijd en zag deze tijd ook staan in het schema van het cb) en het werk prima.

De kunst is het om ze ook maar bij de eerste tekenen van moeiheid naar bedtje te doen, en vaak is dat als ze alweer een uurtje op zijn geweest. Nu slaapt mijn dochter echt prima, 's ochtends tussen de voedingen door nog wel anderhalf uur en 's middags vaak nog langer dan 2 uur, en 's avonds eigenlijk ook nog wel anderhalf uur en krijgt dat meestal na half negen de laatste voeding en slaapt dan tot de volgende morgen half zeven.

Maar dit is dus niet zoveel geweest, ( in het begin was het een drama) ik heb me er vrij concequent aan gehouden en heb juist het idee dat hoe meer ze slaapt hoe beter het juist gaat. Nogmaals de opmerking van de creche; daar klopt helemaal NIKS van......

Succes en groetjes esther (mv Mirre jasmijn 22-02)

Hoi Nens,

Nou hier gaat het ongeveer zo

tussen 6:00 en 8:00(meestal 7:00)  word hij meestal wakker,dan krijgt hij voeding bij mamma,en een schone luier,we spelen even en daarna  gaat hij meestal nog zo'n 2,5 a 3 uur slapen .
Dan word hij dus tussen 9:00 en 11:00 weer wakker(meestal 9:30) en heeft hij weer honger,dus weer bv en schone luier,ff wassen met een washandje schone kleertjes aan,liedjes zingen ,spelletjes doen,zijn druppels(vitamine k en d )geven,nou dat neemt wel ff wat tijd in beslag,dan gaat hij meestal ff in zijn electrische schommel,en dan valt hij na een tijdje in slaap hij is dan meestal rond 13:00 weer wakker (dus meestal zo'n uurtje geslapen.
Dan weer bv en luier,ff spelen dan blijft hij meestal wakker tot zo'n 16:00,dan heeft hij dus weer honger ,dus weer bv en luier en heel ff praten met mamma en dan gaat hij meestal weer slapen tot 18:00/18:30 ongeveer dan weer schone luier en dan bv ff spelen,dan gaat hij meestal weer ff in de schommel (dan kan ik koken ;-) ) en gaat dan dus spelen en soms dut hij ff in(maar eigenlijk blijft hij wakker)
nou dan is het 21:00/21:30 gaat hij drinken en  weer ff  kletsen maar nu met pappa,dan in bad,en meestal masseer ik hem nog zo'n 20 minuten met olie,nou dan is hij wel duffig ,en is er al weer zoveel tijd verstreken dat hij dan meestal weer dorst heeft  ,en dan ligt hij tussen 23:30 en 24:30 weer in zijn bed.
En dan dus weer wakker tussen 6:00 en 8:00.
Soms word hij rond 4:00 weer wakker ,maar dan geef ik zijn speentje en een aai over zijn bolletje,ik dek hem weer goed toe,en dan slaapt hij dus weer verder.

nou mijn kleine man slaapt dus best wel veel :)

Groetjes Merel en Armando (9 weken)

Esther slaapt vanaf dat ze drie maanden is van 19.45 uur tot ca. 9.00 uur  (met tussendoor voeding uiteraard, maar dan meteen terug in bed en weer slapen). Overdag slaapt ze dan nog 3x 3 kwartier, dus heel erg weinig. Maar als jouw kindje meer slaapt...heerlijk toch? Moet zeggen dat ik wel jaloers ben!

Groetjes,

Eveline

hoi

senna slaapt 's nachts van 9 tot 9 ongeveer. (en dat met borstvoeding)
overdag slaapt hij alleen 'smiddags na de voeding van 1 uur ongeveer anderhalf uur en 's avonds gaat ie om 7 uur naar bed.
wij hebben dus echt een heel makkelijk mannetje.

liefs marijke

Terug
Bovenaan