Hoeveel slapen per dag?

Tja, volgens mij is de vraag al wel 10x gesteld, maar ja, de leeftijden veranderen natuurlijk steeds.

Esther is nu 5,5 maand en ze lijkt nu haar sprongetje eindelijk (eindelijk, eindelijk) gehad te hebben. Alleen...hoort daar ook weer een nieuw ritme bij. Ze wordt nu om 6.30 uur 's ochtends wakker en wil dan na haar fles niet weer gaan slapen. Om 19.30 uur ligt ze 's avonds meestal weer op bed. Overdag slaapt ze 4x een half uur. Dat betekent dat ze in totaal maar 13 uur slaapt op een dag. Nou zal het wel genoeg zijn, anders sliep ze wel meer (en afdwingen kun je het toch niet), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de dagen wel erg lang vind zo zonder langere pauze tussendoor.

Hoeveel slapen andere kindjes van ca. 5,5 maanden?

Groetjes,

Eveline

ps: Tegenover de lange dagen staat wel dat ze nu echt een klein zonnetje in huis is. Opeens is ze weer gek op knuffelen, lacht ze aan één stuk door, speelt ze weer zelf, enz. Wat zijn kinderen toch geweldig he? *zwijmel*

Ik ben erg gelukkig met mijn drie kinderen die altijd erg veel slapen/geslapen hebben! Mijn oudste is nu 5, en slaapt pas sinds een aantal maanden helemaal niet meer 'smiddags! Tot hij naar school ging sliep hij nog bijna elke dag van 12.30 tot zeker 15.00 uur. Toen alleen nog op de dagen dat hij 's middags niet naar school hoefde.
Marieke slaapt ook best veel, ze is nu 4 en een halve maand en slaapt van 22.30 tot 8 uur. Dan een fles, dan slaapt ze van 10.30 tot 12.15. Dan 's middags weer van 14.30 tot 17.00 uur. En dan nog van 19.00 tot dat we haar wakker maken voor de vierde en laatste fles. Dat is bij elkaar dus.....16 en een half uur. Wel lekker hoor. Zeker omdat je dan ook tijd hebt voor de andere kids. Die sliepen ook zeker zoveel toen ze zo klein waren.
Maar ieder kind is weer anders he, de één slaapt weinig, de ander veel.

Sabine

aaaahhhh, Eveline!

4x een half uur is nog minder dan Loek... Ik heb het met je te doen. Gelukig kan ze zich nu goed zelf vermaken, anders had je helemaal niets meer over. Loek slaapt overdag gemiddeld 4x 45 min. Soms een half uur, soms ineens 1,5 uur. Vanmiddag sliep hij 2 uur en daarvoor en erna heeft hij nog dutjes gedaan van 30 min. Wij komen overdag dus gemiddeld aan 3-4 uur. 's nachts maat hij ongeveer 10-11 uur, dus wij komen aan evenveel slaap gemiddeld als jullie. En loek is meestal om 6.00 uur fris en fruitig van de partij!!! En slapen daarna???? echt niet!

Loek is nu 4,5 maand bijna.

groetjes
Rosanne

hoi onze dochter is 4,5maand en slaapt van 19.00 tot 7.00   aan een toer door.
das heerlijk hoor kan ik je zeggen.
daar tegen overdag slaapt ze heel weinig (vind ik).
7.30 fles dan slaapt ze nog tot9.00
dan tegen 11uur weer fles dan valt ze soms in de box in slaap,
laat het een klein kwartietje zijn.
15uur weer een fles en dan slaapt ze van 16uur tot 17uur.
ik vind het voor de kleintjes ook weinig slaap,maar andere kant
inderdaad ze zal er wel genoeg aan hebben anders slapen ze toch wel langer.we gaan er maar van uit dat het wel okay is  en maak me er zelf niet zo heel druk om.
 groetjes renate en rianka

Ha,
bij Quinn wisselt het wat, maar het is de laatste tijd ook niet veel. Gisteren heeft hij 2,5 uur geslapen. 's Ochtends 2 uurtjes en pas om 19.30 uur weer een half uurtje.
Vandaag ongeveer 3 uurtjes totaal schat ik.
Niet veel dus. Daarentegen slaapt hij 's nachts super goed, dus zolang dat zo is vind ik het niet zo'n probleem.
Groetjes Veerle

Hallo,

Jeetje dat is wel weinig zeg. Dat betekent maar 2 uurtjes overdag. Nee dat is niet echt veel. Kun je het niet voor elkaar krijgen om haar eventueel wat langer op te houden en haar dan 's middags naar bed te brengen en d'r dan te laten liggen. Ongeacht ze huilt of niet??

Ik weet het ook niet hoor.... ik bedenk maar iets. Mijn meisje is nu 11 weekjes en slaapt 's ochtends een uurtje, 's middags 3 uur en aan het begin van de avond nog een half uurtje. Ze gaat 's avonds om 8 uur naar bed tot 's ochtends 7 uur. Ze krijgt om 11 uur nog een fles. Nu moet ik wel zeggen dat ik hier heel consequent in ben. Het gaat ook geen dag anders, want dan is ze van de leg. Maar goed, dat werkt natuurlijk niet voor ieder kind.

Wanneer je naar jezelf kijkt.. en je gaat bv iedere middag om 2 uur een uurtje slapen dan went je lijf daar ook aan. Dat is natuurlijk ook zo met die kleintjes!

Tis wel fijn dat ze zo lief is, dat maakt eigenlijk alles wel weer goed. Ik vind het soms wel jammer dat mijn meisje 's middags zo lang slaapt, want eigenlijk wil ik d'r dan al weer knuffelen.

Veel succes,
groetjes  Sandra
(mv Isabelle en Madeleine)

Hoi
Emma is nu 4 maanden en slaapt tot 08.00 uur, dan de fles en om ongeveer 9.30 uur naar bed, vaak slaapt ze dan tot 11.30 uur. 12.00 uur de fles en om 13.30 uur weer naar bed tot ongeveer 15.30 uur. 16.00 weer een fles. Dan word het slapen wat moeilijker en houd ze het meestal maar een klein uurtje vol. 20.00 uur weer een fles en dan slaapt ze door tot de fles van 23.00 uur. Als ik het zo lees slaapt ze best veel op een dag.
Het gaat niet iedere dag zo goed hoor, maar vaak wel.

Groetjes Monique

Hoi
Emma is nu 4 maanden en slaapt tot 08.00 uur, dan de fles en om ongeveer 9.30 uur naar bed, vaak slaapt ze dan tot 11.30 uur. 12.00 uur de fles en om 13.30 uur weer naar bed tot ongeveer 15.30 uur. 16.00 weer een fles. Dan word het slapen wat moeilijker en houd ze het meestal maar een klein uurtje vol. 20.00 uur weer een fles en dan slaapt ze door tot de fles van 23.00 uur. Als ik het zo lees slaapt ze best veel op een dag.
Het gaat niet iedere dag zo goed hoor, maar vaak wel.

Groetjes Monique

Terug
Bovenaan