hoeveel slapen

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik zit op het moment even met een klein probleempje.
Ons meisje nu 10.5 maand, slaapt nog 2 keer op een dag. 's morgens en 's middags. Het probleem is alleen dat het slapen 's morgens niet altijd meer zo goed lukt.
Ze staat om 7.30 uur op en gaat dan tegen 9.00 uur weer naar bed. Het is dan ook echt gapen en door de ogen wrijven, dus moe. Maar voordat ze slaapt is het dan vaak 9.30 of 10.00. Vaak slaapt ze dan tot 11.00, maar dan maak ik haar ook echt wakker anders slaapt ze 's middags niet meer. Ze gaat dan 's middags rond 13.30 uur weer naar bed en dan krijg je hetzelfde. Gisteren sliep ze pas om 14.30 en om 15.30 uur was ze alweer wakker.
Vanmorgen heeft ze dus helemaal niet geslapen, maar nu om 13.40 ligt ze dus al in diepe slaap.
's avonds krijgt ze om 19.30 uur de laatste fles en om 20.00 uur ligt ze in bed, dan slaapt ze wel altijd direct.

Mijn vraag is dus nu hoelang moeten ze in totaal slapen en wanneer gaan ze naar 1 slaapje per dag. Ik weet dat het per kind verschillend is. Maar zo ongeveer zou ik het wel wil weten.

Groetjes Anne

Hoi anne,

Hoeveel ze nu moeten slapen geen idee, maar ja helaas kun je ze ook niet dwingen om te slapen.( zou soms wel eens makkelijk wezen hahahaha)
Yordi hangt ook tussen 1 en 2 slaapjes in.De ene dag slaapt hij maar 1x en de andere dag weer 2x. Yordi wordt volgende week 1 jaar, maar begon dit ook tussen 10,5 en de 11e maand te doen. Ze geven vanzelf wel aan en ik zou daar een ritme in proberen te zoeken,voor zo ver dat gaat.
Yordi heeft nooit veel geslapen, dus als die opeens veel slaapt, dan is er vaak wel wat.
Maar als Yordi dan maar 1x op een dag heeft geslapen, dan ligt hij 's avonds wel altijd al erg vroeg op bed, want dan is hij ook echt helemaal op. Ik probeer dan ook vaak of hij aan het einde van de middag nog even op bed wil, maar vaak wil hij dat dan niet.
Helaas verder geen tips of zoiets voor je, maar ik zou zeggen pas het gewoon aan op je kindje.

Liefs marielle

heyhey

wooh, nou ben jaloers hoor hihi

nathalia slaapt wanneer ze wilt. er zijnb zat dagen dat ze helemaal niet slaapt overdag.
enkele keren sochtends en vanmiddag (en das echt een wonder) heeft ze een half uurtje geslapen.
heb me altijd aan een vast ritme gehouden, maar zoals marriele al schreef, je kan een kind niet dwingen om te slapen.
nathalia speelt veel liever dan dat ze slaapt.
weet je, ik denk maar zo: als ze echt moe zijn, vallen ze vanzelf wel in slaap.

liefs, do

Hoi

Mijn dochtertje wordt volgende week 1 jaar en slaapt nog steeds twee keer.
Na haar fruit gaat ze slapen 10.30-12.30uur en dan 's middags weer na tussendoortje 15.30-17.30uur.
"s avond krijgt ze om 20.00uur laatste fles en dan om 20.30 gaat ze   naar bed.
Ze is gewend dat ze op deze tijdstippen na bed gaat soms slaapt ze maar een uur of soms doet ze er een kwartier over voor ze slaapt, maar anders is ze niet te genieten.

Groetjes Michelle

Hoi,

Myrthe is nu bijna 10 maanden en wordt tussen 7 en 8 wakker. Ze krijgt dan de fles en ligt binnen een half uur weer op bed en slaapt dan tot 11u.
Soms ligt ze nog een 3 kwartier te spelen tegenwoordig, maar ze wil wel graag dus ik laat haar maar. (kan ik ook lekker uitslapen haha)
En 's middags gaat ze dan ook rond  15 a 16u en dan slaapt ze ook zo'n 2 uurtjes.
Al met al slaapt ze nog redelijk veel.
Maar als ze moe is en in haar ogen wrijft dan gaat ze bij mij altijd naar bed of het nou 14u is of 17.30u.
En het geeft toch niet als ze even nodig heeft om in slaap te vallen? Ze moeten ook zoveel verwerken op zo'n dag.
Succes ermee. En anders probeer je gewoon ns 1 slaapje, kijk je hoe dat gaat.

Liefs Reneke

Hoi,

Ik heb met Evi hetzelfde probleem gehad, ze ging altijd vrij vroeg op de ochtend naar bed, maar wilde dan 's middags niet meer slapen. Dan was het een hele ruk tot zeven uur! Nu doe ik haar sinds een maand ongever wat later op de morgen naar bed (tussen tien en elf uur) en vaak slaap ze dan twee tot drie uur. Als ik het later op de middag nog eens probeer lukt het ook echt niet, dan ligt ze te spelen en na een half uurtje begint ze te jammeren. Dus wij doen nu een slaapje terwijl dat eigenlijk net te weinig is, maar dat is een overgangsfase denk ik.
By the way, Evi is nu elf maanden.

Groetjes,

Lonka

Hallo allemaal,

Erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook het idee dat we in een soort overgangsfase zitten. Van 2 naar 1 slaapje.
Toen ze nog 3 keer op een dag sliep had ze dat op een bepaald moment ook. De ene keer sliep ze wel nog na de middag en de andere keer helemaal niet meer.
Ik vind het middagslaapje in ieder geval belangrijker dan het ochterslaapje. Als ze ''s middags niet meer slaapt is het zo lang totdat ze naar   bed gaat.
Maarja we passen ons nu maar gewoon een beetje aan en we zien wel waar we weer uitkomen.

Ik las trouwens dat veel kindjes nog laat in de middag slapen. Wij hebben hier eigenlijk bewust niet voor gekozen, omdat je dan niet echt meer ergens naartoe kunt. Maar goed dat is natuurlijk ieder z'n eigen keuze.

Wij gaan op dit moment maar gewoon mee op het ritme van ons meisje. En als dat wel slapen is prima en slaapt ze niet ook prima.

Groetjes Anne

Zifjon slaapt ook nog 2x op een dag maar is de laatste dagen ook erg moeilijk met in slaap komen. Elke keer gaat hij weer staan en spelen in bed  terwijl hij dood moe is. Gaat hij niet slapen is hij ook echt niet te genieten dit is zijn schema ongeveer.

ochtend wakker tussen 7 en 7:30
slapen om 09:30-11:00 (maak ik hem wakker)
middag: 12:30-14:30

Laat ik hem de ochtend doorslapen en doe ik hem laat in de middag naar bed gaat hij echt niet meer slapen. in de avond gaat hij tussen 19:00-19:30 slapen.

Liefs van Mariska en Zifjon bijna 1 jaar :)

Terug
Bovenaan