hoeveel snoepen jullie kindjes?

hoi
anouk krijgt smiddags of een liga of soepstengel of stukje ontbijtkoek,verder geen snoep of chips of iets dergelijks.dat hoeft van mij nog niet op deze leeftijd.tuurlijk krijgt ze wel eens een hapje ergens van bijv. likje ijs,stukje kaas.maar das meer om te proeven.

gr petra

Hoi Petra,

Wij geven Sven ook wel eens iets lekkers maar dat is voor hem dan meestal een droge boterham of een stukje krentenbol. Vindt hij heeeeerlijk.
Als wij op een terrasje een gebakje eten, krijgt hij ook wel eens een hapje maar dat is sporadisch. Geldt ook voor ijsjes of andere lekkernij.
Sven vindt eten geweldig dus je kunt hem met van alles blij maken. Maar dan kies ik toch liever voor de droge boterham dan voor koekjes of chips.
Mijn schoonmoeder kwam een tijdje geleden al met lange vingers aanzetten. Ik heb toen gezegd dat ik dat liever niet wilde. Sindsdien heeft ze bijna altijd wel een krentenbol in huis. Ze vond het wel jammer maar respecteerde wel onze wensen en daar ben ik erg blij mee.
Mijn man en ik zijn beiden niet de dunste dus de kans dat Sven ook overgewicht kan krijgen is aardig groot. Daarom probeer ik nu al op te letten dat hij niet teveel binnenkrijgt. Tot nu toe ligt hij qua lengte en gewicht iets boven het gemiddelde maar beide zijn wel goed in evenwicht.
Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt en als anderen je kindje dingen gaan geven, die jij liever niet wil geven, dan moet je dat gewoon zeggen. Hoe moeilijk dat soms ook is.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi!
Als ik lees hoe weinig jullie kindjes snoepen, dan schaam ik me best wel
Tara snoept bij ons thuis niet veel, maar ze werd 5 dagen per week naar oma gebracht en wat ze daar te eten kreeg .... ik was het er eerst niet mee eens, maar Tara eet van zichzelf er weinig en ze komt er niet mee aan, dus ik vind het nu minder erg. Tara krijgt al chips, koekjes, soepstengels, brood met allerlei verschillend beleg (jam, pindakaas, kaas) en ze heeft ook al meer dan 3x een mentos met fruitsmaak gegeten
Het is niet gezond voor haar, ik weet het. Maar ze krijgt ook fruit en groente binnen, en haar melk   en ze is nog steeds zo dun als altijd, kon ik dat ook maar bij zoveel snoepen!

Groetjes,
Shivana

hoi

Mijn zoontje is 13,5 maand en krijgt de snoepdingen die hij krijgt ook pas vanaf 1 jaar.
Sóchtends idd fruit en s'middags een doosje rozijntjes bv of een nijntje koekje, en als ik bv een eierkoek eet of een ontbijtkoekje  krijgt ie daar ook een hapje van. Als we op een verjaardag zijn en ik krijg taart, krijgt hij ook een paar hapjes en soms ook wat nibbitjes, maar dit is niet elke dag.
En als wij patat eten, krijgt Jayden eerst een half potje groenten en daarna krijgt ie ook een paar patatjes, ik vind dat ze sommige dingen ook wel moeten proeven voor de smaakontwikkeling, maar idd   niet elke dag.
En als ik verder om heen kijk krijgt Jayden veel minder dan alle andere kindjes, maar ja ieder voor zich natuurlijk.

xxxjes

Mijn dochter van 13 maanden krijgt elke middag wat 'lekkers'. Een soepstengel, stukje ontbijtkoek, een biscuitje, liga of iets dergelijks. Snoep krijgt ze niet van mij, Op een verjaardag kreeg ze een keer een spekje, maar dat viel niet in de smaak. Chips heeft ze ook nog niet gegeten. Wel krijgt ze als we op visite zijn of ergens een gebakje eten, een hapje van een koekje of gebakje. Verder eigenlijk niet.
Ze vindt het wel gezellig om mee te eten, dus krijgt ze de komkommer en tomaat van mijn broodjes of een stukje van het brood zelf enzo. Gezond snoepen zeg maar.

Hoi,

Stijn snoept ook nog niet echt hoor. Van koekjes moet hij niet veel hebben, want als ik dan ga opruimen kom ik het tegen in de speelgoedkist. Wel krijgt hij soms bij het ontbijt na zijn boterham een plakje ontbijtkoek met roomboter. (ik eet altijd roomboter om een beetje op gewicht te blijven omdat er niets van mij over blijft anders). Verder eet Stijn heel graag fruit tussendoor. Regelmatig komt hij al smakkend met aan mandarijn aangewandeld die vrijwel helemaal op gaat. En we hebben nu bramen en frambozen in de tuin en daar is hij ook dol op. Op brood eet Stijn wel veel jam, omdat hij geen vlees lust (we hebben al veel geprobeert maar hij weigert het) en kaas wil hij ook niet. De jam is wel zelfgemaakt uit eigen tuin, dus zonder toevoegingen, behalve wat suiker.

Qua drinken krijgt hij veel thee en melk en water. Af en  toe mag hij wat roosvicee drinken en als we smoothies maken krijgt hij natuurlijk ook. Maar dat is yoghurt met vers fruit dus kan ook geen kwaad. Waterijs mag hij af en toe wel meesnoepen met zijn broers maar verder houden we het nog een beetje af, want hij kan zijn hele leven nog snoepen. Oh ja en hij drinkt nog vier tot zes keer per etmaal borstvoeding.

Groetjes van Marloes

hoi

mijn zoontje krijgt ook amper wat te snoepen tussendoor
hij krijgt zijn fruithapje meestal bij zijn broodje s'middags en ik biedt hem vaak s'morgens en s'middags een halve liga of een nijntje koekje aan maar hier neemt hij 2 hooguit 3 hapjes van en gooit hem dan weg, verder wil hij ook niets tussendoor en ik merk ook niet aan hem dat hij honger krijgt of heeft.........

liefs ilona

Terug
Bovenaan