Hoeveel tijd vraagt een kind straks?

Het ligt erg aan je kindje en hoe je er zelf in staat. Mijn oudste dochter was heel makkelijk. Sliep veel en was relaxed. Mijn tweede is veel pittiger en ik ervaar het nu wel zeer regelmatig als zwaar.
Zelf werk ik “maar” 2 dagen, maar ik ben ook iemand die het liefst de tijd met mijn kinderen doorbrengt. Ik vind het heerlijk om veel van alle fases mee te maken en ik merk dat zij ook echt in een rustigere flow zijn na meerdere dagen thuis.
Maar het is ook wat je kindje gewend is en hoe je zelf het liefst met ze omgaat. Je komt er vanzelf achter hoe het loopt ?

Hoi! De overgang van 0 naar 1 kind is sowieso een hele grote qua dag en tijdsindeling. Een kind vraagt veel tijd en aandacht, en als ouder wil je die op jouw manier ook heel graag geven dus het houdt elkaar wel in balans! :)

Hier in huis heerst sterk het gevoel van: We kunnen pas goed voor onze dochter zorgen als we ook goed voor elkaar en onszelf zorgen. In de praktijk: Ik werk 4 dagen en mijn man 5, we hebben 2 opvangdagen en 2 oppasdagen en woensdag is mijn mamadag? Daarnaast gaat onze dochter ook geregeld een nachtje uit logeren zodat wij rustig uit eten kunnen, samen kunnen sporten en iets langer in bed kunnen liggen. Dit bevalt ons super goed, hoewel ik aan dat logeren echt heel erg moest wennen! Maar het werkt voor ons als een trein.

nu heb ik ook genoeg vriendinnen die het liefste 24/7 omknuffelen met hun kind en de rest oprecht minder belangrijk vinden. Alles mag er zijn! Dus kies wat goed voelt, qua werk en privé ?

Terug
Bovenaan