hoeveel uur slapen jullie schoolgaande kids van ongv 5a6 jaar? en wat is het bedritueel?

Hallo,

Onze vierjarige zoon gaat elke avond na het eten (rond een uur of 6) met papa mee naar boven om nog even een spelletje te doen zodat ik de etensboel kan opruimen. Daarna zo rond half 7 gaan we uitkleden, wassen of douchen, tandenpoetsen, plassen en dan lees ik een verhaaltje voor. Na het verhaaltje nog even knuffelen en een dikke kus van papa en meestal ligt hij dan rond 7 uur kwart over 7 in zijn bedje. De ene keer gaat hij meteen slapen en de andere keer dan horen we hem nog even. Wij hebben als regel dat hij nog even zelf mag lezen of spelen maar hij mag niet zijn bed uit, tenzij hij moet plassen natuurlijk.

Doordeweeks gaat de wekker bij ons om 6 uur af en de ene keer is hij meteen met de wekker wakker en de andere keer slaapt hij door tot uiterlijk half 8 (dit ivm school)

In de weekenden gaat hij soms iets later naar bed en wordt hij standaard pas rond half 8 wakker maar we wijken er niet teveel vanaf want we hebben gemerkt dat hij daar niet zo goed tegen kan. Regelmaat vindt hij gewoon het prettigst.

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.

Groetjes van Sandra
 
Wij hebben 3 schoolgaande kinderen (9, 7, 5 jaar) en een baby (10mnd).
De meiden van 7 en 5 jaar gaan 's avonds tussen 18.30 en 19.30 uur naar bed en slapen dan tot 7.00 uur de volgende ochtend.

Vooral de jongste van die twee (5 jaar, bijna 6) is niet zo'n beste slaper, wordt vaak in de nacht nog wel eens wakker. Als zij laat naar bed gaat, wordt ze toch nog om 6.30-7.00 uur de volgende ochtend wakker.
 
hoi hannah35

lees mijn onderstaand verhaal   zit jouw kindje ook in groep 2? en mag ik misschien vragen waarom jouw kindje wakker word snachts (dat doet ie van mij ook weleens namelijk en dan zijn het meestal van die smoesjes) hoeveel uur slaapt jouw kindje meestal? nou hieronder mijn verhaal ik hoop op een reactie

wie heeft er ook een schoolgaand kindje (kleuter) die niet zo goed (in)slaapt?
en hoeveel uurtjes slaapt het kindje dan?mijn dochter is 5 jaar en slaapt niet zo goed in of ik moet erbij liggen bracht haar altijd om 19u naar bed maar ben overgegaan naar een half uur later smorgens moet ze er om ca 7u 7.15u eruit omdat ze op moet staan voor school.
Meestal gaat het dan gepaard met chagarijnig zijn,natuurlijk omdat ze laat insliep en snachts ook nog weleens wakker word (meestal)ook is ze nu op een leeftijd dat ze smoesjes gaat verzinnen ,dat ze een mug hoort of gewoon doordat ze ergens bang voor is een nare droom ofzo.

Ik ben nou echt dat ik de uurtjes ga tellen dus hoeveel uur heeft ze vanacht geslapen kom weleens uit op 10 uurtjes soms wel 9 uurtjes dat ze slaapt

is dit voldoende? voor een 5-jarige ze is een pittig meisje en is overdag ook lekker fit en alert dan denk ik weleens pfff ik zou allang moe zijn van die korte uurtjes dat je hebt geslapen
 
Hai, gelukkige mama van 2,
Mijn dochtertje zit inderdaad ook in groep 2. Het is geen heldin, dus ze droomt vaak 'eng' of is bang dat wij 'weg' zijn, dan wordt ze huilend wakker. Ik denk ook dat school best veel impact op haar heeft. Ze gaat heel graag naar school, maar is gewoon een beetje hypergevoelig zeg maar.
Hoeveel uur een kind van 5-6 normaal slaapt, dat is nogal verschillend. Isa slaapt zo ongeveer 11 uur per nacht, waarin ze dan nog wel een paar keer wakker wordt.
Maak jij je zorgen om het slaapgedrag van jouw kind? Denk je dat ze te weinig bijtankt om overdag vol pit (die van mij ook, hoor!!) weer aanwezig te zijn?
 
ik heb 2 zoontjes ..
De ene is bijna 6 , en gaat om half 7 naar zijn bed..is is s'ochtends niet erg actief en vrolijk..

de andere is net 7 en die gaat om 20.00   naar bed..en is weer vroeg wakker ..en hij is echt altijd vrolijk....en binnen 3 minuten in zijn kleren....

doeidoeii
 
hoi
onze dochter bijna 4 (26-2) ligt altijd tussen 18.00 /18.15 uur op bed,de ene x slaapt ze gelijk,andere keer is ze eerst nog aan zingen.
en wordt smorgens tegen 7 uur weer vrolijk zingend wakker.
en onze zoon is bijna 8 (9-3) die ligt er tegen 19.00 uur in.die kan niet tegen laat op bed,gaat ook wel is tegelijk met zijn zusje na bed dan is hij zo moe van school en spelen.als die zijn kussen dan   nog maar net aanraakt slaapt hij oook.en smorgens tegen 7 uur weer vrolijk wakker.
 
mijn zoon va 6,5 gaat om 20u naar bed en is om 6.30 wakker, vrolijk, gezellig en uitgeslapen.
in het weekend ook, maar dan vindt hij het ook heerlijk om lekker rustig aan te doen, tot smiddags in zijn pyama enzo..
 
Terug
Bovenaan