Hoi,
Ik krijg als ik het goed heb 53 of 54 uur kraamzorg. Mogelijk wordt dit nog iets meer door mijn bekkeninstabiliteit maar dat zien we wel als ik bevalen ben, nu heb ik een paar uur extra voor mijn zoontje die extra zorg nodig heeft door zijn ontwikkelingsachterstand en al mijn familie en vrienden ver weg wonen. Mijn man is na de kraamzorg vrij kunnen we samen genieten en mogelijk kan ik nog niet veel en dan heb ik toch een paar extra handen nodig om de guppies allebij te kunnen verzorgen (krijg 2e kindje) Standaard is 49uur en ga je flesvoeding geven dan krijg je 45 uur. Voor elke dag ziekenhuis gaat er ongeveer 5 uur vanaf eigenlijk moet je het totaal aantal uren door 8 delen en dan weet je wat er per dag zh af gaat, de dag dat je thuiskomt gaan er geen dagen vanaf.
De eigen bijdrage is bij elke zorgverzekeraar 3,90, maar bij sommige kan je deze ook terug krijgen dat hangt af hoe je aanvullend verzekert bent. Veel kraamzorginstanties bepalen eigelijk voor jouw hoe de uren worden ingedeeld, dit komt ook omdat wij midden in een drukke periode zullen bevallen en dan hebben mijn collega's dubbele gezinnen (ben zelf kraamverzorgster). Zelf werk ik bij een organisatie die i 1 op 1 werkt dus 1 gezin 1 kraamverzorgster en dat werkt heerlijk, heb bij andere organisatie gewerkt waar je dubbele gezinnen draaide en dat is pittig. Nu kan ik zelf met het gezin de uren verdelen en dat komt nu ook voor ons lekker uit aangezien mijn man ver verkt en dus voroeg weg is en later thuis. Kan mijn collega de dagen dat mijn man werkt wat langer werken en als mijn man er is wat korter.
groetjes Danielle