Hoeveel voeding baby 6 weken?

<p>Hoihoi, mijn zoontje is over 2 dagen 6 weken oud. Hij drinkt al sinds ruim 2 weken maar 6 flessen op een dag ipv 7.</p><p>Nu vroeg ik me af hoe veel hij nu zou mogen? Ik geef hem nl 4x 120ml en 2x 150ml.</p><p>Met 4 weken moesten we naar het consultatiebureau, toen dronk hij nog 6x 120ml en dit was volgens de arts toen precies voldoende (hij woog toen 4140 gram).</p><p>Ik weet natuurlijk niet wat hij nu weegt maar als hij de fles van 120 op heeft zou hij zo nog door kunnen drinken. Ook de 2 flessen van s avonds 150 gaan er makkelijk in. Ik hoopte dat hij de komende tijd s nachts wat langer er tussen gaat laten maar ipv meer wordt het alleen maar korter en was het vannacht steeds amper 3 uur er tussen. Na een fles slaapt hij dan weer verder. Zou ik hem 6x 150 moeten geven? </p>

Hee!
onze kindjes lopen gelijk! Mijn dochter is vandaag zes weken oud en krijgt ook 4x 120 en 2 x 150. Moet wel zeggen dat ik het een beetje op gevoel doe. Nu slaapt ze al 4 uren, soms komt ze om de 2,5 dus dan heeft ze wel eens meer flesjes. Of een kleintje van 60 tussendoor als ze heel onrustig is..Vannacht voor het eerst doorgeslapen! ?? Omdat ze 9 uren maakte ‘mist’ ze natuurlijk wat voeding dus dan geef ik vandaag misschien een 150 extra. Ik doe t echt op gevoel. Als je wil weten hoeveel hij weegt kan je eerst zelf op de weegschaal en dan met je zoontje? Heb je iets van een richting..

Kreeg het advies van een arts gewoon op verzoek te geven, ook met flesvoeding. Dus doe lekker 7 flessen van 150 en kijk wat hij drinkt? Mijn baby laat echt wel staan wat hij niet meer hoeft, die van jou ook? 

Ik zou gewoon eens elke fles 150 maken en kijken wat ie opkan. De meeste kindjes drinken niet meer dan ze nodig hebben (en spugen het anders wel weer uit ;) ). 

Onze kindjes lopen ook bijna gelijk en toevallig ben ik ook echt zoekende met de voeding!
Onze dochter (6 weken en 5 dagen nu) krijgt ‘in principe’ 6x120 maar heeft daar niet altijd genoeg aan en dat geeft ze echt heel goed aan (kun je niet omheen ?). Afgelopen twee dagen dronk ze over 24 uur zelfs circa 900cc, wat neerkomt op 6x150. De dagen ervoor zat ze juist weer netjes op ongeveer 4x120 en 2x 150. Ik had ook het gevoel dat ze wat regeldagen had toen ze rond de 900 uit kwam.
Maakte me echt zorgen om die 900cc maar als ik jullie verhalen zo lees is een keer meer nodig hebben niet zo gek. Wilde er het cb nog over gaan bellen wel.. 
Ik probeer ook maar iets meer los te laten en vooral goed te kijken wat zij nodig heeft. Vandaag zitten we tot nu toe op 2x120 en 1x 150 en het is al 17u, dus nu valt het wel weer mee. Zo lastig he.. blij met topics als deze! ?

Je mag best 150 geven hoor als hij dat makkelijk zou drinken!
Mijn dochter is 7 weken en drinkt 7x120cc. 150cc gaat er een enkele keer in, ongeveer 1x per 2 dagen heeft ze daar behoefte aan. Maar meestal krijgt ze 120cc niet eens op. Ze woog vorige week 4990 gram. 
Dat je meer voeding geeft, betekent idd helaas niet dat er meer tijd tussen zit. Mijn dochter komt elke 3 uur voor een voeding, soms al na 2.5 uur en als ze lekker slaapt pas na 4 uur. Ik vind het allemaal prima. 
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en 150cc geef je alsnog elke 3 uur. Pas als ze 180cc gaan drinken (maar dat duurt nog wel even) gaat er 4 uur tussen zitten. 
En s nachts... dat is toch elke nacht weer een verrassing! Hier slaapt ze soms tot 4.00-4.30 door, en soms komt ze om 2.00 en 5.00... geen peil op te trekken!

Je mag best 150 geven hoor als hij dat makkelijk zou drinken!
Mijn dochter is 7 weken en drinkt 7x120cc. 150cc gaat er een enkele keer in, ongeveer 1x per 2 dagen heeft ze daar behoefte aan. Maar meestal krijgt ze 120cc niet eens op. Ze woog vorige week 4990 gram. 
Dat je meer voeding geeft, betekent idd helaas niet dat er meer tijd tussen zit. Mijn dochter komt elke 3 uur voor een voeding, soms al na 2.5 uur en als ze lekker slaapt pas na 4 uur. Ik vind het allemaal prima. 
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en 150cc geef je alsnog elke 3 uur. Pas als ze 180cc gaan drinken (maar dat duurt nog wel even) gaat er 4 uur tussen zitten. 
En s nachts... dat is toch elke nacht weer een verrassing! Hier slaapt ze soms tot 4.00-4.30 door, en soms komt ze om 2.00 en 5.00... geen peil op te trekken!

Onze kleine man is van afgelopen maandag 5 weken en krijgt nu 5x135cc (120+4) dit gaat prima hier! Ook op advies van consultatie bureau.  Toch wel raar dat het overal verschillend is. Maar wellicht is ophogen en een fles minder ook een optie voor jullie..?
Ik vind het zelf ook zoeken..want wanneer ga je nu weer ophogen?! Wij hebben zelf nu bedacht dat we eind van de week de laatste fles voor de nacht iets ophogen dan slaapt hij misschien iets langer. 
Volgende week gaan we weer wegen :) 

Terug
Bovenaan