Hoeveel uur mag een baby 's nachts achter elkaar slapen zonder voeding?

Hallo allemaal,

Bij de cb hebben ze allemaal een eigen mening en het is maar net wie je spreekt.
Ik heb met een keer gebelt of onze zoon de speen al mocht hebben en dat was geen probleem. Twee dagen later kunnen we hem niet in slaap krijgen na 8 uur met een huilend kind te hebben rondgelopen weer gebelt, zeg dat hij ook de speen niet wil. Deze vrouw helemaal boos omdat hij de speen al kreeg. Heb toen ook maar even verteld dat een collega van haar me verteld hat dat het niet erg was.

Ik heb er zelf voor gekozen om onze zoon te laten komen wanneer hij honger heeft en dit bevalt me prima. Toen de kraamhulp er was moesten we hem om de 2 a 3 uur wakker maken en 's nachts mocht er maximaal 5 uur tussen zitten. Nou dan zat je er gelijk een paar uur mee. Jongen was erg onrustig. Heb toen gezegt doe het niet meer, hij komt zelf wel en dat was ook zo, 's nachts sliep hij al 7 uur door en overdag kwam hij om de 3 a 4 uur even lekker drinken een beetje contact maken en weer slapen. Heerlijk was dit.

Wat betreft gas in darmpjes, heb je al geprobeert om je kindje te laten boeren? ook als je borstvoeding geeft kan dit helpen. Bij fles voeding kan het zijn dat je een speen gebruikt met teveel gaatjes. VSM cinababy werdt mij door de verloskundige afgeraden omdat dit de darmpjes stil legt. (maar hier verschillen de meningen ook over).

Succes ermee.

Groetjes jmak
 
Gewoon doen wat goed voelt. We maakte onze dochter (inmiddels 20 weken) op een gegegeven moment wakker voor de fles van 23.00 uur. Ze ligt dan al in haaf diepe slaap en is chagrijnig. Huilt alleen maar en drinkt 20-30 cc. Dit hebben we een aantal avonden gedaan en iedere keee huilen. Daar zijn we dus mooi mee gestopt. Een kind geeft echt wel aan als hij/zij honger heeft. 
Ze krijgt nu 4 flessen. 07.00-11.00-15.00-19.30 uur en slaapt van 20.15 tot 07.00 uur door. Volg je eigen gevoel! 
 
Terug
Bovenaan