hoeveel uur slapen jullie schoolgaande kids van ongv 5a6 jaar? en wat is het bedritueel?

pff wat een heerlijke langslapende kinderen zeg.
mijn zoontje van 4 jaar is altijd vroeg wakker. dan komt hij om 5 uur op onze kamer (het is ook wel eens 4 uur!!) en dan wil hij bij ons in bed. ik breng hem elke morgen weer terug naar zijn eigen bed maar dat is elke morgen een drama! hij word boos en  begint te huilen omdat hij bij ons wil liggen! ik wil dat niet en vind dat hij in zijn eigen bed moet liggen. ik heb al vanalles geprobeerd om hem te laten weten dat hij in bed moet blijven, wekker, lamp met tijd schakelaar, maar niets helpt. hij is nu 4 en ik had gehoopt dat hij het inmiddels wel beter zou begrijpen.
savonds is het naar bed gaan nooit een probleem. als hij tegen 7 uur in bed ligt dan horen we hem niet weer. vaak als papa nog even boven komt om een kusje te brengen dan slaapt hij al.
iemand nog tips?
 
Hoi,

Wat ik me afvraag is de ontwikkeling die ze op verschillende leeftijden doormaken.
Mijn zoontje is ook bijna 5(31-3) en heeft ook last van enge dromen.
Zou het met fantasie en inlevingsvermogen te maken kunnen hebben?
Ze hebben toch allemaal op een bepaalde leeftijd dat ze fantasie en realiteit moeilijk kunnen onderscheiden.Afgelopen nacht kroop hij ook naast me omdat er een slang in zijn bed zou liggen. Samen hele kamer doorzocht en toen pas durfde hij weer in zijn eigen bed.Ik wil ook niet dat hij bij ons in bed slaapt, want dan heb ik hem straks elke nacht en daar pas ik echt voor.
Hij heeft dit pas sinds hij naar school gaat en soms gaat het een paar dagen goed, maar tegen het eind van de week(vermoeid door school?) wordt het weer erger.
Als hij naar bed wordt gebracht wil hij ook dat er iemand boven blijft, want durft niet alleen boven te zijn.
We hoeven niet bij hem in de kamer te blijven, maar wel boven, dus zet tegenwoordig de tv in onze kamer aan en ga een wasje opvouwen ofzo en kan dan na 15 minuten weer gewoon naar beneden.
Ben benieuwd hoe andere ouders hier over denken.


 
Terug
Bovenaan