Hoeveel uur kraamzorg en nog wat vraagjes

Hallo Dames,

Zojuist kraamzorg over de vloer gehad en heb recht op 55 uur kraamzorg dat wordt dan verdeeld over de eerste 5 dagen 8 uur en de laatste dagen 5 uur.

Hoeveel uur krijgen / willen jullie want ik mag zelf bepalen zeggen ze?

Weten jullie hoeveel de eigen bijdrage per uur is van de kraamzorg en als je vrijwillig in het ziekenhuis bevalt wat dan de kosten zijn ???

Kan ik me alvast beetje voorbereiden.

Bedankt alvast.
Gr Marisca

hier krijg ik recht op 49 uur.. dat is standaard.. hoe het komt dat jij meer krijgt weet ik niet.. maar ik ga het samen met de kraamhulp bepalen hoeveel uur per dag gaan indelen... denk dat het in het begin meer zal zijn en dan afbouwend gaat worden... dit word de 2e voor ons en mijn man zal thuis zijn voor 3 weken als de kleine geboren is..

Weet niet hoeveel je betaalt voor in het ziekenhuis.. ik heb weer medische indicatie om in het ziekenhuis te moeten bevallen..

Ik heb pas op 17 juni mijn telefonische intake..het is mijn derde dus blijkbaar komen ze dan niet meer langs en bellen ze op het laatste moment of je alles in huis hebt...ach het zal wel. Hoeveel uur ?? weet ik dan ook pas. maar alles is klaar ze kan komen. nou ja bijna dan ben morgen 33wk
Mijn zus heeft nu onze kruiken want zij is zaterdag uitgerekend dus over een paar weken schuift zij ze weer door en dan ik weer naar mijn schoonzusje toe :)

De kosten van het vrijwillig bevallen in het ziekenhuis zou ik even navragen bij je verzekering.
Zelf hoop ik ook nu weer lekker thuis te bevallen. Niets lekkerders dan onder je eigendouche en dan je eigen bedje in en je kleine in je armen heerlijk. Kan nu al niet wachten:)

Ik krijg ook 49uur. Begreep ook dat dit standaard is en afhankelijk van je situatie kan je recht hebben op meer, bijv als je geen mantelzorg hebt voor de eerste week.

Kosten weet ik ook niet, worden bij mij vergoed. Kan je idd navragen bij je verzekering, begreep wel dat het weer ietsje verhoogd is.

Ook ik heb mijn intake telefonisch gehad. Bij de tweede zwangerschap al... Ik heb ivm mijn verzekering (gezinspakket VGZ) recht op 64 uur kraamzorg. Ik vind dat heerlijk!!
Wat de eigen bijdrage is, moet je in je polis kunnen nakijken! Dat is per verzekering heel verschillend...

Ik weet niet meer hoeveel het is in totaal, geloof 45, maar gezien de reacties zal het ook 49 zijn? Er zit verschil of je borst of flesvoeding wilt gaan geven. Ik ga voor fles, dus heb ook minder recht op kraamzorg.

Wanneer je in het ziekenhuis bevalt, trekken ze de uren ziekenhuis er vanaf, je krijgt dan al zorg.

Ik weet het niet zo goed. Heb volende week pas de intake. Heb per januari wel bewust mijn pakket veranderd naar unive gezinspakket, die is ook qau kraamzorg wat uitgebreider dacht ik. Maar moet nog even precies nazoeken hoe het zit.

ik heb 3 uurtjes per dag ik vind dit meer als genoeg.me man is dan ook de eerste 2 weken thuis en anders zal hij zich maar vervelen. haha hij houdt wel van het huishouden of koken dus die vind niet erg als er wat over blijft voor hem om te doen.
en vaak in 3 uurtjes kunnen de kraamzorg vrij veel doen in huis. en is natuurlijk mijn vierde kindje dus weet wel vrij veel van hoe en wat.
groetjes van

Terug
Bovenaan