hoeveel snoepen jullie kindjes?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

mijn zoon is 14 maanden. Eigenlijk pas vanaf zijn 1e verjaardag zijn we begonnen met het mee-eten van lekkere dingen, zoals van taart, van ijs, klein beetje Nibit enzo.

maar heb het idee dat nu het hek van de dam is. hij is ouder, dus mag dus meer denken de oma;s en anderen. Ik weet datik de baas ben, maar ook ik verwen hem. gelukkig niet elke dag.
maar als we moeten winkelen en we nemen hem mee en hij is het zat, voer ik hem soepstengels als zoethoudertjes.
en vanmiddag was een vriendin op bezoek met dochtertje van 4 jaar, en zij mocht de hele tijd Tuc eten. Maar waar eten is, is mijn zoon ook. Dus hij heeft eigenlijk van 14:45 tot 16:45 wel 2 lange vingers op en drie tuccies en 1 pakje Wickie.
ik vind dat eigenlijk te veel, maar als een ander kindje wel mag en hij niet...is het brullen natuurlijk.

Ik ben benieuwd hoe streng jullie zijn met het aantal koekjes/tussendoortjes per dag.

Op het dagverblijf gaat het nl heel duidelijk: ;s ochtends fruit, s'middags koekje.

gr. Petra

hoi petra,

roan krijgt eigenlijk helemaal niet veel te snoepen, ik geef hem soms een doosje rozijntjes en soms een nijntje koekje en dat is het eigenlijk, ik heb een vriendin en een schoonzusje en die geven hun kindjes (de een 3mnd ouder de ander 3 mnd jonger) veel meer tussen door en het resultaat is dan ook duidelijk te zien ze zijn allebei een stuk zwaarder als roan ook qua lengte/ gewicht verhouding...
heel soms krijgt hij bij oma wel nibbitjes maar zelf geef ik het niet, dat kan altijd nog...
maar daar is iedereen vrij in denk ik....

groetjes mascha

Hallo,

Justin krijgt van mij 1 x per dag iets lekkers. Dit kan een ontbijtkoekje zijn of een lange vinger of een biscuitje. Als we ergens op bezoek zijn en ze willen justin wat lekkers geven , dan mag dat van mij. Daar doe ik niet moeilijk over, ik hou natuurlijk wel in de gaten dat het niet te gek wordt, want dan zeg ik dat ook gewoon.
Volg je gevoel wat dat betreft, dan zit je altijd goed!

groetjes mirjam

lorena nu bijna 13 maanden krijg van mij ook niet veel te snoepen,
zo af en toe een waterijsje (die je zelf in moet vriezen). en heel soms een koekje maar daar moet ze zo ie zo weinig van hebben.

soms als we in de stad zijn krijgt ze ook wel eens een hapje van een ijsje of slokje van een milkshake.

maar voor de rest geef ik haar weinig.
als ik haar iest geef is het eerder dat ze het weggooit dan dat ze het opeet.
dus volgens mij heeft ze er zelf ook weinig tot geen behoefte aan.

Hai,

Mette is 13,5 maand en krijgt eigenlijk niks wat niet voor die leeftijd bedoeld is. Ze krijgt wel rozijntjes, nijntje koekje, liga, soepstengel maar chips of snoep krijgt ze niet. Ze wil het wel hoor want tja die soepstengel wordt je ook zat maar ik geef het niet. Ik vind haar nog een beetje te jong voor dit soort dingen. Oma geeft het ook niet das wel fijn voor ons weer.

gr.Ing

Hoi,

ook hier krijgt Sarah niets wat niet specifiek voor haar leeftijd is. Ze krijgt bijvoorbeeld wel nijntje koekjes heel af en toe, maar eigenlijk vind ik niet dat je zulke jonge kinderen te veel al moet laten snoepen. Nou vind ik dus vooral ook dat iedereen dat zelf moet weten, maar dat is de keuze die wij gemaakt hebben. Ze kan haar hele latere leven nog genoeg snoepen. Wel geven we haar vaak gewone crackertjes, van cracottes en dat ziet zij als koekjes en ook krijgt ze af en toe rozijntjes.
Maar om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat ze zo'n behoefte heeft aan meer.
Maar Sarah is onze eerste en ik kan me ook voorstellen als je oudere kinderen in huis hebt die wel snoepen dat je kleintje dat dan ook wil.

Maar doe vooral wat je gevoel je ingeeft, dat is het belangrijkste.

Groetjes
Tamar

Hier geven we sochtends tussendoor ook fruit en smiddags meestal een koekje. Als ik het idee heb dat ze verder honger heeft krijgt ze een soepstengel. Ik vind dat ook niet echt snoepen eigenlijk. Daarnaast eet ze nog bijna niet zelf en begint ze het te leren met een soepstengel dus die kan ze wat mij betreft onbeperkt krijgen!!!
Verder krijgt ze wel eens een hapje van een gebakje ofzo als wij dat eten, was toevallig laatst jarig, maar dit is heel af en toe.

Groetjes

Daan krijgt 's middags een Nijntje koekje en soms een doosje rozijntjes. Meer eigenlijk ook niet.
Z'n papa wil nog wel eens dingen met hem delen, maar liever nog niet.
Daan is ook 1 jaar.

Terug
Bovenaan