hoeveel tijd mag tussen 2 voedingen max. zitten voor baby van 12 weken?

Dit i.v.m. de nachtvoeding.
Dus.. hoeveel tijd mag een baby van 12 weken maximaal
zonder voeding? De kleine slaapt nu soms 10-12 uren door
'savonds/'s nachts. Is dit te lang? Moet ik hem wakker maken?
Hij is verder heel vrolijk altijd, heel alert en groeit goed.
Ik zit op 5/6 voedingen per etmaal.

Mijn zoontje sliep ook al door bij 6 weken, avondvoeding om 22.00 uur en ochtendvoeding rond 9.00 uur. Dus bijna klokje rond, als je baby honger heeft laat ie zich wel horen. Of je baby moet niet goed groeien, dan is het een ander verhaal.

sluit ik me helemaal bij aan, volgens mij was dat vooral als ze kleiner zijn hoor, toen hebben ze mij ook verteld overdag max 4 uur ertussen en 's nachts voeden op verzoek

Tegen mij zeiden ze dat het wat te lang was, Liz kreeg om 21.00 haar laatste borstvoeding en werd dan pas om 8.00 weer wakker, ze zeiden op het CB dat ik haar maar wat eerder wakker moet maken dus ik maak haar nu om 7.00 wakker en om 21.00 krijgt ze haar laatste waardoor er 3,5 uur overdag tussen de voedingen zit.

Dit vroeg ik mij gisteren dus ook af! Mijn dochtertje krijgt fulltime flesvoeding en slaapt vaak 10 á 11 uur door 's nachts.. Volgens mijn schoonzus is dit niet goed voor de kleine maar mijn andere schoonzus heeft dit ook vaak met haar dochtertje (4 weken ouder dan die van mij)..
Als ze wakker wordt hoeft ze niet gelijk de fles en ze schrokt het ook niet in één keer naar binnen..
De 20e moet ik weer naar het CB maar ik was benieuwd wat er op internet werd gezegd..

Hoi hoi!

Deze vraag heb ik laatst aan de consultatie bureau arts ggesteld:
* tot 3 maanden max 6 uur
* vanaf 3 maanden max 8 uur
* vanaf 6 maanden 12 uur

Dit geld voor de nacht. Overdag is het zo'n 3 tot 4 uur er tussen.

Succes! Groetjes!

Volgens mij houden kindjes zich niet aan regels van het consultatiebureau.
Ik ga altijd gewoon op mijn kindje af en als die wil eten dan krijgt hij eten.
Heb eerst borstvoeding gegeven op verzoek en nu krijgt mijn zoontje flesvoeding op verzoek.
Als ik hem aan een schema probeer te houden moet ik uren rondlopen met een kind van huilt. Tijd tussen de voedingen kan verschillen overdag van 2 tot 5/6 uur.
Als hij 's nachts goed slaapt en lekker doorslaapt dan laten wij hem lekker slapen en krijgt hij te eten als hij weer honger heeft, kan dus ooit 10-12 uur zijn. Bij ons absoluut geen probleem.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan