Hoeveel tijd vraagt een kind straks?

<p>Hoi Allemaal,</p><p>Ik ben zwanger. Het gaat gelukkig allemaal goed. Voel me goed en de baby gaat ook goed. Wat ik mij alleen afvraag is 'Hoeveel tijd vraagt een kind straks de eerste jaren? Hoeveel kunnen ik en mijn man werken?  </p><p>Hoe maken jullie die keuze? Ik dacht zelf aan drie of vier dagen te gaan werken. Mijn man werkt 40uur. Uiteraard kijken wij erg uit naar de komst van kleine! Straks met zijn drieen de wereld ontdekken!</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Een kind vraagt veel tijd ?. Mijn man werkt voltijds. Hij werkt van maandag tem donderdag van 7u30 tot 16u en op vrijdag van 7u30 tot 14u. Ik ben zelfstandig logopediste en mijn uren liggen iedere dag anders. Ik kom wel aan 35 uur per week ongeveer dat ik bezig ben met therapieën of administratie en voorbereidingen. Ik werk 4 dagen per week. Mijn praktijk is bij me thuis dus tussendoor doe ik meestal ook nog wat huishoudelijke taken wanneer onze dochter in de opvang is of bij mijn ouders en ik even geen therapie of werk heb. Dit is wel heel druk maar het lukt en financieel is het gewoon nodig. Ik doe steeds de 'ochtendshift' met het wassen en aankleden en naar de opvang/ouders brengen en mijn man gaat ze altijd ophalen en is met haar bezig totdat ik klaar ben met werken 's avonds. Dan ben ik meestal iedere avond na het avondeten nog een uurtje of soms 2 bezig met de afwas, was en het klaarzetten van de tas van mijn dochtertje voor de dag erna. Wanneer ik tussendoor tijd heb, probeer ik al zo veel mogelijk daarvan gedaan te krijgen maar dat lukt niet iedere dag. Ongeacht hoeveel je werkt denk ik wel dat je uiteindelijk een systeem of routine vindt om alles gedaan te krijgen. Zeker wanneer je de taken kan verdelen met je partner. Die eerste maanden wanneer je weer begint te werken zijn echter wel echt niet te onderschatten vond ik. Ik ben nu bijna 2 maanden aan het werken en ben eindelijk in een rustige flow terechtgekomen. Zeker die eerste weken waren de hel. Dus ik b