Hoeveel uur kraamhulp

Hoi damens

Even een vraagje hoeveel uur hebben jullie kraamhulp perdag?

Voor mij hoeft het eigenlijk niet zo...
Vind het belangrijk dat ze de kleine controleert en dan mag ze wel weer gaan.
inmiddels de 3de zwangerschap..En doe het toch op mijn eigen manier

liefs

Hi Brendje,

Het maximale wat je kan krijgen neem ik aan kraamhulp. Het wordt mijn vierde kindje en vind het heerlijk om 2 weken niet veel te hoeven doen. Mijn man maakt lange dagen en kan moeilijk vrij krijgen en familie hebben wij niet die kunnen inspringen. Voor de kinderen vind ik het fijn dat ze wat meer aandacht krijgen van de kraamhulp en dat zij ook af en toe met ze naar buiten kan.
Oja ik krijg een keizersnede en dan ben je toch wat minder mobiel.
Mijn man heeft wel 1 week vrij genomen 2 weken na de geplande keizersnede. Zo heb ik eerst 2 weken kraamhulp en dan is mijn man 1 week thuis. Heerlijk!!!!!! Daarna moet ik het wel weer zelf kunnen.
liefs en sterkte met de laatste loodjes.
Y

ik ook neem alles aan! vind het ook heerlijk!! ik krijg nu al 59 uur door mijn bekkenklachten en kan evt nog omhoog geschoven worden. dus vind het erg lekker zoveel hulp ik zou het niet echt zien zitten op mijn bed, slap en dan vroeg die kraamhulp weg en je zit met kinderen. hoe wil je dit gaan doen?

ik krijg 49 uur die ik kan verdelen over 8 of maximaal 10 dagen. Ik ben van plan om een ouderwetse kraamvrouw te worden; zo eentje die zich heerlijk laat verwennen maar weet nu al dat ik dat niet kan volhouden omdat ik nu eenmaal niet lang in bed kan blijven liggen als het niet strikt noodzakelijk is.

Ik krijg 49 uur zorg over 8 dagen. In bed blijven liggen is aan mij niet besteed, maar veel zal ik ook niet doen, dan overal lekker de tijd voor nemen dat wel. Extra lang douchen en aankleden, lekker op de bank hangen. Om nog niet te spreken over elke 2-3 uur borstvoeding geven voor een uur lang, mn dagen zijn wel vol.

Ben blij dat er ook nog een kraamverzorgster is voor de overige zorg in huis en mn man voor de kinderen.

Nog meer extra zorg uren zal ik wel niet krijgen, die kreeg ik zelfs niet toen ik de vorige keer tegen het eind van de kraamweek koorts had. (Trof waarschijnlijk net de strenge verloskundige)

Ik krijg ook een keizersnede.
Maar mijn man is idd ook een week vrij na de keizersnede.. en mijn tante hebben we tijdelijk in huis.
Dus al een drukke boel...
En ze kan me ook helpen..
Bij de 2de had ik niet zo'n goede ervaring en heb haar al na 3 dagen naar huis gestuurd.
Dus vandaar ik vraag hoe jullie erover denken..

Hoi :)
Even inbreken vanaf het maart forum.
Ik ben ook niet van de kraamzorg. Dit is onze eerste en is gister geboren.
Ik krijg 24 uur kz..3 uur per dag. Lang zat..ze mag me alles vertellen over hoe je zo'n kleine verzorgt...maar verder hoeft ze niet mijn huishouden te doen...taak voor mijn man en moeder :) ik hou er niet van van vreemden in mijn huis.... Dus ik wil het minimale en dat kan gelukkig.
Gelukkig is mijn man een hele maand thuis. Hij heeft bijna 4 weken vrij. Heerlijk

Gewoon lekker doen wat je zelf wilt :)

Succes

weet je wat scheelt als je eerste kindje is gaat het allemaal nog wel maar als je er meerdere heb rondlopen gaat het niet meer zonder hulp. hoewel moet zeggen ik heb er heerlijk van genoten toen k er nog maar 1 had en lekker op bed lag.heb altijd goed getroffen en ook gezellig gehad. maar vind wel je moet ook niet te krap kijken in zon kraamtijd en duidelijk aangeven wat je wil.ik vind een kraamtijd gewoon een kroon op je bevalling kijk er nu al helemaal naar uit. ben ook geen type die dan gauw weer op de bank kruipt vind zelf ook niet dat je er dan goed van opknapt.ik ben toch altijd nogal slap er na dus dan laat je het ook wel om lekker op de bank te gaan hangen en zeker als je dan ook nog is visite krijg.

Terug
Bovenaan