Hoeveel slapen jullie kindjes?

hoi
boas is van 30-01 en die slaapt snachts de klok rond.dus als hij om 20 uur naar bed gaat is ie om 8 uur weer wakker.na elke fles is hij hooguit een uurtje wakker en is dan weer moe en gaat weer naar bed.als hij eerder dan een uur voor de volgende fles al uit bed is moet hij vaak voor de fles toch nog een dutje doen omdat ie t gewoon niet red.ik heb het een tijdje bijgehouden en boas slaapt gemiddeld 19 uur per dag.ik vind t best veel,je hoort vaak andere verhalen,dus ik ben gewoon een bofkont met zo'n slaperd.in de boeken staat dat kindjes tot 3 maanden gemiddeld 18 uur per dag slapen en dan langzaam steeds meer wakker kunnen zijn,maar met 4 maanden zijn ze echt niet opeens 3 uur achter elkaar wakker ofzo,dus die opmerking van de creche is idd erg misplaatst.vanaf een maand of 7 kunnen ze pas met 2/3 slaapjes per dag af.boas is af en toe(lees 1 keer in de week ofzo)een dagje heel wakker om vervolgens weer lekker veel te snurken.
groetjes kari

Onze dochter van 17 weken slaapt ook nog erg veel. Tussen de voedingen overdag is ze inclusief de voeding ongeveer 1 1/2 uur wakker en slaapt daarna elke zo'n 2 tot 2,5 uur. Na de laatste fles rond 23 uur slaapt ze door tot 7.30 uur. Tot ongeveer zes weken kreeg onze dochter ook een speentje, maar omdat dit uit haar mondje viel als ze in slaap viel werd ze weer wakker en kon de diepe slaap niet vatten. Ze krijgt nu geen speentje meer. De eerste keer was het drama, en   heeft ze ongeveer een half uur liggen huilen. (vervelend, maar de reden van het huilen was bekend). De volgende keer heeft ze nog een minuut of tien gehuild. Daarna is ze op haar vingers en duimpje gaan sabbelen en slaapt prima. Als ze even wakker wordt, zoekt ze gauw haar vingers en slaapt lekker door.

Terug
Bovenaan