hoeveel tijd mag tussen 2 voedingen max. zitten voor baby van 12 weken?

Ik wacht gewoon tot de kleine wakker word. Ik geef ook volledige bv en Lotte (2 mei geboren) slaapt vaak ook rond de 10 tot 13 uur. Beetje vervelend voor mijn borsten, maar ze haalt het overdag gewoon weer in.

Groetjes, Marisa

Ps, ik vind voedingsschema's ook niks en bovendien onnatuurlijk. In het begin moet je kleintje wel regelmatig eten, maar als ze wat ouder worden regelen ze dat zelf wel hoor.

Ze  hebben  ook slaap nodig. Als wij Lotte wakker probeerden te maken voor een voeding, dan sliep ze gewoon door en dronk ze toch niks. Het hangt een beetje van je kindje af, denk ik. Lotte doet het prima met het lange slapen en overdag wat meer drinken (vaak om de 2 a 3 uur). Dat is nou eenmaal haar ritme.

Groetjes, Marisa

@blabla28: Grappig dat ze bij de cb's anders adviseren. Toen onze dochter 1 nachtje 8,5 uur doorsliep, ze was toen 9 weken, heb ik het ook nagevraagd bij het cb. 8 a 9 uur was geen probleem, volgens hen. Ik geef volledig bv op verzoek. Helaas maakte onze dochter er geen gewoonte van om door te slapen  Ik denk dat het vooral te maken heeft met het gewicht van je kindje hoe lang je ze door kunt laten slapen. Hele kleine kindjes drinken ook minder en zullen eerder een tekort krijgen.

Amy is nu 11 weken, ruim 5 kilo,  en ze wil geen late voeding. De laatste is om 21.00-21.30 uur meestal en inmiddels slaapt ze vaak door tot 5.30-6.00 uur 's ochtends. Dus 8 a 9 uur slaapt ze door en ze heeft er geen last van. Ze is gewoon alert en vrolijk overdag (en ik ook iets meer omdat ik vaak door mag slapen ). Dus als je denkt dat jouw kindje het goed blijft doen ondanks de lange nachtrust, zou het volgens mij geen probleem mogen zijn. Een beetje op je gevoel afgaan, denk ik...

Groetjes,

Renate

Terug
Bovenaan